3436
Sök

Lindriga parkeringsskada, vad ska man göra?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 oktober 2009
äh är man så rädd om sina reg plåtar ska man nog rama in dom och sätta upp dom på väggen lr låsa in bilen på 1 museum den kan ju gå sönder

akta dig även för öppna parkeringar där man parkerar front mot front finns ju de som kan trycka till plåten där med.

lås in bilen köp en reg skyllt för 60 kr va glad att de inte blev värre.. men men ni gnäll pellar verkar inte ha bättre för er så..

2 982 Inlägg
16 oktober 2009
gamlingen skrev:
Hör hon inte av sej så anmäl henne för smitning.. DÅ blir det dyrt för henne. kan till o med mista körkortet för det .

ja hon KAN men kommer inte göra det dessvärre då hon förmodligen inte är dömd sedan tidigare etc..... krävs mycket för att mista lappen.
jag blev påkörd av en bil när jag stod framför den. trots utomstående vittnen så blev utfallet endast böter.
och HAN var dömd flera gånger om för div förseelser i trafik. därför valde åklagarn att väcka åtal! han ansåg att det fick vara nog med förseelser då han enligt belastningsregistret varit dömd 11 gånger tidigare trafikrelaterat.
kan ju nämna att han jobbar på lappliseföretag i uppsala.

23 Inlägg
16 oktober 2009
Tycker helt klart du ska gå vidare med det hela. Iofs tror jag säkert du överlever utan 60kr plus lite jobb att byta skylten men det är en principsak!

178 Inlägg
16 oktober 2009
Det är inga problem att backa in i bil utan att märka det, en stötfångare är ju fjädrande också så blir ju inget tvärstopp varpå man tror man bara bromsade om man hade foten på bromsen. Så jag kan absolut tänka mig att det varit en olyckshändelse.

tycker du ska sluta fickparkera om du är rädd för sånt här big_smile

men visst ska personen få veta att den gjort nåt, sen är det upp till dig hur elak du vill vara.

Men visst är det irriterande om det INTE varit en olyckshändelse, när jag hälsar på tjejens föräldrar i Sthlm är det ju väldigt ofta förare använder de andra bilarna som stoppklossar. Försöker undvika att ha nån bil jag är rädd om när jag är där och parkerar smile
Senast redigerat av William (16 oktober 2009)

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
16 oktober 2009
Man kan anmäla sin skada bäst man vill till sitt försäkringsbolag det kommer inte bli något så länge den andra personen inte anmäler till sitt. Alternativt får man betala en självrisk på över 2000 till TFF, men det känns väl rätt saftigt om det bara är en skylt för 60kr?

Och att göra en anmälan till polisen ger inte så mycket heller, garanterat inget brott som är speciellt prioterat så det kommer läggas ner.

Positiva klubben jag vet...
Senast redigerat av J-P-R (16 oktober 2009)

Fotograf
253 Inlägg
16 oktober 2009
Är det endast regskylten så tycker jag att du ska släppa det hela och köpa en ny skylt alt. be henne betala för den.

Skylten kostar 60kr på transportstyrelsen

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

1 207 Inlägg
16 oktober 2009
Min åsikt är att du skall skruva lös plåten, lägga den på bordet i garaget, lägga en träkloss över den och sedan drämma till den med en hammare. Skruva därefter på plåten igen och var lycklig över att det var så lätt åtgärdat.

5 198 Inlägg
16 oktober 2009
Residence skrev:
gamlingen skrev:
Hör hon inte av sej så anmäl henne för smitning.. DÅ blir det dyrt för henne. kan till o med mista körkortet för det .

ja hon KAN men kommer inte göra det dessvärre då hon förmodligen inte är dömd sedan tidigare etc..... krävs mycket för att mista lappen.
jag blev påkörd av en bil när jag stod framför den. trots utomstående vittnen så blev utfallet endast böter.
och HAN var dömd flera gånger om för div förseelser i trafik. därför valde åklagarn att väcka åtal! han ansåg att det fick vara nog med förseelser då han enligt belastningsregistret varit dömd 11 gånger tidigare trafikrelaterat.
kan ju nämna att han jobbar på lappliseföretag i uppsala.

