BMW 325i Coupé E36 - 1992 (Serie) Test in sport auto 10/1992 Gewicht 1403 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,6 s 0 - 120 km/h 10,7 s 0 - 140 km/h 14,1 s 0 - 130 km/h - s 0 - 160 km/h 19,5 s 0 - 180 km/h 26,1 Vmax 235 km/h
BMW 328i Coupé - 1996 (Serie) Test in sport auto 04/1996 Gewicht 1391 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,3 s 0 - 120 km/h 10,0 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 13,3 s 0 - 160 km/h 17,5 s 0 - 180 km/h 23,5 s 0 - 200 km/h 34,0 Vmax 237 km/h
Lite lustigt, fabrikstiden för en sådan 325i är 8.0sek, lite piggare än vad Bmw anger då alltså. Är du säker på att det inte är... någon sorts trim/special variant då? För 0.4sek, det är en rätt stor skillnad och hade ju sett mycket bättre ut i katalogen på den tiden tycker man
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
En annan mycket viktigt skillnad! 328:an har samma växellåda som M3 3.0!
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
BMW 325i Coupé E36 - 1992 (Serie) Test in sport auto 10/1992 Gewicht 1403 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,6 s 0 - 120 km/h 10,7 s 0 - 140 km/h 14,1 s 0 - 130 km/h - s 0 - 160 km/h 19,5 s 0 - 180 km/h 26,1 Vmax 235 km/h
BMW 328i Coupé - 1996 (Serie) Test in sport auto 04/1996 Gewicht 1391 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,3 s 0 - 120 km/h 10,0 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 13,3 s 0 - 160 km/h 17,5 s 0 - 180 km/h 23,5 s 0 - 200 km/h 34,0 Vmax 237 km/h
Lite lustigt, fabrikstiden för en sådan 325i är 8.0sek, lite piggare än vad Bmw anger då alltså. Är du säker på att det inte är... någon sorts trim/special variant då? För 0.4sek, det är en rätt stor skillnad och hade ju sett mycket bättre ut i katalogen på den tiden tycker man
Just 0-100 på 325an tror jag är lite svår att jämföra med 328an, för 325an gör inte 100 på 2:an vilket jag antar att 328an gör?
BMW 325i Coupé E36 - 1992 (Serie) Test in sport auto 10/1992 Gewicht 1403 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,6 s 0 - 120 km/h 10,7 s 0 - 140 km/h 14,1 s 0 - 130 km/h - s 0 - 160 km/h 19,5 s 0 - 180 km/h 26,1 Vmax 235 km/h
BMW 328i Coupé - 1996 (Serie) Test in sport auto 04/1996 Gewicht 1391 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,3 s 0 - 120 km/h 10,0 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 13,3 s 0 - 160 km/h 17,5 s 0 - 180 km/h 23,5 s 0 - 200 km/h 34,0 Vmax 237 km/h
Lite lustigt, fabrikstiden för en sådan 325i är 8.0sek, lite piggare än vad Bmw anger då alltså. Är du säker på att det inte är... någon sorts trim/special variant då? För 0.4sek, det är en rätt stor skillnad och hade ju sett mycket bättre ut i katalogen på den tiden tycker man
Just 0-100 på 325an tror jag är lite svår att jämföra med 328an, för 325an gör inte 100 på 2:an vilket jag antar att 328an gör?
Det vet jag att jag testat, men minns inte vad resultatet blev.
Tror den gjorde så i alla fall!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mellan 325 o 328 skiljer de 1 hk i motorn men 14 hk på drivhjulen fördel 328, som en tidigare sagt 5vxl m3 låda och bakaxel
Har du papper/källa på att den skulle ge 14hp mer på drivhjulen? Jag antar att det är i orginalutförande då och inte med M50B25-insug?
De gäller original bilar. Har inte papper på de utan har hör de från en som har en 328. och jag kan tänka mig att de stämmer för den lådan utnyttja kraften bättre och då tål den mer effekt dessutom
BMW 325i Coupé E36 - 1992 (Serie) Test in sport auto 10/1992 Gewicht 1403 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,6 s 0 - 120 km/h 10,7 s 0 - 140 km/h 14,1 s 0 - 130 km/h - s 0 - 160 km/h 19,5 s 0 - 180 km/h 26,1 Vmax 235 km/h
BMW 328i Coupé - 1996 (Serie) Test in sport auto 04/1996 Gewicht 1391 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,3 s 0 - 120 km/h 10,0 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 13,3 s 0 - 160 km/h 17,5 s 0 - 180 km/h 23,5 s 0 - 200 km/h 34,0 Vmax 237 km/h
Lite lustigt, fabrikstiden för en sådan 325i är 8.0sek, lite piggare än vad Bmw anger då alltså. Är du säker på att det inte är... någon sorts trim/special variant då? För 0.4sek, det är en rätt stor skillnad och hade ju sett mycket bättre ut i katalogen på den tiden tycker man
dom uppgifterna kan ju stämma 325ans låda e ju sjukt ner drevad bra acc i dom faktiskt
dock så varvstop 5as växel så stoppar den ut på 233 kmh inte 235
sen upplever jag iaf m50b25 utan vanos i 325 som piggare än den med vanos
Lite lustigt, fabrikstiden för en sådan 325i är 8.0sek, lite piggare än vad Bmw anger då alltså. Är du säker på att det inte är... någon sorts trim/special variant då? För 0.4sek, det är en rätt stor skillnad och hade ju sett mycket bättre ut i katalogen på den tiden tycker man
Just 0-100 på 325an tror jag är lite svår att jämföra med 328an, för 325an gör inte 100 på 2:an vilket jag antar att 328an gör?
Det vet jag att jag testat, men minns inte vad resultatet blev.
Tror den gjorde så i alla fall!
Okej, för om det behövs 3 växlar på 325an och 2 växlar på 328an för att nå 100 så är det svårt att jämföra just 0-100 intervallet...