3349
Sök

Hjälp ! Vet Inte Vad Jag Ska Köppa!!

5 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
#1
Hej, nu när man är medlem här i garaget så hoppas jag att någon/några kan hjälpa mig bestämma köppa nån bil som är trimmvänlig. Med några ord, letar efter en bil för typ 20.000 som jag kan trimma upp till typ 180hk, gärna en bil som är GTI, tex golf pegueot mi16 osv osv..
hoppas att nån har råd till mej, en bil där man inte behöver ge en 50.000 för att få upp 20-30-40 hk..
utan kanske lite billigare, liksom ni är proffsen här wink.. jag frågar er, tex jag gillar golf gti mk2 galet mycket, kan man få upp den till 180 hk ?.. med en typ 30.000 ?.. osv.. en bil som har runt 120-130hk redan. o få upp den en 50hk.
Jag begär lite för mycket det vet jag. Men ni hjälper inte bara mej utan väldigt många som undrar som mej, har inte sätt nån inlägg än som den här.
Snälla garaget HJÄLP MIG!

//Theodor

(PeGGaMi16)= "LoVe"

Tack så mycket grabbar!!! smile

Avstängd
1 106 Inlägg
9 maj 2006
#2
Du kanske inte är ute efter Saab men om du köper 900/9-3 turbo så har du 185 hk original

Livet startar vid 220 km/h

676 Inlägg
9 maj 2006
#3
jag undrar samma sak big_smile en bil runt 20.000 men som ska ha så mycke pulver som möjligt smile men som samtidigt ska vara relativt billig i drift, alltså bensin, skatt och försäkring


Naturally Aspiranted
543 Inlägg
9 maj 2006
#4
strider emot att säga detta.... 740 TIC ?
har ju 170 hk eller nåt och är inte så dyr att köpa.


17 Inlägg
10 maj 2006
#5
Har en kompis som köpte sig en BMW e30 325i för 14.000. Den har 170hk orginal och är chippad till ca 200 hk. Den går ju rätt bra för pengarna.

Avstängd
1 106 Inlägg
10 maj 2006
#6
civic skrev:
strider emot att säga detta.... 740 TIC ?
har ju 170 hk eller nåt och är inte så dyr att köpa.

men är väldigt tråkiga.

Livet startar vid 220 km/h

1 854 Inlägg
10 maj 2006
#7
Clinger skrev:
Har en kompis som köpte sig en BMW e30 325i för 14.000. Den har 170hk orginal och är chippad till ca 200 hk. Den går ju rätt bra för pengarna.

Hur fan är det möjligt chippa en sugmotor och få ut 30hk helt omöjligt.

305 Inlägg
10 maj 2006
#8
240 me turbo, den har ju allt man behöver, bakhjulsdrift och relativt lätt att plocka ut kraft"!


10 287 Inlägg
10 maj 2006
#9
I fantasin är allt möjligt.....

/Göran

onej84 skrev:
Clinger skrev:
Har en kompis som köpte sig en BMW e30 325i för 14.000. Den har 170hk orginal och är chippad till ca 200 hk. Den går ju rätt bra för pengarna.

Hur fan är det möjligt chippa en sugmotor och få ut 30hk helt omöjligt.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 710 Inlägg
10 maj 2006
#10
onej84 skrev:
Clinger skrev:
Har en kompis som köpte sig en BMW e30 325i för 14.000. Den har 170hk orginal och är chippad till ca 200 hk. Den går ju rätt bra för pengarna.

Hur fan är det möjligt chippa en sugmotor och få ut 30hk helt omöjligt.

Nejdå, Volvo S/V70 01> 140hk "chippar" man med lätthet upp till 170hk.
Finns alltid specialfall men vanligtsvis hör (som sagt) +30hk på en sugmotor hemma i fantasin.

MVH Jonas
..............

Lord
125 Inlägg
10 maj 2006
#11
En Nissan 200sx s13? Kanske inte är billiga i drift eller att försäkra men dock en rolig bil för pengarna.

