2978
Sök

Pioneer DEH-P3100UB

214 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Behöver lite hjälp med inställningar på denna  huvudenhet

kan inte förstå mig på det

det finns ett alternativ och välja och Preout: SUB woofer och  REAR SP: SUB W

3 är REAR SP: FULL

och så har jag 2 slutsteg kopplade till en 1 RCA Pre-out

ena går fram till framhögtalare

och en till baslåda

har försökt och pilla lite men får bara subwoofer på alla högtalare eller om jag väljer REAR SP:FULL

då får jag framhögtalarna att börja funka igen

finns det något sätt och kunna sätta på subwoofer för baslådan endas!t men även framhögtalarna utan att det låter subwoofer på framhögtalarna

767 Inlägg
10 oktober 2009
har du bara en lågnivå till 2 steg kan du aldrig ställa in sub på stereon och fortfarande ha musik...
Ställ den på full sen sen ställer du in lågpassfiltret på steget till basen ist.

214 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
aha ok tack för infot

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 oktober 2009
Rear SP har inget att göra med lågnivåutgången, den är till för (så vitt jag vet och nu kommer ihåg) om man vill driva en bas direkt på huvudenheten. Pre out däremot är just lågnivåutgången ock ska stå på full om du nu bara har ett par lågnivåutgångar. Vill du sen att basen bara ska spela just bas så får du slå på ett lågpassfilter (LPF) till den på steget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

214 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Hej Chrizz jag har ett annat problem som ja gärna behöver hjälp med

nu är det så att man kan välja low pass 6+ till 6- mid pass 6+ 6- och diskanterna samma sak det är då

nu jag har ett litet problem där som ja inte kan få det funka mid bassen går på low pass i huvudenheten
och diskanterna går på mid bass instälningarna höjer ja via low pass då höjs mid bassarna med baslådan och det låter piss har provat hi pass filter men då dör ju baslådan med midbasarna vad är felet har fan kollat upp om det är minus och plus kablarna på högtalarna men dom stämmer dom är inte fasvända

filtret på slutsteget till midbasarna är på full pass

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 oktober 2009
Det där är inget filter, det är inställningar av nivån för respektive register. smile Ställ dom på 0 till att börja med, filtret ska vara ställbart i ett antal steg som tex 50Hz, 63Hz, 80Hz & 125Hz.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

214 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
ok respektive register men varför kör midbasarna på low pass registret?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 oktober 2009
För att midbasarna spelar registret precis ovanför subbasregistret, vilket även det räknas till basregistret. Skulle tro att "Low" innebär 20-500Hz, "Mid" 500-5000Hz" och "High" 5000-20000Hz.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök