1915
Sök

Ericssons Volvo 850 GLT Projekt Avslutat. 31/7-10

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#441
Sickan_ skrev:
Jo det kanske. Men å andra sidan är detta en projekttråd och inte en jämförelsetråd mellan din nuvarande bil och dina gamla bilar!
friviligt och läsa ju

allenalle skrev:
edit 900 serien fanns med +, ++ och +++..
men de är enbart bara + som är de lagliga iaf sverige  men visst finns ++ och +++ och efter som är olagliga och köra med i sverige och klasas som trim räknar man inte dom


Refined
1 770 Inlägg
16 juni 2010
#442
MrEricsson skrev:
Zwudda skrev:
MrEricsson skrev:

äh ska va emblem fritt . men på en gammal genomrutten baklucka som ska skrotas när jag hittar en fräch i samma färg känns de som de kvittar så länge.

kunde man köra 940 turbo+ dvs 190 hk modellen som va polisbil så va den gjord som en GL med 190 hk motorn och på dom stog de gl fast de va tic så känns verkligen som de spelar roll vad de står;)
Men GL på en turbo e ju ballt. Ingen som förväntar sig något va bilen då.
Nu blir det ju för fan precis motvänd effekt!
Alla kommer ju bara skratta åt dig för
1: Antingen att du inte vågar gasa
2: Att du inte kan köra
3: Att din bil har något stort fel

Så ryck bort skiten omedelbart e min åsikt!

........Snacka om falsk marknadsföring!!!
eller så blir dom skit stolta att de tror de tar en t5.
lika falskt med snik modellerna fast de är turbo med ju .
Varför se till att någon annan blir glad för att de åker ifrån dig?
Så som du tjatar och går på om din gamla 940T så borde du ju gilla effekt.
Då borde det väl vara pinsamt för dig?

Refined
1 770 Inlägg
16 juni 2010
#443
Sickan_ skrev:
Jo det kanske. Men å andra sidan är detta en projekttråd och inte en jämförelsetråd mellan din nuvarande bil och dina gamla bilar!
Word +1p

Refined
1 770 Inlägg
16 juni 2010
#444
Har bara en liten fråga till?
Vad anser du vara perfektion? Är det verkligen ett mål som kommer att fullföljas med denna bilen?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
#445
Zwudda skrev:
Har bara en liten fråga till?
Vad anser du vara perfektion? Är det verkligen ett mål som kommer att fullföljas med denna bilen?
va tänkt så från början nu snart 1 år senare är man bara less på den.
är laga ,besiktiga sälja. skaffa nått vettigare


Refined
1 770 Inlägg
18 juni 2010
#446
MrEricsson skrev:
Zwudda skrev:
Har bara en liten fråga till?
Vad anser du vara perfektion? Är det verkligen ett mål som kommer att fullföljas med denna bilen?
va tänkt så från början nu snart 1 år senare är man bara less på den.
är laga ,besiktiga sälja. skaffa nått vettigare
Då kanske det är dags att ändara på Forums citatet nu då.....

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#447
Nu har man hållt på lite igen fast inget märkvärdigt igentligen blir inte klok på steget .
rätt vad de är så lägger de av men startar man om stereon så funkar de igen
har märkt att volt mätaren till den har pajjat står på samma hela tiden protect lampan tänds inte.

de andra 2 mätarna funkar .

kan de ha med och göra att de varit en bit över 30 grader varmt och steget flippat ur helt av värmen?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/962532_szx2fp.jpg
tändingen av normalt sett ska mätaren stå på 0 men dess värre inte?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/962533_ndmkkc.jpg
inget lyser som tyder på den har el hela tiden.  och inga kablar som är fel lr jävlas allt är som de varit de senaste halvåret

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/962535_pmb32i.jpg
tändingen på normalt sett borde mätaren stå på 11-12 volt då batterit är färskt men stendöd

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/962536_7p166o.jpg
allt är i sin ordning där med.



och som filmen visar är ju allt som de ska förutom mätaren fläkt jävlarna går med men visst sjävla skalet lr vad man ska kalla de på slutsteget är bra varmt.

nån som har en ide vad de kan vara eller äre bara så de fått värme slag och börjat gett upp nu?


4 299 Inlägg
11 juli 2010
#448
Det kan inte va så att du har för feta kablar så du helt enkelt får spänningsfall?

Vilken tjocklek på kabel har du?


16 197 Inlägg
11 juli 2010
#449
Rallyhalle skrev:
Det kan inte va så att du har för feta kablar så du helt enkelt får spänningsfall?

Vilken tjocklek på kabel har du?
spänninsfall pga för tjocka kablar??   nästan så ja måste skratta...tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 299 Inlägg
11 juli 2010
#450
evilaudio skrev:
Rallyhalle skrev:
Det kan inte va så att du har för feta kablar så du helt enkelt får spänningsfall?

Vilken tjocklek på kabel har du?
spänninsfall pga för tjocka kablar??   nästan så ja måste skratta...tongue
På nått jävla vänster e de ju och jag kommer inte ihåg exakt, så förklara gärna hur de e smile För jag hade uppenbarligen fel.
Senast redigerat av Rallyhalle (11 juli 2010)


16 197 Inlägg
11 juli 2010
#451
Rallyhalle skrev:
evilaudio skrev:
Rallyhalle skrev:
Det kan inte va så att du har för feta kablar så du helt enkelt får spänningsfall?

