linuslinje skrev:
ironhead skrev:
Mortalis skrev:
Alla behöver väl för fan sina körkort? Ja verkligen avskyr att bara för att man e "yrkeschaufför" så ska man automatiskt bli särbehandlad...de om några borde ju vara försiktiga, just för att de tydligen verkligen behöver sina körkort...*gnäll*
kan fan hålla me dig där är man så dum så att man kör för fort och man blir haffad då ska tiden gälla lika länge som vi som inte är yrkeschaffisar så väl som dom som är det
Tänk ett steg längre.
Är man yrkeschafför och blir av med körkortet så innebär detta utebliven månadslön, eller eventuellt av med jobbet. Detta kan man kanske tycka att det är ett extra hårt straff.
Om man inte är yrkeschafför men ändå behöver bil för att ta sig till sitt jobb så brukar det finnas kollektiva medel att färdas med, trots att ens arbetsdagar kanske förlängs ett par timmar om dagen.
Går det inte så kan man länsstyrelsen ge mindre spärrtid pga detta.
Visserligen är detta system kanske inte så rättvist ur körkortssynpunkt men ganska rättvist ur helheltssynpunkt såvida man inte ser allting svart och vitt självfallet.
Men som jag skrev tidigare så håller jag fast vid att om man kör som en galning så har man inte tänkt ett steg längre att man behöver det i arbetet och förtjänar att bli av med det.
känner en kille som åkte dit för rattfylla när han åkte ut i från färjan vips kortet rykte och han fick sparken visst det är hårt men så ska det va tycker jag.är man yrkeschaffis bör man ju tänka på kosekvenserna
en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer