bushmyra skrev:
Mölle-fbg skrev:
Det här med oljor är en djungel men personligen så skulle jag alldrig köpa biltema då castrol magnatek bara är lite dyrare!! med min rabatt!
och gekås har mobil1 till otroliga priser!!!!! 170kr för den silvriga halvsynteten tror ja de va:) 4liter då!! ps köp inte filtret på biltema för jag har varit med om en hel del bilar som börjat knacka när det varit monterat!!! och försvunnit med ett riktigt filter;) men dom kanske är bättre nu!!??? NEJ biltena har ok verktyg mm till bra priser men hjärtat och bromsarna på bilen förtjänar bättre:) mvh mölle
Förklara gärna hur en motor kan börja knacka pga av ett oljefilter från biltema och sen sluta knacka med ett annat.. Det låter otroligt
Så tänker jag så här hur märker ni om en olja är bra eller dålig?? alltså konkret ! hur vet DU att en olja är "dålig" komm inte med något skitsvar som " den luktar illa" eller "den känns sämre mellan tummen och pekfingret"
Jag är nog lite märkes kille själv men jag har bra rabatt genom jobbet.
en bil sak inte kunna börja knacka utav ett Biltema-filter, och gör den det så slutar den inte med ett "riktigt" filter för skadan är redan gjord, det jag skulle kunna tänka mig kan hända är att dåliga hydrauliska ventillyftare/tryckare kan låta någon sekund extra eftersom Biltemas filter (förr iaf) inte hade någon backventil.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må