4042
Sök

Passat 1.8t , öppet filter o dump?

224 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
#1
tja fundera på och sätta i ett öppetluft filter i puggen men fundera på det går ju några *vakum* slangar eller vad det är till överdelen på org filterboxen vad ska man göra med dom om jag sätter i ett öppet?`

sen tänkte jag byta ut org dumpen mot en bosch återcirkulerande som sitter i saab turbon så man får lite roligare ljud med


*ändrar till en godkänd rubrik och flyttar till rätt forum.
Läs rubriksanvisningarna innan nästa post.
MVH jonTe/moderator

103 Inlägg
12 oktober 2009
#2
om det är som på min A4 1,8t så sitter tändmodulen på luftfilterlocket och sen är det kablarna ner till LMM:n som går ner i boxen. Men jag tog bara bort allt och satt LMM:n löst med sportfilter direkt på LMM:n och då får man ett lite kvittrande ljud.


224 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
#3
oki oki men e det inga slangar tyckte det såg ut som det kan ha fel kolla inte så noga.

men koppla du ur allt o lät det ligga brevid bara?

42 Inlägg
14 oktober 2009
#4
köp ett på BSR med plåt å allt. Fungerar kanon, har kört med det 1 år nu utan problem. Men regga dig på http://vwpc.se/phpbb3/ så får du svar på allt.. Sitter folk på det forumet som jobbar på VAG osv som är mer kunniga än dom på detta forum.

100% Djurgårdsjävel

224 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
#5
tack för svar!
upptäckte idag att lmm sitter gjuten eller skruvad i org filter toppen så blir nog org istället
plus att org filtret ska väl räcka till bra många hk vad jag läst om.

106 Inlägg
14 oktober 2009
#6
Ta bort locket och ta loss LMM:en från locket bara. Skit enkelt. Då kan du sätta dit ett öppet filter om du vill.

Det sitter en Bosch plast dump i din bil orginal. Skulle rekomendera att byta till den nyare förstärkta modellen om du skall åka högre laddtryck. Ljudet blir nog ingen skillnad om du byter till en Saab dump.

Lycka till

---???---

224 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
#7
okej okej ska pröva hur det blir med öppet filter..


Sök