Jo ska hjälpa kära morsan min att montera extraljus på hennes mercedes 190 men det som stoppar är ju att man inte kan sätta stabilisator stag i grillen då den följer med motorhuven upp Tips på hur jag ska göra mottages tacksamt
Det går ju att sätta stabilseringsstagen i grillen, men då måste du ju lossa skruvarna till dom för att komma in under huven.. De e nog det bästa att göra om du vill ha de stabilt.. Rätta mej om jag har fel någon...
Det finns något företag som sålde stag som man kunde knäppa loss från grillen när man skulle öppna huven. Körde med det på taxin under några år och det funkade riktigt smidigt. Tror att Autoexperten kan ha dom. Annars borde din Mercedes ÅF kunna ge dig tips då du knappast är den förste med detta problemet.
Du använder dej av en vanlig M6 kul-länk med tillhörande kula (samma som sitter på gasstag) Kulan monterar du på ett vinkelfäste i grillen och länken sätter du på en vanlig M6 gängstång. På lampan sätter du sedan en sk. led-länk som även den har M6 gänghål. Bägge dessa saker hittar du över disk på Autoexperten.
Senast redigerat av hotrodder (9 oktober 2009)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Kullänkarna är ju en bra lösning, eller så sätter du hållaren upp&ner så du får ljusen framför stötfångaren så kan du sätta stagen under grillen. Tycker själv inte det är så snyggt på merca men det är väl smaksak.
på mercan jag hadde tog jag ett lite halvtunt rör i plåt bockade till det så det hamnade under huven på sidorna om grillen och satte fast det under huven.. har inga bilder på det men det var då stabilt iaf..