3298
Sök

Kolfiberdrapering - Tokigheter - Worklog - Guider, tips & tricks

1 207 Inlägg
21 oktober 2009
Härligt härligt. Trots att jag troligen aldrig kommer att drapera något så är det alltid roligt att se hur man gör. Hoppas att tråden håller sig vid liv.

2 911 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Om inte annat håller jag den vid liv med uppdateringar smile

Imorrn är lite grillar till Saab 9000 färdiga också, gjutna i kolfiber såklart.
Det fanns ju inte på marknaden så jag fick göra själv till min vinterpulka bl.a. tongue

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
22 oktober 2009
Kommer man kunna köpa kolfiber på lösmeter från Kolfiberkungen? big_smile Och får man garagetrabatt då? wink

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

38 Inlägg
22 oktober 2009
härlig tråd kommer hjälpa mycket i framtiden! tack! big_smile

2 911 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Holmii skrev:
Kommer man kunna köpa kolfiber på lösmeter från Kolfiberkungen? big_smile Och får man garagetrabatt då? wink

I nödfall möjligen tongue
Det finns andra aktörer som enbart pysslar med vävar m.m. som kan hålla mindre priser än vad jag kommer kunna.
Rent teoretiskt skulle jag kunna sänka priset på väven under alla konkurrenter och ändå tjäna några kronor, men det blir på tok för mycket logistik, lagerhantering, klippning o.s.v.

Jag fokuserar enbart på själva draperingen samt karosseri och stylingprylar i glas och kolfiber smile
Senast redigerat av Decibel (22 oktober 2009)

1 858 Inlägg
22 oktober 2009
Nu vill vi se fler bilder wink

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

767 Inlägg
22 oktober 2009
Dom listerna kommer sitta skit bra på min bil sen;)
Ser skit bra ut Håkan!
Senast redigerat av SAAB_4ever (22 oktober 2009)

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

2 911 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
deamo skrev:
Nu vill vi se fler bilder wink

Det kommer, har två små ligister att ta hand om en stund innan frugan kommer hem så jag kan pysa iväg och fortsätta smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 oktober 2009
Trevlig tråd, har själv inte orkat lägga upp en guidetråd så det var på tiden att någon tog tag i detta.
Bra jobbat mannen!
En sak som jag gör lite annorlunda (det finns nog lika många sätt som det finns folk antar jag men iaf) är att jag tejpar väven med maskeringstejp där den ska klippas, för att risken att dra väven sned minskar när jag klipper i tejpen samtidigt som jag spar många spillbitar som ofta blir i dåligt skick av att ligga slängda.
Bara ett tips=)
Keep up the good work wink

LillNaisarn
22 oktober 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
Trevlig tråd, har själv inte orkat lägga upp en guidetråd så det var på tiden att någon tog tag i detta.
Bra jobbat mannen!
En sak som jag gör lite annorlunda (det finns nog lika många sätt som det finns folk antar jag men iaf) är att jag tejpar väven med maskeringstejp där den ska klippas, för att risken att dra väven sned minskar när jag klipper i tejpen samtidigt som jag spar många spillbitar som ofta blir i dåligt skick av att ligga slängda.
Bara ett tips=)

Jag tänkte där ett tag om jag är "ensammen" om att göra så.
Då slipper man att den "flensar upp sig"

2 911 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
CarbonFieSTa1 skrev:
Bra jobbat mannen!
Bara ett tips=)

Jo jag brukar tejpa ibland också, men om man har en sjukt vass sax (helst mormors virk-sax) och håller saxen still när man klipper så är det mindre risk att pajja något med saxen, man får det jobbigare med tejpen smile

Men det är nog en vanesak mest, vad man känner sig bäst att arbeta med smile

Det med spillbitarna har jag inte tänkt på, då jag omsätter dom i stort sett samma dag blir det inget som ligger flera dagar. Men en bra tanke för dem som ska prova själv och ska spara en bit i garaget smile

I <3 my Honda
483 Inlägg
22 oktober 2009
Så ja, jag vet att jag har nått att göra under vintern tongue Tacka

474 Inlägg
22 oktober 2009
Riktig bra guide, ska följa se o lära mig tack smile

2 Inlägg
22 oktober 2009
Detta uppskattas och skall följas!

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
22 oktober 2009
Fantastiskt bra initiativ big_smile Detta ska testas ^^

Ableton Live

821 Inlägg
22 oktober 2009
Ni har även en liknande tråd här där jag försökt få med det mesta i kolfiberdraperingsväg. Dock vill jag pointera att jag ej är lika duktig som decibel..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=154263

Licenssvetsare
927 Inlägg
22 oktober 2009
Mkt bra initiativ! Kommer lära mig mkt härifrån, tack på förhand Mr.Decibel.

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 oktober 2009
Fiskars har en bra sax som håller riktigt bra kvalitet, tyvärr ganska dyr beroende på hur mycket man tänker arbeta med materialet.

514 Inlägg
23 oktober 2009
en sån här sax har jag
http://www.mygoodscissors.com/ElectricCutter.htm

du slipper få träningsvärk i tummen när man håller på med stora saker och särskilt vakuminjicering

6 Inlägg
23 oktober 2009
Fler tips! Bra inspiration. Tack.

Sök