3273
Sök

Hjälp med o koppla Diskanter/Tweeters

Saabmeck
233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Tjena! Jag tycker det är lite för kass diskant i min bil så jag va iväg o fixade hem ett par tweeters innan idag, men dock är jag lite osäker på hur det ska kopplas, jag läste en gammal tråd här på garaget (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=5549) innan med en som inte heller förstår riktigt och där kom de fram till att motståndet som sitter på pluskabeln är till för att man ska slippa ha ett delningsfilter. På mina kablar så ser jag dock inget motstånd fast det står endå i instruktionerna till dem att det är bara till att koppla in dem parallellt med ordinarie högtalare så innebär det då att jag inte behöver delningsfilter?
Jag förstår inte riktigt tongue Men det kan ju vara så att jag bara e helt ute på fel tankar här? tongue

Skulle bli glad för lite hjälp! Tack! big_smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 oktober 2009
Har du kollat hur det ser ut bakom diskanterna? Kan nämligen vara som så att det sitter en liten kondensator där som fungerar som filter. smile Om det står i instruktionsboken att det bara är att koppla in dom så bör dom vara filtrerade, annars lär dom nog inte hålla särskilt länge.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Saabmeck
233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Jag har kollat ifall man såg något motstånd, kan vara så att de sitter bakom höljet dock, jag tycker också att de borde bara va att koppla in om det står så men man vet aldrig tongue

Saabmeck
233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Skruvade loss höljet och hittade en kondensator där så det är väll bara att koppla in, tuta och köra? big_smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 oktober 2009
Ja men dåså, kör på! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök