3949
Sök

Vad göra vid Volvo 940?

7 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Heej
Har precis skaffat min första bil en vit volvo 940 cool
Årsmodel -91 och ca 21000 mil (Y)
Kan fixa bilder om ni vill wink

Men de är ganska seg och ser lite tråkig ut så jag undrar vad man kan göra med den både när det gäller motor och utsenende. Har funderat på sportluftfilter och ett annat avgassystem men finns ju en hel uppsjö olika verkar det som så är det ngt specielt man bör tänka på när man väljer? Är det något mer man kan göra som inte e allt för krångligt o fördyrt? Har en farsa som e helt grön på att mecka så ska nog kunna fixa det mesta xD

Sen stylingen... Har tänkt:
- bodykit (Realcar, Art nr: VO900502505)
- 960 handtag
- Ögonlock
- Lacka svarta plastinredningen vit
- Vinge (Vet inte vilken... förslag?)
- Fälgar (Förslag?)

Vad tros?
Senast redigerat av zoool (6 oktober 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 oktober 2009
850 handtag passar inte, men 960 hantag gör det.
Ska du ha realcar bodykitet är ju R-vingen snyggast.

Jonas

7 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Ojj... mena 960 handtag (aa)

336 Inlägg
6 oktober 2009
R-vinge tycker jag du bör satsa på..
På en vit bil tycker jag det är snyggt med lite mörkare fälgar.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

510 Inlägg
6 oktober 2009
gör det vanliga som alla andra som fräschar upp dom,

Byt ut samtliga lampor till vita
Fixa relativt sjyssta fälgar (finns på blocket billigt, även R replika för några tusen nya)
Leta upp ett begagnat addon och måla vitt ..

Där har du en bra grund att göra utvändigt ..

Invändigt, lacka lister, tärningar, stor klase wunderbaum, byt ut inredningen till svart halvskinn och glöm inte det viktigaste, mugghållare och hållare för mobil .. Sen för syns skull kan du även ha hållare för GPS ..

Undertill är det sportfilter som gäller, Biltema har för 200kr, Passar inte direkt, men med eltejp runt lmm så blir det kalas .. Sen har biltema avgasrör med, lossa sista ljuddämparen och slå av med slägga .. Skruva fast en stegmuff som ger 3" och sätt en rörbit, glöm för gudsskull inte att kapa fjädrarna, ta 3 varv fram, och 2 bak ;D

Där har du lite att fixa med .. Tar en helg, knappt med rökepaus var halvtimma

Mvh Johan
Senast redigerat av wimhed (6 oktober 2009)

7 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Haha sen äre bara ut o köra med Eddie på högsta volym xD
Lite trög men vad betyder addon?

510 Inlägg
6 oktober 2009
zoool skrev:
Haha sen äre bara ut o köra med Eddie på högsta volym xD
Lite trög men vad betyder addon?

Haha lätt cool

Addon eller Ad-on eller kalla det vad man vill, Volvos original kjolpaket, diskret med snyggt .. Kolla blocket. Du får väl löst ett helt nytt paket för 3500kr .. Och ett beg för 2000kr smile

510 Inlägg
6 oktober 2009
EmilHammarlund skrev:
wimhed skrev:
Invändigt, lacka lister, tärningar, stor klase wunderbaum, byt ut inredningen till svart halvskinn och glöm inte det viktigaste, mugghållare och hållare för mobil .. Sen för syns skull kan du även ha hållare för GPS ..

Undertill är det sportfilter som gäller, Biltema har för 200kr, Passar inte direkt, men med eltejp runt lmm så blir det kalas .. Sen har biltema avgasrör med, lossa sista ljuddämparen och slå av med slägga .. Skruva fast en stegmuff som ger 3" och sätt en rörbit, glöm för gudsskull inte att kapa fjädrarna, ta 3 varv fram, och 2 bak ;D

Där beskrev du 90% av alla gamla Volvo på Garaget...

Jomenvisst, även min egen bonnastylad haha .. Nej, nu blir det läggedags, jobbet kallar imorgon ..
Puss och godnatt

huh?
10 427 Inlägg
6 oktober 2009
Ingen idé att lägga pengar på färg-glada luftfilter eller brölande avgassystem om du vill ha en snabbare bil wink

Du har ju en B230FB motor på 130hk, får nöja dig med att den antagligen är lite snabbare än en 740 GL
och möjligtvis även är snabbare än en gammal 740 GLE med sport-B230E wink

huh?
10 427 Inlägg
6 oktober 2009
Förresten så bör du kunna byta ut grillen till en motsvarande rutig grill istället för en ribbgrill som du antagligen har, byta ut framlyktorna till såna med vita blinkers, byta sidoblinkers till vita och byta
bakljusen till nya med vit blinkers. Ser lite fräschare ut efter man har gjort de där grejerna.

