4546
Sök

Ericssons Volvo 850 GLT Projekt Avslutat. 31/7-10

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Tjo det har nu gått typ en månad sen man sålde polisbilen.
polisbilens tråd
Blev en nybes 855 GLT 1992 kommer duga fint som bruks/pendlar bil.
så detta projekt kommer ju inte bli trimma som en tok lr försöka styla till den i utställnings syfte
Går ju trotsallt och ha frächa brukisar oxå.. så denna kommer rulla tills de blir en 850 turbo eller v70 turbo

Den har gått 23 tusen mil slog nyss om

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1650156.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1649790.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/799284_26elpf.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1650155.jpg

den utrustningen den har
Elhissar
elspeglar
eltaklucka
farthållare
dimljus
Färddator eftermonterat finns i tråden
Dragkrok löstagbar

Det jag ska göra med den är
sportrör så man får 5ans fina ljud "2½ tums simons " eller nån annantyp av rör
original vinge då de har suttit en sådan på denna tidigare
Byta baklucka till en i samma färg som förmodligen har vingen
vita blinkers bak" blir nyare modellen bakljus med rampen"
Ljudbygge byta stereo   mer högtalare och slutsteg och bas håller på med
Fixa den lilla Rost som är
Fixa handbromsen
Måla Bromsoken Blå
Säknings sats
Andra snyggare sommarfälgar
m.m

Det jag har gjort htils är
Släckt service lampan gick så fort så han aldrig ta några kort
Vinterdäck 850 alu original fälg
3 st Sim extraljus "bortplockade"
Blå Dioder Instrument husen
dra parkeringsljus kabel till glimisarna i extraljusen
bytt till 1 par hela dimljus .
dioder reg skylten
Service
6000k xenon halv hel xtraljus "bortplockade"
Usa blinkers"varv 1 rammla av ska köpa nya till våren"
Färddator
Volt mätare
Se över Bromsarna
Ljudbygge byta stereo  1 par 6.9or steg och bas kommer ev bytas ut mot värre med tiden
lämna in den för kamrems byte vid 24 tusen mil

de kommer hända lite då och då efter som man jobbar ibland och ibland inte allt beror helt på hur mkt pengar man har /vädret då de är vinter nu och saknar garage till december.

så hoppas ni som följde 940 polisbils projektet kommer följa detta projekt med

va allt för nu
//Mattias
Senast redigerat av MrEricsson (31 juli 2010)

1 585 Inlägg
25 oktober 2009
Ser bra ut:) kommer garanterat att följas!

Trucker
1 220 Inlägg
25 oktober 2009
härligt att du ha hitta en ny volvo! några saker som gör sig bra på 850 är svartmålad grill med nya volvomärket dvs som sitter på bla x40 bilarna, 95:ans baklysen, R vinge, stora färddatorn, tonade rutor och en jävla puts och svarta och fina lister och ev vindavvisare om du undrar så sitter det 5,25" i dörrarna och 3,5" i instrumentbrädan sitter även fördraget för högtalare i hatthyllan smile och om du ska dra in till slutsteg så kan du dra kabeln genom säkringsboxen funka skit bra smile

Vissa är bara bättre än andra!

945 Inlägg
25 oktober 2009
Ska följas smile  Blire något kjolpaket på den senare med eller?  Tkr ett R-paket skulle vara snyggt samt dom nyare baklyserna.. Lycka till i fortsättningen!

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

5 650 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Ser bra ut:) kommer garanterat att följas!

sweet alltid kul

teamvolvoracing skrev:
härligt att du ha hitta en ny volvo! några saker som gör sig bra på 850 är svartmålad grill med nya volvomärket dvs som sitter på bla x40 bilarna, 95:ans baklysen, R vinge, stora färddatorn, tonade rutor och en jävla puts och svarta och fina lister och ev vindavvisare om du undrar så sitter det 5,25" i dörrarna och 3,5" i instrumentbrädan sitter även fördraget för högtalare i hatthyllan  och om du ska dra in till slutsteg så kan du dra kabeln genom säkringsboxen funka skit bra

fanns inte så mkt annat och välja på när man ville ha celica och dom är bara crap.. fick iaf en halv celica om man kollar volvons reg nr så. wink

låter som bra ider får se vilka de blir grillen skippar man nog när man ska smälla på 3-5 st extra ljus så man lär ju inte se mkt av den hehe=D..
baklysen behövs bytas då jag vill ha vinta blinks men inte hittat några man kan köpa? så de vita är de nyare 850is?
tonade rutor har man man redan
koppla färdator vette fan låter komplicerat
ok
ok

