patrikke skrev:
joakim89 skrev:
linuslinje skrev:
Får ju tänka på stöldrisken med. Bättre o ha ballasterna innanför när det är så lätt att skruva loss de där regplåtshållarna.
har man snabbfäste så spelar de ingen större roll om dom sitter på ljusena dom plockas ju bort när dom inte används
Nja
Så är det inte i verkligheten.
Man åker till affären och ska handla och tar med sig extraljusen med sig in....
Jag tror att de flesta som har snabbfästen osv, enbart plockar av på vid vår och höst, eller vid speciella tillfällen.
Ni som har kan väl ge ett ärligt svar på hur ofta ni plockar av ljusen...
Har inget snabbfäste. Plockar av dom/monterar varje dag jag ska använda dom. Extralyset sitter ALDRIG på bilen om det inte används. Sommartid sitter det inte där alls då det är ljust dygnetrunt här uppe
ska dock beställa ett snabbfäste för att bespara lite tid. Har 3st NBB Alpha 225 med 70W's xenon. Hade 4 navigatorer med 50W's xenon, efter att dom blev stulna så slutade jag ha extralyset på bilen. Så helt enkelt, man tar med sig lysena upp i lägenheten. Förstår inte dom som har snabbfäste och slänger i skuffen ? är ju ungefär som att lämna plånboken på sätet och nyckeln till bilen i tändningslåset.
Ps. Av erfarenhet, får dom inte med sig det dom är ute efter slår dom sönder extraljusen. Eller så skadar dom bilen Ds.
Senast redigerat av _Spawned_ (11 oktober 2010)
"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"