Hänt en hel del sen sist. fick köpa nya hjul lager då mina rasa isär i 2 delar när de skulle monteras. Det mesta är klart för att lyfta i motorn. Börjar se riktigt bra ut om jag får säga det själv. Dock skulle jag behöva ha hjälp med några saker..
Ska köra med en hx35a 1, Hur grov olja IN ska man ha? 2,Har grov olja UT (ska gå ner till tråget)
Aja hoppas någon kanske har svar på detta, här kommer iaf lite bilder på vad som hänt!
Gjorde ny packning till gas spjället!
Lite prylar från KL
Olja In..
Klart, bara att hänga på sen
hjul lagret var vel lite sådär ..
Nytt hjul lager plus nya skruv
På plats
hehe, klart skivor och ok kvar. Men dom väntar jag med tills drivaxlar å de är klart.
sista gången motorn är i stativ nu i vinter iaf.. skulle ha en pall eller något att ställa motorn på, men jag hitta inget.. Btw, tog typ 2 timmar att bara hitta alla skruvar till generator å de där. satan va slarvig man har varit :p
Tog baksidan på denna bas..
haha, blev duktigt förvånad. I dämpmattan satt en liten berdie HAHA
Nu står motorn där. svänghjul å kopplign sk dit. Sen ska lådan skruvas dit. Ska göra om ett motor fäste också. Sen är det fan inte lång tid kvar tills motor ska tillbaka
Aja, more to come
/Patrik
Senast redigerat av PatrikLundqvist (24 januari 2010)
Det ser bra jävla fint ut får inte glömma att göra en hjul inställning på bilen sen när den är helt klar så du inte sliter på däcken sen i fel vinkel, ett tips bara men man blir grymt avis på ditt bygge. Vill du fortfarande byta lycktor? ska försöka ta mig till arboga nånting här fram över.
Ser så grymt bra ut patrik. att du orkar bara returen ör grövre än olja in så är de lugnt Ta lite grövre olja in än original. Ville atech att ja skulle ha om ja skulle köra hx35, dom tyckte ja skulle ha hx35 och h-profil och komma å mappa igen:p
Så du fick tag i en Hx35 till slut alltså ? Vart hitta du den någonstans ! (Blocket)
Som JohanR säger stämmer klockrent, försök att fixa att det blir större. Du vet vad som hände med min Rs2 turbo, den hade gått 300 mil helt ny. Och raset var att olja in var för litet så lager blev helt sjukt dålig på engång. Lätt värt att fixa om du inte vill ha vitrök efter dig som sagt Hehe !
Ser så grymt bra ut patrik. att du orkar bara returen ör grövre än olja in så är de lugnt Ta lite grövre olja in än original. Ville atech att ja skulle ha om ja skulle köra hx35, dom tyckte ja skulle ha hx35 och h-profil och komma å mappa igen:p
Låter ju perfekt, dock ska nog TM få ta hand om min bild. Får se sen
Så du fick tag i en Hx35 till slut alltså ? Vart hitta du den någonstans ! (Blocket)
Som JohanR säger stämmer klockrent, försök att fixa att det blir större. Du vet vad som hände med min Rs2 turbo, den hade gått 300 mil helt ny. Och raset var att olja in var för litet så lager blev helt sjukt dålig på engång. Lätt värt att fixa om du inte vill ha vitrök efter dig som sagt Hehe !
kör på minst 22mm ut ur turbon med bra fall på ledningen till sumpen, sen kan du ju köra med 12 - 15 in i turbon, de borde bli ganska lagomt.
Edit: Jävlar så fint de blir förresten
Senast redigerat av Henka_ (24 januari 2010)
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
man brukar ha mellan 5-7mm invändigt till oljetrycksröret och mellan 16-17 max 18mm på retur invändigt. fast vet dock att det är bara runt 15mm hål i blocket och det funka ju för mig