Nu när man gottat sig hela julen så var det dags för en update tycker jag
Fick en vision om en lätt och snabb bil, så jag gick ner till garaget och började rensa bilen på inredningen, men bilen kommer väl antagligen varken bli snabb eller lätt, men det är en början i alla fall
tom vart han iaf
dessa hamnar i spargrisen xP
fick även ett par vita blinkers av lillebror i julklapp, är ju ett måste på alla volvos
Vart klockrent med svartlackade "lamphus" och vita blinkers
kameran fick sig en knäpp därav dom usla bilderna!
har inte varit särskillt aktiv här dom senaste veckorna pga skolan och fan vet vad.
har hur som helst haft igång bilen nu för första gången på ett par månader. trodde att det skulle strula då mycket var nerplockat men han hoppade igång så snällt på direkten
idag började jag med att riva bort M-kammen, sälngde i K-kammen, enda som återstår är att mäta ventilspelet och uppstart
bilder:
Kammen och ventiltryckarna demonterade
gäller att ha ordning på grejorna:P
och givetvis mitt asballa sidepipe! (endast provisoriskt) mullrade gött
såg nu på bilden att garaget måste städas lite hehe
Hejsan nu har projektet stått still ett tag då suget inte funnits men på begäran av strandberg31 så vart det en liten updatering
Bilen är startad med nya k-kammen och allting ser bra ut, varvar fint
Jag är även i full gång med att svetsa rost, fast kan ju medge att det är roligare att svetsa än att kapa rost klaga inte på mina flugskitar till svetsar jag lär mig fortfarande.
ingen antenn här inte
hålen för lykttorkarna igenlagda.
målat oken
Ropade hem ett par kromade hjulmuttrar från tradera, lite finare än rostiga orginalmuttrar
Nu till helgen så blir det förhoppningsvis en tripp till biltema för att handla dom resterande avgasdelarna.
ska även fixa ett par breddade 15" plåtisar av en kompis som breddar fälgar så mina fondmetals är till salu om någon är sugen på dom
skaffat en elfläkt från biltema och byggt robusta fästen
jag tog den enkla vägen och kopplade in fläkten på en strömbrytare med en indikeringslampa.. (en av dioderna saknas då den inte fungerade )
tröttnade på alla gamla rostiga bultar/skruvar så jag köpte nya i rostfritt..
Har krängt iväg mina fondmetals så det blir 14" plåtisar tills jag har råd med finare fälgar..
svetsat klart i princip hela golvet och monterat baksäte, matta, handbromskonsol osv, det är bara golvet på förarsidan som ska svetsas klart sen åker resten av inredningen i
har lagat tre stora rosthål. gasen tog slut efter att jag blev klar med den här lagningen men ska köpa gas imorgon så då börjas det igen!
(Är bara grovslipat!)
Utan gas så fanns det inte så mycket att göra, så jag draperade fäste för expansionskärlet i kofiber
gjorde garaget lite mer hemtrevligt med en USA-flagga
sen håller jag på att bygga en ny spolarvätskebehållare, men den håller jag hemlig tills vidare
Var ner till elmia i fredags och tog ett par kort:
fick även en bild på chip foose, kön var så lång för att få hans autograf så en bild fick duga