I december förra året cyklade en cyklist ut framför mig på en enkelriktad väg. polis, ambulans och brandkår och hela faderallan tillkallades. enligt polisesns utredning gjorde jag inget fel, men enligt försäkringsbolagen (alla) så ska man alltid kunna stanna som bilist. En cyklist är en OSKYDDAD trafikant säger bolagen. själv fick jag hosta upp självrisken för min egen bils skada, och hosta upp en självrisk till för skadestånd till cyklisten för att hon hade blivit "påkörd"
försökte på alla vis fåm hennes bolag att betala, men gick inte. alla bolag har en överenskommelse att om en cyklist cyklar ut framför en bil så har cyklisten blivit påkörd.
Enda sättet för dig att få pengar är att stämma henne på hederligt vanligt vis, genom att polisänmäla, gå till domstol via advokat och allt. alltså kan det bli dyrare för dig, eller så kanske du får 200 spänn i månaden på nån avbetalningplan om du vinner i rätten. tråkigt att cyklister ska vara så jävla oförsiktigt
Hon som cykla ut framför mig klara sig också mycket bra ska jag tilllägga. hon vägra tillochmed åka med till sjukhuset..
Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!