Sickan_ skrev:
Ska följas   Blire något kjolpaket på den senare med eller?  Tkr ett R-paket skulle vara snyggt samt dom nyare baklyserna.. Lycka till i fortsättningen!

kjolpaket blire inget annat  än de original om de äns är värda och kallas kjolar" är som plastlister typ" 940isarna hade inga såna .
ny bakljus blire nog iaf=D

lite övrigt nu så har jag även bytt till vänterdäcken / släckt service lampan blev dock inga kort då släcka lampan gick as fort för mörkt när man böt däcken

2 638 Inlägg
25 oktober 2009
Grattis till nya bilen, kommer garanterat att följa projektet smile

Om du vill förändra utseendet tycker jag att faceliftoptik skulle se fräsht ut, alltså från 94-. Borde gå att få tag på skroten billigt, men då måste man ju lacka och ha sig iochförsig, men ett förslag iallafall wink

Ska bli kul att se dina planerade moddar iallafall smile

Trucker
1 220 Inlägg
25 oktober 2009
5 extra lysen a 100w is the shit! smile precis dom nya baklyserna kom 95 och måla på grillen ta typ 2 min sitter i 4 st clips typ och sen tag ja vara 1 sprayburk å lacka på du kan ju kolla min profil så ligger de lite bilder på min gamla gle angående de där med färddatorn så kolla på backspegeln är igentligen inte så svårt (ta bort instrumentbrädelocket, skruva bort mätarhuset, skruva bort den gammla färddatorn och koppla in den nya och sätt tillbax i omvändordning bara å kolla skroten efter ett mätarhus med stora i smile och precis som herr Akerfelldt skriver så nya fronten och nya lyserna dvs kolla å nån skrot om du hitta nån 95 å ta allt i från

2 788 Inlägg
25 oktober 2009
Lycka till med allt smile

Trucker
1 220 Inlägg
25 oktober 2009
och glömde det 2 st älg dekaler som du monterar på framskärmarna med blinkerserna på samma ställen som allla andra smile blir snyggt smile och ev nån vit dekal längst bak på sidokjolarna och en garage dekal på sidorutorna bak och en personlig garage dekal längs ena a stolpen framme i framrutan

Trucker
1 220 Inlägg
25 oktober 2009

5 650 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Grattis till nya bilen, kommer garanterat att följa projektet smile

Om du vill förändra utseendet tycker jag att faceliftoptik skulle se fräsht ut, alltså från 94-. Borde gå att få tag på skroten billigt, men då måste man ju lacka och ha sig iochförsig, men ett förslag iallafall wink

Ska bli kul att se dina planerade moddar iallafall smile

får se hur de blir hehe=D man hittar alltid nått nånstans som ska på som man inte har planerat så=D

teamvolvoracing  skrev:
5 extra lysen a 100w is the shit!  precis dom nya baklyserna kom 95 och måla på grillen ta typ 2 min sitter i 4 st clips typ och sen tag ja vara 1 sprayburk å lacka på du kan ju kolla min profil så ligger de lite bilder på min gamla gle angående de där med färddatorn så kolla på backspegeln är igentligen inte så svårt (ta bort instrumentbrädelocket, skruva bort mätarhuset, skruva bort den gammla färddatorn och koppla in den nya och sätt tillbax i omvändordning bara å kolla skroten efter ett mätarhus med stora i  och precis som herr Akerfelldt skriver så nya fronten och nya lyserna dvs kolla å nån skrot om du hitta nån 95 å ta allt i från och glömde det 2 st älg dekaler som du monterar på framskärmarna med blinkerserna på samma ställen som allla andra  blir snyggt  och ev nån vit dekal längst bak på sidokjolarna och en garage dekal på sidorutorna bak och en personlig garage dekal längs ena a stolpen framme i framrutan

nja 5 xtra ljus med 30 watt xeon nått ska va bättre än 100w påstår brossan så är de så bra han säger de är när de hamnar på hans 240 blire såna oxå

för och få en färdator och fungera måste man vell ha en från början? eller? denna har ju ingen?
menar de måste vell kunna mäta nått allt sköt vell inte i mätarhuset?

