Då har jag mattat ner alla saab-kåporna igen. Trodde det skulle räcka med den jag fick damm på, men fick syn på porer i grundjobbet. Så kan vi inte ha det
Man ser på första bilden vad jag menar. Fanns lite sådant längst inne i ett par vinklar.
angående att lacka abs plast så är det ett rent helvete att lacka , man kommer minst att få göra om dem 2 gånger under lackens gång,m hur man än gör så kommer man att få fel i lackningen, men deamo vi på våran verkstad har kommit med en liten grym grej när det gället sånt här, det du behöver är "Industrilack som man använder till tandläkarvårdens maskiner/utrustning, den vita lacken menar jag då. Det du gör är att du slipar plasten med 600-500 grit torrpapper så du för ner porerna lite och att lacken kan fästa lite bättre, efter det tar du och tvättar av smutsen med antisiliconthinner och innan lacken så använder du en "tagrag"(en klibbig nätduk) för att få bort damm , sedan tar du och lackar tjocka lager med industrilacken låt oss säga som med slipgrund, låt det torka i minst en dag så absplasten hinner suga sig åt lacken bra(abs plast har störst densitet av alla plaster, därför har det väldigt svårt att suga sig åt lack, vatten mm) efter att det gått en dag tar du och slipar ner lite ojämnheter mm med vattenslipppapper, helst över 800 grit, sedan har du fritt fram att bara lacka med vilken lack som helts, och tro mej det kommer att hålla högtryckstvätt på nära håll tom , det är tastat och klart av oss
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (12 oktober 2009)
Då har jag mattat ner alla saab-kåporna igen. Trodde det skulle räcka med den jag fick damm på, men fick syn på porer i grundjobbet. Så kan vi inte ha det
Man ser på första bilden vad jag menar. Fanns lite sådant längst inne i ett par vinklar.
angående att lacka abs plast så är det ett rent helvete att lacka , man kommer minst att få göra om dem 2 gånger under lackens gång,m hur man än gör så kommer man att få fel i lackningen, men deamo vi på våran verkstad har kommit med en liten grym grej när det gället sånt här, det du behöver är "Industrilack som man använder till tandläkarvårdens maskiner/utrustning, den vita lacken menar jag då. Det du gör är att du slipar plasten med 600-500 grit torrpapper så du för ner porerna lite och att lacken kan fästa lite bättre, efter det tar du och tvättar av smutsen med antisiliconthinner och innan lacken så använder du en "tagrag"(en klibbig nätduk) för att få bort damm , sedan tar du och lackar tjocka lager med industrilacken låt oss säga som med slipgrund, låt det torka i minst en dag så absplasten hinner suga sig åt lacken bra(abs plast har störst densitet av alla plaster, därför har det väldigt svårt att suga sig åt lack, vatten mm) efter att det gått en dag tar du och slipar ner lite ojämnheter mm med vattenslipppapper, helst över 800 grit, sedan har du fritt fram att bara lacka med vilken lack som helts, och tro mej det kommer att hålla högtryckstvätt på nära håll tom , det är tastat och klart av oss
Det tipset tackar jag för Har även planer på att testa non-sanding grund för att se om man kan underlätta lite
hehe dom kåporna har deamo haft i 3 veckor har bara kommit saker imellan :p men skall bes s40n nästa vecka så vill ha alla detaljer på platts i motorrummet så han fick stressa på lite med dom
Då har jag gjort lite tester med titangrå, volvo saphire black och blue ice pearls Hur detta ska lackas på bilen sedan får bli en hemlighet ett tag till. Detta är till Volvo S40:n som jag håller på med
Som vanligt är det grymt svårt att fånga pearlen, men det ligger blue ice pearl på den titangrå färgen.
Ser jättefint ur! ja det är skitsvårt att fånga paerlen!! bäst är nästan i riktigt solljus då kan man fånga den fint, annats gör den sig inte rätt på kort, Kanonfint jobb! ska bli skoj att se Volvon!! Mvh/Mats
Ser jättefint ur! ja det är skitsvårt att fånga paerlen!! bäst är nästan i riktigt solljus då kan man fånga den fint, annats gör den sig inte rätt på kort, Kanonfint jobb! ska bli skoj att se Volvon!! Mvh/Mats