2825
Sök

Köpråd Crx-740

67 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Honda crx eller Volvo 740? vad rekomenderar ni? berätta lite varför ni tycker så också

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
17 oktober 2009
ENKELT!

Crx, billig i drift och försäkring&Skatt. Gocart känsla med sina 125 orignalt, drar nog dom flesta tunga och tjocka 740 bilarna som dricker en helförmögenhet!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2009
Hmm...

1. En viss skillnad mellan dessa bilarna
2. En viss prisskillnad mellan bilarna

Behöver du inte utrymme och känner att patetiska försök till drift med 116hp Volvo inte är något för dig så är valet självklart Honda. Jämfört med en sådan är 740 riktigt tråkig smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 oktober 2009
Hehe, är ju två helt olika bilar. Beror ju på vad man har för intressen.

Jonas

3 182 Inlägg
17 oktober 2009
beror på helt va man gillar, har aldrig gillat volvo men jag är så illa tvungen då jag behöver utrymmet + att den är väldigt billig i försäkring och inköp. köp en honda crx går väldigt bra går att varva som en galning  med dessa motorer. dom drar inte så mycket heller men skulle själv aldrig köpa en då jag får cellskräck av så små bilar.

Fd Bannad
657 Inlägg
17 oktober 2009
Måste ju säga att slöförtin har viss stil, till skillnad från riskokarhögen du också nämner. En Trimmad, förbättrad 740 Turbo har alltid stått på min vill ha lista.

740n måste du ju också försöka mörda innan den dör, fast vill du drifta finns ju smidigare saker, typ en ålandsfärja eller nått.

Märkesbög

241 Inlägg
17 oktober 2009
Hedning skrev:
Måste ju säga att slöförtin har viss stil, till skillnad från riskokarhögen du också nämner. En Trimmad, förbättrad 740 Turbo har alltid stått på min vill ha lista.

740n måste du ju också försöka mörda innan den dör, fast vill du drifta finns ju smidigare saker, typ en ålandsfärja eller nått.

En 740 har ingen stil alls verkligen. Hade valt en CRX direkt, funderar på en själv !

587 Inlägg
17 oktober 2009
håller helt med om att det är 2 st helt olika bilar som är gjorda för helt olika syften. Den ene är gjord för att dra kärror och frakta pensionärer i , den andra är gjord för aktiv körning. 

Vad vill du ha bilen till?

huh?
10 427 Inlägg
17 oktober 2009
Om du har lätt för att köra in i lyktstolpar/träd så rekommenderar jag 740n.
I övrigt vete tusan, en CRX-med lite större motor låter skoj!

Ska du frakta grejer = 740
Ska du köra för fort i rondell = CRX

cool

191 Inlägg
17 oktober 2009
För det första hoppas jag att det är en 740 turbo och en crx du jämför.740 turbon är bakhjulsdriven och den är inte så trött heller.Rätt så lätt att plocka ut lite kraft i oxå och går att åka ganska brett med.Crx är med en sjukt rolig bil,rena gocarten.Sen lite väghållningsdetaljer och lätta det lilla där är så har du en riktigt rolig bil! Mitt val faller definitivt på CRX:en !

648 Inlägg
17 oktober 2009
alltså 740 eller CRX ?? får man fråga varför du ens funderar på så olika bilar ?? vet du ens vad du vill ha ut av din bil ?

skulle jag välja så 110% CRX ingen tvekan alls..har ägt en och skulle gärna äga en igen, skulle inte ens funderar på en sån totallt skittråkig bil som 740
Senast redigerat av Ejan (17 oktober 2009)

Fd Bannad
657 Inlägg
18 oktober 2009
Bullet--- skrev:
crx ALLA gånger, mycket roligare bil en den andra "bilen" du nämnde.  hmm

Jo men kolla på bilfan? Kanske ska skaffa en vit F&F Jette eller en Civic med Neon när man ändå håller på?
Närmaste sak att jämföra en Crx med är någon form av ÖB Baotian som jag förövrigt äger en av, dåliga erfarenheter men man kan tydligen fylla motorn med sand genom att köra omkring på en strand utan luftburk och filter och den startar ändå?!?

740n har däremot tjänat landet med värdighet och har dagligen mött faror som trottoarkanter, diken, gropar i grusvägen och sportluftfilter i händerna på en ful finnig artonåring som har kollat på fast and the Furios om kvällarna, Och överlevt trots många stupade kamrater!

håller fortfarande på pansarvagnen, riskokaren gör bäst att stanna kvar där den kommer ifrån.