Precis det jag skrev,, KAN bli,, och ingen här inne vet vad hon sysslar med ,, hon kanske åker omkring å knuffar bilar hela dagarna..hon kan va dömd 10 ggr för olika saker.. ingen vet..  så ja JAG tycker han ska gå vidare

39 Inlägg
16 oktober 2009
SKJUT HENNE!! hahaha

Gör inte inte anmälan hos fbolaget dålig statistik för båda i systemet bara. Kräv henne på 60 kr och kanske 40 kr för traumat du upplever;)

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 oktober 2009
Jag tar för givet att du har vittnets namn/kontaktuppgifter? Annars kan du nog glömma det hela. Men har du det så är det väl bara att ringa försäkringsbolaget. Innan du ringer kan du ju ringa upp damen och berätta att du vill att det ska gå korrekt till.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 oktober 2009
William skrev:
Det är inga problem att backa in i bil utan att märka det, en stötfångare är ju fjädrande också så blir ju inget tvärstopp varpå man tror man bara bromsade om man hade foten på bromsen. Så jag kan absolut tänka mig att det varit en olyckshändelse.

men visst ska personen få veta att den gjort nåt, sen är det upp till dig hur elak du vill vara.

Men visst är det irriterande om det INTE varit en olyckshändelse, när jag hälsar på tjejens föräldrar i Sthlm är det ju väldigt ofta förare använder de andra bilarna som stoppklossar. Försöker undvika att ha nån bil jag är rädd om när jag är där och parkerar smile

äähhh bull klart man känner om man backar in i nått...

dock finns det vissa medelålders kärringar om inte har nån koll vart dom har bilen och skiter fullständigt i andras bilar...

bättre att fly än illa fäckta blir deras taktik om det händer nått...

2slow

Old School Ford
600 Inlägg
16 oktober 2009
azid skrev:
William skrev:

dock finns det vissa medelålders kärringar om inte har nån koll vart dom har bilen och skiter fullständigt i andras bilar...

Gött att du har erfarenhet iallfall!neutral

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 oktober 2009
William skrev:

Allvarligt, känner man inte skillnaden på att backa in i ngn eller bromsa så ska man inte framföra motorfordon.
Backade in i en V70, regplåt mot regplåt faktiskt (min sambos chef va de me tongue) och de märktes fan att de va en krock och inte en inbromsning, även om de gick riktigt sakta

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 oktober 2009
Catling skrev:
azid skrev:
William skrev:

Gött att du har erfarenhet iallfall!neutral

japp backat in i en ford.. lämnade lapp med namn och nummer.. killen hörde av sig och sa att det inte blev nått på bilen..

har även erfarenhet av flyende kärringar efter dom smällt in eller backat på nått ordentligt

2slow

136 Inlägg
31 oktober 2009
jag skulle gjort en skadeanmälan, hade personen i fråga bett om ursäkt hade jag inte sett någon som helst mening att haka upp sig över det. menmen....

1 Inlägg
21 november 2009
:mad:Förklara helt enkelt allvarligt de olika konsekvenser hon kan få utstå - ekonomiskt. Du skall begära ersättning för de fysiska skadorna samt rimliga kostnader för dina besvär och utlägg i övrigt, telefon, porton o dyl.
:)Det kanske är en trevlig tjej som går på gym - gift dig med henne1
:lol:Det kanske är en jävligt dum tjej som går på gym - gift dig med henne, vägra sen att "köra in" i henne!!.
Senast redigerat av goodon (21 november 2009)

blacken
21 november 2009
Det är en principsak, hur skall bara ersätta dig, inget snack om saken. nekar hon nagla henne maximalt! med allt som du kan slänga på henne lagligt. Hon måste lära sig att ta ansvar för sina handlingar..

Sök