Hojj, Köpte en Peugot 405 som jag senare bytte koppling och lite filter etc på.
Svärfar hade en Chevrolet S10 -96:a som han skulle göra sig av med och vid ett tillfälle slank det ur mig att han kunde få byta den mot min 405:a.
Responsen vart "ja varför inte".
S10:an har jag inte tagit nåt kort på ännu men det kommer, den är hyffsat fräsh men en del skavanker i lacken och bulor lite här och där. Så då man inte är världens rikaste men ändock vill leka med nåt så blir det ett långtidsprojekt.
Har en kompis som har pulverlackfirma, jag själv har en airbrush som har stått orörd de senaste 3åren. Jag kom fram till att pulverlacka hela bilen och göra den Antiksilver för att sen leka lite med airbrushen på den.
Tog bort motorhuven och lämnade den för pulverlack, hämtade hem huven och rensade köksbordet och gjorde plast för att leka lite och detta är vad som blev gjort på den. (huven är orginal Klarröd, ska ta kort på bilen nån dag där det inte regnar.)
så lite till.
Nu blir det in på klarlack, så kan man kanske få en glad fruga när hon får tebax köksbordet
, dock blir det ju lite garagelacks aktigt då först pulverlack ger ingen 100% yta utan kan bli lite apelsinskal, och sen har industrilacks firman inget riktigt lackbås för våtlack så det blir ingen 100% finnish kanske men då det just är pulverlackat så behöver jag inte oroa mig för rost.