_Fredrik  skrev:
Lycka till med allt

tackar

Trucker
1 220 Inlägg
25 oktober 2009
jo sitter "lilla" modellen på din det är den som det står 14:21 i tongue xenon är ju snyggt då kan du ju dra dit beroende på budget 6000k i dimlyserna å i extralyserna en kompis hade xenon extralysen å ja säger då d vilket jävla lyse det var nästan bättre än dagsljus

5 650 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
jo sitter "lilla" modellen på din det är den som det står 14:21 i tongue xenon är ju snyggt då kan du ju dra dit beroende på budget 6000k i dimlyserna å i extralyserna en kompis hade xenon extralysen å ja säger då d vilket jävla lyse det var nästan bättre än dagsljus

men de är ju ingen färdator de är ju bara klocka / yttertemp . färdator mäter ju allt typ . som tex saab 9000 har stor och liten och båda mäter mer än bara temp

i dimljusen blire inget va extra ljus de är aktuellt fall de blir nå såna till vettigt pris

Trucker
1 220 Inlägg
26 oktober 2009
precis den "lilla" mäter bara temp/klocka men du ser på volvo så är alla kablar fördraget till allt dom stoppa bara in olika saker beroende på vilket paket man tog när man köpte den som ny så det ska bara va å skruva bort den du har å trycka dit den "stora iställe vad jag har förstått det som
http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp

5 650 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
precis den "lilla" mäter bara temp/klocka men du ser på volvo så är alla kablar fördraget till allt dom stoppa bara in olika saker beroende på vilket paket man tog när man köpte den som ny så det ska bara va å skruva bort den du har å trycka dit den "stora iställe vad jag har förstått det som
http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp

låter inte värt och skaffa den iaf..

förövrigt så äre blitt nå arnevajse med bilfan den kan gå som nya 9 av 10 gånger men 10 gången så får den för sig gå normalt bara tvärdö och vägra gå igång sen efter 1 par min så funkar den igen:S hänt 2 gånger nu börjar bli lite less?

nån aning om vad som kan va arne vajse?

Trucker
1 220 Inlägg
26 oktober 2009
du kanske ska ta å kolla om/vad du får för felkoder! och på skroten kan du säkert få tag på ett mätar hus med den stora i för typ 100:- kan lova att när man en gång ha kört med stora färddatorn så vill man inte vara utan de i någon bil sen

900 Inlägg
26 oktober 2009
kul att de blev volvo iallafall.. kommer följas.. lycka te nu!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

5 650 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
du kanske ska ta å kolla om/vad du får för felkoder! och på skroten kan du säkert få tag på ett mätar hus med den stora i för typ 100:- kan lova att när man en gång ha kört med stora färddatorn så vill man inte vara utan de i någon bil sen

finns inga felkoder:S börjar få lite ryck så blir in på volvo får de som kan den där modellen hitta problemet
typ som den inte får nå soppa ibland lr nått känns som soppa torsk fast de är 30 liter minst kvar:S
sydstatare  skrev:
kul att de blev volvo iallafall.. kommer följas.. lycka te nu!!

jepp fast så mkt kul har jag inte haft med denna bil än..

lär behövas;)

Volvo for life
571 Inlägg
27 oktober 2009
Det blev en volvo ändå wink

Volvo for life

8 250 Inlägg
27 oktober 2009
MrEricsson skrev:
förövrigt så äre blitt nå arnevajse med bilfan den kan gå som nya 9 av 10 gånger men 10 gången så får den för sig gå normalt bara tvärdö och vägra gå igång sen efter 1 par min så funkar den igen:S hänt 2 gånger nu börjar bli lite less?

nån aning om vad som kan va arne vajse?

Om den är tvärdöd så är det huvudreläet, men går startmotorn och det så är det reläet till soppapumpen.

Sök