Vilken tjocklek på kabel har du?
spänninsfall pga för tjocka kablar??   nästan så ja måste skratta...tongue
På nått jävla vänster e de ju och jag kommer inte ihåg exakt, så förklara gärna hur de e smile För jag hade uppenbarligen fel.
spänningsfall får man i förklena kablar.. ju längre kabel man ska dra ju grövre behöver den vara.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 299 Inlägg
11 juli 2010
#452
evilaudio skrev:
Rallyhalle skrev:
evilaudio skrev:

spänninsfall pga för tjocka kablar??   nästan så ja måste skratta...tongue
På nått jävla vänster e de ju och jag kommer inte ihåg exakt, så förklara gärna hur de e smile För jag hade uppenbarligen fel.
spänningsfall får man i förklena kablar.. ju längre kabel man ska dra ju grövre behöver den vara.
Se där, jag hade blandat ihop de, hade för mig de va tvärtom tongue
Så fel de kan bli roll


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
#453
nä kablarna är inte tunna iaf den enda som är tunn är remoten så

och idag åkte man bara till och från jobbet  och idag funka de som vanligt la inte av nått man börjar ju fundera om de är att den inte tål värme?


Forummoderator
26 301 Inlägg
12 juli 2010
#454
Omöjligt är det ju inte, angående värmen alltså. Dels blir väl elektroniken i sig väldigt varm, och sen kan man ju bara spekulera i hur varmt det blir där du har slutsteget. Är ju inte "bara" utetemperatur man ska räkna med..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
#455
AirOne skrev:
Omöjligt är det ju inte, angående värmen alltså. Dels blir väl elektroniken i sig väldigt varm, och sen kan man ju bara spekulera i hur varmt det blir där du har slutsteget. Är ju inte "bara" utetemperatur man ska räkna med..
sant iof men tex 30 grader ute är ju 40-50 i bilen


Forummoderator
26 301 Inlägg
12 juli 2010
#456
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:
Omöjligt är det ju inte, angående värmen alltså. Dels blir väl elektroniken i sig väldigt varm, och sen kan man ju bara spekulera i hur varmt det blir där du har slutsteget. Är ju inte "bara" utetemperatur man ska räkna med..
sant iof men tex 30 grader ute är ju 40-50 i bilen
Precis det jag menade.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Refined
1 770 Inlägg
17 juli 2010
#457
http://www1.garaget.org/gallery/archive … ndmkkc.jpg
"inget lyser som tyder på den har el hela tiden.  och inga kablar som är fel lr jävlas allt är som de varit de senaste halvåret"

Hur får du ihop den meningen? Så du menar att bara för att det är samma grejer som du hade för 6 månader sedan så kan det inte krångla eller blivit klämda någon stans på tå vägen?

Men jag skulle också satsa mina pengar på värmen i din baklucka

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
#458
Zwudda skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/962533_ndmkkc.jpg
"inget lyser som tyder på den har el hela tiden.  och inga kablar som är fel lr jävlas allt är som de varit de senaste halvåret"

Hur får du ihop den meningen? Så du menar att bara för att det är samma grejer som du hade för 6 månader sedan så kan det inte krångla eller blivit klämda någon stans på tå vägen?

Men jag skulle också satsa mina pengar på värmen i din baklucka
jo för har ingen tjuvstörm 11.8  volt när generatorn inte laddar och lysen ljudet fläkt osv är på.

skulle den dragit el skulle man haft ännu klenare . iof är man nere på 12.5 volt när man satar ur ljudet för fulla muggar  när motorn går. dvs full volym . och normal är 13.9 utan ansträning av el på tomgång.
skulle kablar ta stryk osv skulle de ju låta illa. osv och de gör de inte och spec när allt sitter fast och man lastar  inget skit där bak heller så.

men visst steget va inte nytt när man köpte de heller så tror ja payade 200 för de

men visst kan de ev va värmen men de roliga är att nu har de inte hänt ja gjorde "updaten"
och de är 30 grader varmt varje dag här hitils och bilen står bara i solen och sammlar värme går 2 mil om dagen 1 till jobbet 1 hem och man åker dunkar runt lika mkt hela tiden ?.

eller äre bara en simpel kombo vämre och gammal elektronik?


Refined
1 770 Inlägg
17 juli 2010
#459
MrEricsson skrev:
Zwudda skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/962533_ndmkkc.jpg
"inget lyser som tyder på den har el hela tiden.  och inga kablar som är fel lr jävlas allt är som de varit de senaste halvåret"

Hur får du ihop den meningen? Så du menar att bara för att det är samma grejer som du hade för 6 månader sedan så kan det inte krångla eller blivit klämda någon stans på tå vägen?

Men jag skulle också satsa mina pengar på värmen i din baklucka
jo för har ingen tjuvstörm 11.8  volt när generatorn inte laddar och lysen ljudet fläkt osv är på.

skulle den dragit el skulle man haft ännu klenare . iof är man nere på 12.5 volt när man satar ur ljudet för fulla muggar  när motorn går. dvs full volym . och normal är 13.9 utan ansträning av el på tomgång.
skulle kablar ta stryk osv skulle de ju låta illa. osv och de gör de inte och spec när allt sitter fast och man lastar  inget skit där bak heller så.

men visst steget va inte nytt när man köpte de heller så tror ja payade 200 för de

men visst kan de ev va värmen men de roliga är att nu har de inte hänt ja gjorde "updaten"
och de är 30 grader varmt varje dag här hitils och bilen står bara i solen och sammlar värme går 2 mil om dagen 1 till jobbet 1 hem och man åker dunkar runt lika mkt hela tiden ?.

eller äre bara en simpel kombo vämre och gammal elektronik?
Om det bara stendör direkt så kan det vara att någon kabel har glapp så den kortsluter en milli sekund, och sedan måsta man starta om stereon för ny signalström.

Man behöver ju inte se på en kabel att den är trasig, kan jag vara av innuti.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 juli 2010
#460
Frågar dig Ericsson här,

http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp

testa du på detta sättet, och tror du det går med airbag på andra sidan med eller ? För jag har på förare å passagera alltså airbag. tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!


Sök