396 Inlägg
6 oktober 2009
classic-lacka stötfångarna, montera vita blinkers och nån volvovinge sen sänk den. styling ser så patetiskt ut

7 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Förresten så bör du kunna byta ut grillen till en motsvarande rutig grill istället för en ribbgrill som du antagligen har, byta ut framlyktorna till såna med vita blinkers, byta sidoblinkers till vita och byta
bakljusen till nya med vit blinkers. Ser lite fräschare ut efter man har gjort de där grejerna.

Mjo kanske det men har sett folk som har lackat om silver ribborna svarta o de var rätt snyggt tkr jag xD

allätare
193 Inlägg
6 oktober 2009
wimhed skrev:
gör det vanliga som alla andra som fräschar upp dom,

Byt ut samtliga lampor till vita
Fixa relativt sjyssta fälgar (finns på blocket billigt, även R replika för några tusen nya)
Leta upp ett begagnat addon och måla vitt ..

Där har du en bra grund att göra utvändigt ..

Där har du lite att fixa med .. Tar en helg, knappt med rökepaus var halvtimma

Mvh Johan

jappset är lika kult som tärningar och wunderbaum !! oskrivna lagar det här när man ska köra volvo!!

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636

1 997 Inlägg
6 oktober 2009
zoool skrev:
steifan skrev:

Mjo kanske det men har sett folk som har lackat om silver ribborna svarta o de var rätt snyggt tkr jag xD

svarta ribbor gör mycket och e billigare än en rutgrill smile

Kolla min:
https://www1.garaget.org/archive/43/42550/61101/61101-622429.jpg

Snygg styling e tonade bakrutor, vinge (original eller R), vindavisare, vita blinkers runt om, classiclackade kofångare, addon-paket, 960 handtag, svart grill m.m. Motorn kan du nog inte göra mycket mer än öppet filter och avgassystem, ger inget direkt men låter lite skönare smile

Var vad jag kom på nu smile

//Fredrik
Senast redigerat av isak90 (6 oktober 2009)

7 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Var så jag mena jahh xD

huh?
10 427 Inlägg
6 oktober 2009
Inte speciellt sportigt med en grill som bakåtkonverteras till att ha 740 GL-look wink tongue

Men en 940 Turbo/Rutgrill kan man ju få för en 300kr säkert med lite tur.
Ny original 1200-1400kr.

Här finns iaf lite plastreplikor på Volvos egna kjolpaketsdelar, en schysst 'ramp'
man kan montera runt regplåten bak (för 960 egentligen), 960-handtagskåpor
att montera över vanliga handtagen för modernare look m.m.

http://webbshop.l-m-r.se/index.do

Värt att ta en kik om inte annat.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 oktober 2009
Lite mörkare och stilrena fälgar, tex antracitgrå R-fälgar (om de passar till 940?, eller någon replika som gör så) tror jag passar bra. Sedan är det aldrig fel att göra den lite stilren, plocka bort emblem och polera upp lacken så den glänser fint smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

510 Inlägg
7 oktober 2009
just ja, nästan allt ni kommer med har jag redan skrevit ;D haha .. Jappse på volvo hör ju till, iaf enligt alla andra, men det kan vi skippa smile Glöm för helsike inte att byta ut antennerna till sånna 2m långa, och gärna en på var sida .. Sätt en stor fet dekal i bakrutan med något i stil med "gasar tills det rasar" eller "den är iaf betalad kontant" eller något. Border får du heller inte glömma, bara ta lite överbliven solfilm och smacka dit, så ser du rödljusena också när man väl kommer in till storstaden .. Du kan även sätta dit dimljus, hittar du inga billiga original på skroten så har biltema för några hundralappar, men räkna med att du får en "luftficka" på 2cm runt om (vissa tycker nog det är fint)
Ska se vad jag mer kan klura ut, och återkommer då.

Mvh Johan

7 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Kaj xD

Alla har väll sett en 940 men här kommer några bilder på bilen wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/128506/779302_2p5v09.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/128506/779303_gylkdj.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/128506/779304_cqixx7.jpg

2 763 Inlägg
11 oktober 2009

Nu måste du ta hand om den! Annars kommer inte din morfar bli glad cool
Tänk ett par grålackerade polarisfälgar, sänkning, realcarbodykitet och en r-vinge! Vilken kombination!!
Senast redigerat av BOLIN_ (11 oktober 2009)

Volvo - For Life

Sök