3421
Sök

Besiktning med lysande motorlampa

3 182 Inlägg
6 oktober 2009
Rquired skrev:
pukan2 skrev:
min firma bil gick igenom med  lysande motorlampa samt en motor som pissade fett med olja och ett avgas som nästan va av. vw caddy 02a. bilprovningen i högdahlen.

Lite väl mycket fel på en 02a? wink

Att någon ser mellan fingrarna betyder inte att alla gör så, tycker det är bättre att besiktiga med en hel bil än att riskera reperation+ombesiktning. smile

det är en firma bil som chefen inte vill läga ut en krona på enligt han så jag behandlar bilen som skit i och med att chefen är en skit stövel så passar det bra.

Saabifierad
2 031 Inlägg
6 oktober 2009
Jag har en fråga om samma ämne: Om man har en lampa som säger: Service Engine Soon som lyser konstant och har egentligen en liknande innebörd som motorlampa, är det samma sak att den inte går igenom besiktningen?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

807 Inlägg
7 oktober 2009
Slash skrev:
Jag har en fråga om samma ämne: Om man har en lampa som säger: Service Engine Soon som lyser konstant och har egentligen en liknande innebörd som motorlampa, är det samma sak att den inte går igenom besiktningen?

nää den säger bara att det är dags för service, byta olja mm. Det är inget felmeddelande utan en uppmaning

I'd rather die like a man, than live like a coward

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 oktober 2009
drazen_gti skrev:
Slash skrev:

nää den säger bara att det är dags för service, byta olja mm. Det är inget felmeddelande utan en uppmaning

Han skriver ju "men har egentligen en liknande innebörd som motorlampan"

Förmodligen kan du bara säga att "det betyder att det är dags för service" och hoppas på att avgasvärden etc. är ok smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Finlirare
478 Inlägg
7 oktober 2009
Min motorlampa lyser också. Testade med att skruva bort pluspolen på batteriet så allting nollades. Lampan slocknade och lös inte när man körde på ca en halvtimme sen tändes den igen. Kan ju vara värt ett försök att göra precis innan man ska in i besiktningshallen.
Senast redigerat av azXig (7 oktober 2009)

BMW fantast
1 172 Inlägg
7 oktober 2009
när jag ombesiktiga min saab förnåt år sen så lös motorlampan. besiktningsmannan blev galen och sa att den fick inte lysa, men sa att det e inte det han skulle kolla nu på ombesiktningen, så klara mig, men hade det varit första besiktningen hade amg åkt på det. sa att jag visste varför det lös. pga fel dumpventil...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Sök