3091
Sök

Motorolja från Biltema vs mobil1

Pan
5 mars 2010
jocke_gronberg skrev:
Känns så skönt att ha en gammal bil som blir toknöjd med biltema oljan då den är flera gånger bättre än vad som krävs. Sedan att det bara går i 3 liter är perfekt. Då räcker 10 liters dunken länge big_smile

Så sant big_smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
7 mars 2010
AudiTQ-90 skrev:
jag hade kört på mobil1an .. vet flera nya bilar som tappat oljetryck efter några mil sen dom börjat köra på biltemas olja...

vet flera nya bilar som körde i diket för att dom körde likadana däck...
Senast redigerat av The_Mechanic (7 mars 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 327 Inlägg
24 mars 2010
Det verkar inte finnas mycket med test av olja. Hittade efter lite letande ett test av 18 olika oljor.

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Tvivlare
2 266 Inlägg
24 mars 2010
The_Mechanic skrev:
AudiTQ-90 skrev:
jag hade kört på mobil1an .. vet flera nya bilar som tappat oljetryck efter några mil sen dom börjat köra på biltemas olja...

vet flera nya bilar som körde i diket för att dom körde likadana däck...

HAHA big_smile den va bra tongue

tillbaks till oljan. orkar inte sitta o läsa genom alla sidor, kanske finns ett svar på min fråga här nånstans. Nackdelar/fördelar med syntet vs. delsyntet vs. mineral?
Läste de hära långa inlägget på typ sida 2 eller 3 men blev inte mycket klokare av det.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

2 751 Inlägg
24 mars 2010
Kör med biltemas olja i Golfen. Har gjort det i 7000 mil nu. Utan problem. Köper deras Helsyntet 5W40

Who Djaa bless no man curse

Musiker
472 Inlägg
24 mars 2010
Min 850 GLT -94 verkade gå riktigt bra på Biltemas helsyntet 5w-50!

Mercadieseln däremot tickade och bar sig åt tills jag bytte till Mobil 2000. Den har jag prövat olika oljor i men Mobil 2000 + Pro-Tec oilbooster verkar vara det enda som får den att hålla käften!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Sök