Ta det bara väldigt försiktigt med pysandet! Det bästa du kan göra är att iaf skaffa en smalbandlambda så du kan ha lite koll på bränsle/luftblandningen! Så du inte spikar den! Bäst skulle ju klart varit bredband, men du får iaf en ungefärlig bild av var du ligger!
Ta det bara väldigt försiktigt med pysandet! Det bästa du kan göra är att iaf skaffa en smalbandlambda så du kan ha lite koll på bränsle/luftblandningen! Så du inte spikar den! Bäst skulle ju klart varit bredband, men du får iaf en ungefärlig bild av var du ligger!
Så jäkla mycket hade jag väl inte tänkt ladda på!! Får se hur det går, tänkte kila ut i garaget nu och sätta dit den.
Funka väl sådär. Nu laddar den 0,9. Typ samma som innan, det gjorde nog inte mycket att jag bytte slangen mellan WG:n och turbon. Eller slang och slang, det va mer ett rör som det va en massa hål i. Är garret original på 940 förresten?
är den chippad kan du ladda precis vad turbon klarar vet inte vilken årsmodell du har men haru garret kan du ladda 1.2 bar om du har chippat mitchubishi turbon hur den nu stavas 0.9 bar som max med chipp
är den inte chippad alls gör den original innan du smäller nått
är den chippad kan du ladda precis vad turbon klarar vet inte vilken årsmodell du har men haru garret kan du ladda 1.2 bar om du har chippat mitchubishi turbon hur den nu stavas 0.9 bar som max med chipp
är den inte chippad alls gör den original innan du smäller nått
Där ser man. Har garret turbo på den nu iallafall. Ska leta på nå chip till den tänkte jag. Får se om man kanske köper någon motor också och renoverar så man har något att göra om dagarna Så om man har en extra motor får det smälla bäst de vill
Vilket är bästa stället att sätta dumpen på, insug eller direkt efter turbon? Eftersom originaldumpen sitter på turbon så spelar det kanske inte någon roll? Är det någon skillnad på vilken sida man sätter den på?
Jo de gör de väl, men kanske pyser lite mer med öppen. Sen är det nog ändå dags att byta turbo snart. Då kan man lika gärna köpa nå värre än original.
Finns ju bara en stor nackdel! Vill minnas att 940 har LMM va? Och då kan du gå jävligt illa! Säger som många andra, kör på öppet filter istället! Så får du lite mer pys iaf!
Jo de gör de väl, men kanske pyser lite mer med öppen. Sen är det nog ändå dags att byta turbo snart. Då kan man lika gärna köpa nå värre än original.
Finns ju bara en stor nackdel! Vill minnas att 940 har LMM va? Och då kan du gå jävligt illa! Säger som många andra, kör på öppet filter istället! Så får du lite mer pys iaf!
Jopp, lmm är det ju.. Men en del funkar det ju för och andra inte. Så det kan ju funka på min om man har tur! Jovisst lite pys är det ju med filtret.