2317
Sök

Problem med Kamrem B230FK , vill glida ut????

25 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
#1
Tjenare!

Har ett underligt problem. Började med att jag skulle byta packboxarna på främre delen av motorn. (Kamaxel, mellanaxel och vevaxeln). Såg då att halva remmen var halft utanför kamaxeldrevet. Remmen hade börjat nöta i kåpan. Har nu köpt ny rem och spännare, men så fort man vrider runt motorn eller startar så vill den glida utåt.
Ser även att det nött på yttre brickan till vevaxeldrevet....

Frågan är, varför vill remmen glida utåt?
Är det någon skillnad på kamaxel och oljepumpsdrevet? Tänkte ifall någon tidigare ägare har råkats skifta dessa t.ex?

Motorn är en B230FK och sitter i en 940 LTT -97.

Tacksam för svar!

/Crille

I En Gran Nära Dig
303 Inlägg
10 oktober 2009
#2
det brukar inte varar problem med att kamremmen åker ut, inte så att kamdrevet, oljepump drevet inte står rakt, glapp på axlarna?

Pontiac Firebird 1989.

Bärs!
3 456 Inlägg
10 oktober 2009
#3
Har du fått i spännrullen helavägen?

Garaget.org peakade 2008.

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 oktober 2009
#4
de är samma drev på mellanaxeln å kamaxeln... tror din spännrulle sitter snett...


671 Inlägg
10 oktober 2009
#5
Byt kamdrev det var lite liknande på min innan jag bytte till ställbart drev

602 Inlägg
12 oktober 2009
#6
Hade likadant på min tills jag märkte att jag inte fått i spännaren helt.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Lastbilschaffis
64 Inlägg
12 oktober 2009
#7
Hade likadant på min tills jag drog åt remskivan på veven ^^

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!


Sök