Jävla vad mycke bråk de blev över detta då Alla ha ju olika smak. Spela ingen roll vad man gör, alltid stör de nån, är ju en smaksak de där. Förstår inte vad de är å bråka om.
Ha åkt jävligt lågt men sällan helt utan fjädrar men visst de bli stötigt som fan, men de bli ju vad man gör de till, Livsfarligt va väl att ta i, de bli ju vad man gör de till, man få väl ta det lite piano i dom värsta gupperna. Men gärna nåt varv är ju att rekommendera, man vill ju ogjärna bli utan rygg innan man är 30
Faran att åka helt stumt är ju när man träffar på ett gupp mitt i en kurva och däcken lättar från marken. Behöver ju inte gå direkt fort för att det ska inträffa, men händer det i 70 så kan man ju hamna lite vartsomhelst......... Surt om man blir ihjälkörd bara för att nån annan är "körd"
Sen att trafikpolisen sätter körförbud för bilar utan fjädring kan ju va en annan tråkig sak
Faran att åka helt stumt är ju när man träffar på ett gupp mitt i en kurva och däcken lättar från marken. Behöver ju inte gå direkt fort för att det ska inträffa, men händer det i 70 så kan man ju hamna lite vartsomhelst......... Surt om man blir ihjälkörd bara för att nån annan är "körd"
Sen att trafikpolisen sätter körförbud för bilar utan fjädring kan ju va en annan tråkig sak
Nä men du förstår att alla här på garaget är superba bilförare och om däcken skulle lyfta så skulle chauffören kunna trycka ner däcken med skicklighet, viljekraft och envishet.
Alla tror att dem är så jäkla bra förare, men ta bort fjädrarna ni, när ni ändå är på g kan ni även ta bort bromsarna för att spara vikt. Alla vet att bromsar är för loosers och är man tillräkligt bra på att köra (vilket många verkar tro att dem är) så behöver man minnsan inga bromsar! Gummidäcken är förövrigt överskattat det med, gamla hederliga trähjul går utmärkt, och man kan producera dem själv! Så länge man "vet" vad man håller på med och kan sin bil så är ju trähjulen grymt bra, lite stötigt men det är coolt!
Till er som riskerar andras liv på vägarna hoppas jag innerligt att om olyckan är framme att det är ni som dör och inte personerna som ni krockat med!
Som många andra skrivit visst det kanske är en trafikfara, men vanligtvis tror jag inte att min 945 eller någon av mina sketna 240isar är något av en rally bil och inte fan blir dom väll det heller, men bara för att jag sänker bilen så kör man ju inte 200 med den för att man tror att väghållningen är bättre haha det blir i stort sett raka motsatsen för mig. Men det är fläsk att åka lågt och det går fort att kapa och det är kul att köra, oavsett ryggskott vid 30 års ålder så är det fördet ett skärt nöjje Vissa gillar det vissa gillar det inte
I rather go low and loud insted of fast and invisible
om ni är sugna på att ha en låg bil och även vara seriösa så kan dannej här på forumet vara till stor hjälp, ta en titt på hans 745:a. Visserligen skulle några kalla det överambitiöst men jag är ett fan av han arbete gällande väghållningen på hans bil.
Om jag inte minns helt fel så förbjöd dom att regga in EPA traktorer bara för att dom ansåg att det var för farligt att köra utan fjädrig bak på dom. Var ganska många dödsolyckor med EPA traktorer på 90 talet vad jag kommer ihåg!
Om jag inte minns helt fel så förbjöd dom att regga in EPA traktorer bara för att dom ansåg att det var för farligt att köra utan fjädrig bak på dom. Var ganska många dödsolyckor med EPA traktorer på 90 talet vad jag kommer ihåg!
det är lag på stel bakaxel på dagens a-traktorer det som skiljer är att epan behövde ju inte ha dubbla lådor och kunde komma upp i 90 km/t dagens a-traktorer har ju lag på dubbla lådor och varvar 6000 varv för att göra 30 km/t
Om jag inte minns helt fel så förbjöd dom att regga in EPA traktorer bara för att dom ansåg att det var för farligt att köra utan fjädrig bak på dom. Var ganska många dödsolyckor med EPA traktorer på 90 talet vad jag kommer ihåg!
det är lag på stel bakaxel på dagens a-traktorer det som skiljer är att epan behövde ju inte ha dubbla lådor och kunde komma upp i 90 km/t dagens a-traktorer har ju lag på dubbla lådor och varvar 6000 varv för att göra 30 km/t
EPA traktor förbjöds 1975. Den skulle vara byggd med enkel växellåda spärrad så endast 1 och 2 kan användas och den SKA ha stumt monterad bakaxel. Dessa kunde man bruka i hastigheter upp till i alla fall 70-80 km/tim men det fuskades med spärrarna så dom kunde köras som en vanlig bil och därför orsakades olyckor med att dom bl.a studsade av vägen
A-traktor som man kan regga idag får reggas med antingen fjädrad eller stumt monterad bakaxel. Men vem fan är så dum och reggar med stum axel? Den ska dessutom vara utrustad med dubbla växellådor den ena spärrad på 1ans växel och sen ha upp till 4 växlar på den andra lådan, bilen ska dessutom vara utrustad på så sätt att man ska strypa motorns insugskanaler eller montera en varvtalsregulator så att motorn endast varvar 90% utav bilens orginal utsatta maxvarv.
Jag åker utan fjädrar i min 240 cab , och det är inga problem visst när man ligger i 130-140 så börjar det studsa och fara , lite obehagligt ibland. Men kör man lungt är det ju inga problem.
Bilprovningen kräver 2cm fjädringsväg. Sen kanske det inte kollas så ofta.
Jag har ägt och kört en bil utan fjädrar inget jag vill göra om. stötigt som få och dålig väghållning. bilen byggdes sedan om så den klarade besiktingskravet på 2cm fjädringsväg. höjd skillnaden blev 1,4cm. bilen det handlar om är min gamla svarta amazon som ligger på min sida.
Sen är det omöjligt för någon att sitta o säga att: "jag körs så bra så jag kan ha en bil som är farlig". men det finns andra på vägen också!! Som ställa till det för dig så du behöver göra en undanmanöver m.m. Så det handlar inte bara om hur bra du tror att du är. sen finns det älg fast du/ni tror väl att ni kan köra under älgen. Lycka till
Om jag inte minns helt fel så förbjöd dom att regga in EPA traktorer bara för att dom ansåg att det var för farligt att köra utan fjädrig bak på dom. Var ganska många dödsolyckor med EPA traktorer på 90 talet vad jag kommer ihåg!
det är lag på stel bakaxel på dagens a-traktorer det som skiljer är att epan behövde ju inte ha dubbla lådor och kunde komma upp i 90 km/t dagens a-traktorer har ju lag på dubbla lådor och varvar 6000 varv för att göra 30 km/t
Hmm... alla framhjulsdrivna a-traktorer då?? Måste de okså ha stel bakaxel *** I R O N I ***