4935
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
NissanMotorsport
14 januari 2010
Trådstartare
Hoppas jag får mina servicegrejer imorgon, så man har något att göra om dagarna och kan uppdatera här lite mer smile  Har ju besiktning om några veckor, så är lite saker ja måste fixa. Så har gjort upp en fin "liten" lista big_smile haha, på saker ja ska hinna göra tills dess så den går igenom utan anmärkning! smile

De mesta kommer ju ske dom närmsta dagarna i samband me oljebytet och de jag beställt smile dock ska en  kille ja känner fixa ventilkåpspackningen, justera ventilspelen åt mig för en 500ing big_smile

- Kontrollera batteriet
- Kontrollera bromsarna
- Kontrollera styrleder m.m
- Kontrollera oljan i växellådan
- Kontrollera bränsleledningar
- Kontrollera oljan i bakaxeln
- Kontrollera bälten
- Kontrollera remmar
- Inspektera motorn (Läckage
- Byta tändstift
- Byta tändkablar
- Byta luftfilter
- Byta olja / oljefilter
- Byta torkarblad
- Byta termostat / packning
- Byta bränslefilter
- Byta kylarlock
- Byta spolarvätskelock
- Byta lyktglas
- Byta strålkastarlampor
- Byta ABS tandkrans / Sensor
- Byta ventilkåpspackning
- Byta servopump
- Byta insugsrör
- Fixa tutan
- Fixa backlyserna
- Fixa regskyltsbelysning
- Fixa reflexer på skuffen (tror ni baklyserna går igenom me reflexer? big_smile
- Fixa instrumentbelysning
- Smörja gångjärn
- Justera handbromsen
- Justera ventilspelen
- Ta bort plupparna vid strålkastarna
- Tvätta
- Städa
- Besikta big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/838203_evzy0n.jpg
Senast redigerat av NissanMotorsport (15 januari 2010)

NissanMotorsport
15 januari 2010
Trådstartare
En smakfråga nu då, tänkt beställa lite slangar nåndag framöver, och vilket färgtema ska jag ha? som ni se ovan har jag ju ventilkåpan i blått, men funderar på gult? tror det skulle passa faktiskt, gula slangar och så smile

116 Inlägg
15 januari 2010
kollat igenom nu och jag tycker lätt att du ska ha usa blinkers och kapa fjädrarna några varv, får en stummare kaross och en bil som diffar bättre:)

940GL,855t5,740GL,945TIC,740GL,945GL,740GL,745 GLT16v,900SE 2.0T,940 TIC,940 ltt,850,740 GL,760TIC.

NissanMotorsport
15 januari 2010
Trådstartare
adfs skrev:
kollat igenom nu och jag tycker lätt att du ska ha usa blinkers och kapa fjädrarna några varv, får en stummare kaross och en bil som diffar bättre:)

Tack smile blir nog vanliga vita blinkers har ja bestämt mig för smile och fjädrarna ska ja kapa tills ja skaffar nya sänkfjädrar.

116 Inlägg
15 januari 2010
okok:) lycka till.

940GL,855t5,740GL,945TIC,740GL,945GL,740GL,745 GLT16v,900SE 2.0T,940 TIC,940 ltt,850,740 GL,760TIC.

NissanMotorsport
15 januari 2010
Trådstartare
adfs skrev:
okok:) lycka till.

Tackar smile

Någon som har nå mer förslag utöver min fina lilla lista ovan?  va man kan göra mer för servicesaker? inte allt för krångliga ingrepp vill ja göra nu när det är så kallt.. smile

Bärs!
3 456 Inlägg
18 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Blablabla...
- Fixa reflexer på skuffen (tror ni baklyserna går igenom me reflexer? big_smile
..blablabla

Japp, det "ska" det göra. Men det brukar som bekant hänga på hur bes-mannens dag har varit... smile
Det dom har sagt till mej när jag har bes med tonade bakljus är inte att det är färg på dom, utan att dom inte reflekterar längre.

Garaget.org peakade 2008.