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
10 maj 2006
#12
jonTe skrev:
onej84 skrev:
Clinger skrev:
Har en kompis som köpte sig en BMW e30 325i för 14.000. Den har 170hk orginal och är chippad till ca 200 hk. Den går ju rätt bra för pengarna.

Hur fan är det möjligt chippa en sugmotor och få ut 30hk helt omöjligt.

Nejdå, Volvo S/V70 01> 140hk "chippar" man med lätthet upp till 170hk.
Finns alltid specialfall men vanligtsvis hör (som sagt) +30hk på en sugmotor hemma i fantasin.

det är för att motorn är byggd för 170, men så strypte volvo motorn för att få ett bredare motorprogram. 170 hästaren går inte att chippa till 200 t.ex.

MVH

man lever bara en gång så lev väl!

676 Inlägg
10 maj 2006
#13
hur är det med en saab 9000 cse 2.3 turbo? är dom billiga i försäkring och skatt? har varit inne på en nissan 200sx men har nu förståt att dom inte är speciellt billiga i försäkring och skatt... volvo 740 tic och 240 tic är jag inte intresserad av.


5 710 Inlägg
11 maj 2006
#14
Bullo skrev:
jonTe skrev:
onej84 skrev:

Hur fan är det möjligt chippa en sugmotor och få ut 30hk helt omöjligt.

Nejdå, Volvo S/V70 01> 140hk "chippar" man med lätthet upp till 170hk.
Finns alltid specialfall men vanligtsvis hör (som sagt) +30hk på en sugmotor hemma i fantasin.

det är för att motorn är byggd för 170, men så strypte volvo motorn för att få ett bredare motorprogram. 170 hästaren går inte att chippa till 200 t.ex.

MVH

Joo, känner till det och som jag skrev så är det ett "specialfall" .

>>Foffis, vad du får betala i försäkring beror ju väldigt mycket på vem du är, vara du bor osv.
Du kan kolla upp priset över nätet hos tex Folksam.
Skatten....är ju en ganska tung bil så skatten är ju därefter.

MVH Jonas
..............

676 Inlägg
11 maj 2006
#15
okey, jo jag kollade lite på försäkring och den var inte så farlig faktiskt. går det att kolla upp hur mycke skatten ligger på?


5 710 Inlägg
11 maj 2006
#16
Foffis skrev:
okey, jo jag kollade lite på försäkring och den var inte så farlig faktiskt. går det att kolla upp hur mycke skatten ligger på?

Går att kolla på Vägverkets hemsida OM man vet reg.nr på den bilen man vill veta skatten på (är dessutom nya regler)
https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/

För min 9000 som får klassas som "en vanlig" så blev det 2001kr.

MVH Jonas
..............

676 Inlägg
11 maj 2006
#17
okey. är det typ billigat, medel eller dyrt? är inte speciellt hajj på skatter efterssom jag bara har haft en bil ochd et var en liten nissan sunny N13 1.5 SLX. så det går ju inte att jämnföra direkt med den... finns det andra bilar med bra pulver under huven för runt 20.000kr? inga volvo 740 eller 240...


5 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
#18
hehe tack grabbar.. tror ni det är lätt att få ut 170-180 från nån gti ? golf typ pegga? corrola gti ? osv?

676 Inlägg
11 maj 2006
#19
de lär nog kosta en del... säg en peugeot 205GTI med ca 105-110hk. du får byta ut en hel del i den föratt komma upp i 170-180hk. hade samma planer men har nu kommit på att det är bättre att köpa en bil med bra pulver i och förhoppningsvis med turbo så man kan trimma mer smile men vill man trimma så är det klart att man ska de smile


96 Inlägg
11 maj 2006
#20
PeggaMi16 skrev:
hehe tack grabbar.. tror ni det är lätt att få ut 170-180 från nån gti ? golf typ pegga? corrola gti ? osv?

en golf mkII gti g60 har ju 160 hk original, med chip och annat remhjul till kompressorn plockar du lätt ut några hästar till.



Sök