23 oktober 2009
Trådstartare
Hallå, tänkte kika om det är någon som har bra koll på det här med uträkning av lådor till denna bas.
Har just nu 2st p1222or sittande i en sluten låda i min toyota aygo. det spelar bra och högt absolut.. men
det skulle vara spännande att se hur mycket högra man kan få den att spela i en basreflex låda.
jag vet att jbl rekommenderar 50 l ink port till basen, vilken blir lite för stort för mig då jag har två basar, så finns inte en möjlighet i världen att få in en låda på 100 liter, om det nu är så man räknar när man har mer än ett element, man kanske inte alls bara plussar ihop rakt av?
mitt problem är alltså utrymmet i den lilla bil jag har.
jag har 50cm i höjd, 98cm i bredd samt 22 cm o övre djup och 35 cm i nedre djup att spela med.
Så tanken är att försöka få ihop en låda med snevägg för att utnyttja det lilla utrymme som finns, samt köra med en slotport.
Är det någon som har koll på om det skulle kunna fungera med ett hyfsat resultat på det lilla utrymmet
eller om det bara är att skrota idèn.. hur många liter kan man landa på ink slotport med två st basar.
har tänkt att bygga i 22mm spån
(info om basen kopierat från nårdik)
Fakta
12 " Oversized bashögtalare
1600 Watt max, 400 Watt RMS
Känslighet 96 dB 2,83 Volt/1meter
Frekvensomfång 25-400 Hz
Impedans 2x2 Ohm
Talspole diameter 76 mm
Monteringsdjup 171 mm
Ytterdiameter 371 mm
Monteringshål 281 mm