NissanMotorsport
18 januari 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
NissanMotorsport skrev:
Blablabla...
..blablabla

Japp, det "ska" det göra. Men det brukar som bekant hänga på hur bes-mannens dag har varit... smile
Det dom har sagt till mej när jag har bes med tonade bakljus är inte att det är färg på dom, utan att dom inte reflekterar längre.

ok tack smile får de det ett försök.. dock är dom ju helsvarta..så det lyser lite sämre också...så vi får se tongue

14 Inlägg
24 januari 2010
sket nice bil!!! smile vad hade du för medel på listerna??????

NissanMotorsport
24 januari 2010
Trådstartare
keski91 skrev:
NissanMotorsport skrev:
En smakfråga nu då, tänkt beställa lite slangar nåndag framöver, och vilket färgtema ska jag ha? som ni se ovan har jag ju ventilkåpan i blått, men funderar på gult? tror det skulle passa faktiskt, gula slangar och så smile

Jag tycker du ska köra på gult tema:)

Mm har bestämt mig för de smile lite ovanligare än blått iaf..grönt kanske också är ett alternativ? lila kanske big_smile

NissanMotorsport
24 januari 2010
Trådstartare
okkeee skrev:
sket nice bil!!! smile vad hade du för medel på listerna??????

Tack smile hade Allbrite renu it som finns på prorecond.se

NissanMotorsport
24 januari 2010
Trådstartare
Har inte uppdaterat här på länge tongue

Idag hämtade jag iaf bilen hos en kompis som har borrat ur en pinnbult som ja drog av från ventilkåpan, så bytte han den samtidigt.. och kollade ventilspelen och de såg bra ut smile

Sen väntar jag fortfarande på alla service delar från skruvat.se tändkablar m.m, ska bli skoj att byta ut biltema tändkablarna mot volvo få se om det blir någon skillnad.. För man ska väl helst inte köpa tänddelar från biltema m.m ?

NissanMotorsport
2 februari 2010
Trådstartare
Sådär då, en liten uppdatering..gooodis big_smile nu fattas bara olja och packningen till termostaten.. egentligen är det inget fel på den jag har nu, men termostaten va så pass billig så big_smile 

men en fråga, ja råka köpa 8 st tändstift.. Bosch och Volvo.. vilket märke ska man använda sig av?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/851449_lb2w7u.jpg

446 Inlägg
2 februari 2010
volvo stiften wink men är nog inte nån större skillnad smile

NissanMotorsport
2 februari 2010
Trådstartare
victor91 skrev:
volvo stiften wink men är nog inte nån större skillnad smile

aa okej smile ska nog ut ikväll och byta iaf, få se om den startar lättare med nya tändstift och nya tändkablar.. dom som sitter på nu är ju från biltema tongue

NissanMotorsport
3 februari 2010
Trådstartare
Har kikat på felkoder nyss, och fick på bränslesystemet (uttag 2) dessa koder:

1-2-2 - Batteri för dåligt

2-3-2 - Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid tomgång. Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning.

Så står det i min bok, men vad kan det vara? Den är väldigt seg att starta när den är kall (beror inte på batteriet), har nyligen bytt tändkablar och tändstift så det är troligen inget i tändväg.. den dör inte men den har dålig tomgång och den drar mycke bensin.. vad gissar ni på? smile
Senast redigerat av NissanMotorsport (3 februari 2010)

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
6 februari 2010
NissanMotorsport skrev:
Hur får man det ljudet som 240in har i början? smile sugen på sånt ljud i 940in..

[video]http://www.garaget.org/video/g4hw3wmmy41u[/video]

Turbo tongue

...........Team T-Röd Racing.............

1 339 Inlägg
6 februari 2010
NissanMotorsport skrev:

2-3-2 - Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid tomgång. Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning.

Så står det i min bok, men vad kan det vara? Den är väldigt seg att starta när den är kall (beror inte på batteriet), har nyligen bytt tändkablar och tändstift så det är troligen inget i tändväg.. den dör inte men den har dålig tomgång och den drar mycke bensin.. vad gissar ni på? smile

Har inte du LH 2.4?

2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång

NissanMotorsport
6 februari 2010
Trådstartare
Volvo740an skrev:
NissanMotorsport skrev:

Har inte du LH 2.4?

Varför står det Bränsletillförsel för dålig i min Haynesbok då? lambdalampan har lyst förut iaf men den slockna efter ja gick lös me WD-40in på lite kontakter smile

1 339 Inlägg
7 februari 2010
NissanMotorsport skrev:
Volvo740an skrev:
NissanMotorsport skrev:

Har inte du LH 2.4?

Varför står det Bränsletillförsel för dålig i min Haynesbok då? lambdalampan har lyst förut iaf men den slockna efter ja gick lös me WD-40in på lite kontakter smile

Det har väll med bränsletillförseln att göra då bränsletillförseln delvis styrs med hjälp av lambasonden, är den kass så blir bränsletillförseln felaktig. Byt ut lambasonden så är förmodligen felet fixat.

Sök