Märkesbög

Makaronborrare
993 Inlägg
18 oktober 2009
Vill du ha en grymt pigg och rolig bil som ändå bara dricker hälften jämfört med containern så är det Crx du ska välja.

Enda gången Volvon är roligare är när det är vinterväglag

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
18 oktober 2009
Jag förstår inte frågan...

648 Inlägg
18 oktober 2009
Hedning skrev:
Bullet--- skrev:

Jo men kolla på bilfan? Kanske ska skaffa en vit F&F Jette eller en Civic med Neon när man ändå håller på?
Närmaste sak att jämföra en Crx med är någon form av ÖB Baotian som jag förövrigt äger en av, dåliga erfarenheter men man kan tydligen fylla motorn med sand genom att köra omkring på en strand utan luftburk och filter och den startar ändå?!?

740n har däremot tjänat landet med värdighet och har dagligen mött faror som trottoarkanter, diken, gropar i grusvägen och sportluftfilter i händerna på en ful finnig artonåring som har kollat på fast and the Furios om kvällarna, Och överlevt trots många stupade kamrater!

håller fortfarande på pansarvagnen, riskokaren gör bäst att stanna kvar där den kommer ifrån.

Detta kvalar ju lätt in bland årets absolut idiotiska inlägg.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
18 oktober 2009
Hedning skrev:
Bullet--- skrev:

Vad har du rökt för nåt? kan jag få lite av det kanske?

Vad har en CRX med F&F jettan att göra? och varför skulle man köra runt utan luftfilter?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 oktober 2009
Bullet--- skrev:
Ejan skrev:
Hedning skrev:

Detta kvalar ju lätt in bland årets absolut idiotiska inlägg.

hahahaha, har aldrig skrattat så mycket, vilket hat man får mot sig bara för att man tycker japanskt är bättre, det är tydligen fel att inte tycka om volvo här på garaget, 740 har ju trotsallt

"tjänat landet med värdighet och har dagligen mött faror som trottoarkanter, diken, gropar i grusvägen och sportluftfilter i händerna på en ful finnig artonåring som har kollat på fast and the Furios om kvällarna, Och överlevt trots många stupade kamrater!"  haha

Volvo är jävligt bra bilar, och framför allt stryktåliga. Men de orden stämmer in på en hel del andra bilar med, även en hel del japaner!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Ointresserad.
936 Inlägg
18 oktober 2009
Fort: Crx.

Brett: 740.

Teabag appreciation club.

Fd Bannad
657 Inlägg
18 oktober 2009
AcesHigh666 skrev:
Hedning skrev:
Bullet--- skrev:

Vad har en CRX med F&F jettan att göra? och varför skulle man köra runt utan luftfilter?

vad har du rökt och varför har du inte bjudit mig?big_smile
Klassiker!

för att närmare förklara händelsen med Öb moppen så kan det i snabbt ordalag förklaras med att jag tycker det är jättroligt att hoppa med saker, såsom Cyklar skotrar bilar och även Eu Mopeder. Efter att Baotianen hoppats ett par gånger så började den att få en sne profil, och även tappa saker såsom lyktor, kåpor, batterier och även luftburken. Eftersom moppen började bröla sådär coolt och häftigt efter att luftburken var borta så var det ju ingen ide att köpa ny tänkte en ashäftig 15 åring, och körde glatt vidare vilket i slutändan ledde till en värdeminskning på 6000 kr på en 5000 kr moped.

Baserad på en sann historia!

Märkesbög

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 oktober 2009
Hedning skrev:
AcesHigh666 skrev:
Hedning skrev:

vad har du rökt och varför har du inte bjudit mig?big_smile
Klassiker!

för att närmare förklara händelsen med Öb moppen så kan det i snabbt ordalag förklaras med att jag tycker det är jättroligt att hoppa med saker, såsom Cyklar skotrar bilar och även Eu Mopeder. Efter att Baotianen hoppats ett par gånger så började den att få en sne profil, och även tappa saker såsom lyktor, kåpor, batterier och även luftburken. Eftersom moppen började bröla sådär coolt och häftigt efter att luftburken var borta så var det ju ingen ide att köpa ny tänkte en ashäftig 15 åring, och körde glatt vidare vilket i slutändan ledde till en värdeminskning på 6000 kr på en 5000 kr moped.

Baserad på en sann historia!

Okej, men vad har det med denna diskussion att göra?

Jonas

Sök