3519
Sök

Meningar/åsikter som får dig att vilja hoppa ur och ta en taxi hem istället

5 111 Inlägg
3 november 2009
Vansinneskörning i snöstorm på en riktigt älgtät väg med absolut NOLL sikt
"Vadå, det är ju nya vinterdäck på bilen?"

9 108 Inlägg
3 november 2009
hehe, hade inte mycket emot detta citat när det tog plats visserligen men lite kul var det... En Lotus Omega-ägare här på garaget i 150+ på ganska högt trafikerad 90-väg i ösregn:

"fan, torkaren funkar bättre på din sida" och så lutade han sig över för att kunna se big_smilebig_smile

Annars har man hört rätt mycket kul i körskolebilen men det är en annan femma, där har jag egen broms i alla fall wink

5 111 Inlägg
3 november 2009
MilleN skrev:
Annars har man hört rätt mycket kul i körskolebilen men det är en annan femma, där har jag egen broms i alla fall wink

Och prygla elever är bara otillåtet om nån ser det vetdu. wink

Rakapparat
301 Inlägg
3 november 2009
-Är din farsa hemma?
-Ja det tror jag vadå då?
-ne jag tänkte bara så vi hade nån som kunde bogsera upp oss snart.

utalat av en kompis innan han körde för full karriär ut på en skogsväg vintertid

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 november 2009
MilleN skrev:

Ja där får man säkert höra en hel del. smile
Några exempel kanske? wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

806 Inlägg
3 november 2009
"helvete helvete håll i dig för i helvete" Den är trevlig när man är påväg ut i skogen i nära 100 blås:D

Rakapparat
301 Inlägg
3 november 2009
På transportbussen mellan site:n i kina och lägenheterna på en högttrafikerad väg med trafik som åker åt fel håll och kors och tvärs hela tiden i spöregn:

Jag - "varför stannar vi hela tiden?"
Kollega - "vindrutetorkar motorn är paj så han går ut och drar torkarbladen för hand ibland så han kan se nåt innan vi åker över den där bron där framme"
Senast redigerat av Lewa (3 november 2009)

4 005 Inlägg
3 november 2009
M103 skrev:
En polare berättade om en bekant till honom som åkte med en tjej och en kille hem från ett rejv. Plötsligt började tjejen som körde skrika, grina och köra som en dåre. Killen i främsätet vände sig till killen i bak och "kokain och lsd var nog ingen bra kombination". smile

Du är alltså en kompis på internet som har en kompis kompis kompis alltså?

hmm. ajustd.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
3 november 2009
Chaufför: -Är du rädd?!
Passagerare: -Nej...
Chaufför: -DET ÄR JAG!!!

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
hehe, hade inte mycket emot detta citat när det tog plats visserligen men lite kul var det... En Lotus Omega-ägare här på garaget i 150+ på ganska högt trafikerad 90-väg i ösregn:

"fan, torkaren funkar bättre på din sida" och så lutade han sig över för att kunna se big_smilebig_smile

Haha den var helt underbar lol Du måste ju ha en del roligt att komma med från körskolan? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
3 november 2009
"Oj jävlar var det en korsning där"
Blåste rakt förbi en stopplikt i 80 blås med hästsläpet bakom... Det kom ingen på den andra vägen och lyckligtvis gick det in en väg på andra sidan korsningen annars hade det blivit skogen. big_smile

Sen var faktiskt vindrutetorkaren sönder på min sierra också så vid rödljusen fick jag veva ner rutan, ta fram min flaska med spolarvätska, skvätta lite på rutan och dra torkaren några gången manuellt.

/ichi

9 108 Inlägg
3 november 2009
Rquired skrev:
Haha den var helt underbar lol Du måste ju ha en del roligt att komma med från körskolan? smile

Släpper boken när jag blivit pensionär wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Rquired skrev:

Släpper boken när jag blivit pensionär wink

Jag lovar att köpa ett ex wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

801 Inlägg
3 november 2009
M103 skrev:
En polare berättade om en bekant till honom som åkte med en tjej och en kille hem från ett rejv. Plötsligt började tjejen som körde skrika, grina och köra som en dåre. Killen i främsätet vände sig till killen i bak och "kokain och lsd var nog ingen bra kombination". smile

HAHAHA!!! Totalt misslyckande! tongue  Bra tänkt att köra trippad tongue

OnT : "Kan du komma hit och visa vart gasen sitter"

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
3 november 2009
När jag snackar med folk o dom undrar hur är det att köra lastbil så brukar jag säga:
- Jag slår på farthållaren o lägger mig, bilen hittar själv.
- "Går det?" frågar dom... 
Ja.... Vissa kanske gör det.....

När det är mycket trafik:
- Eh... jag blundar o kör på så slipper jag se skiten.

Många höjer på ögonbrynen men sen fattar dom att det är skämt dock det tar en stund...

-"Det var STOP där!"
-"Jag hann inte läsa..."

-"Det gick lite för fort" säger polisen till kompisen som körde
-"När då?" svarar han...

1 570 Inlägg
3 november 2009
linuslinje skrev:
M103 skrev:

Du är alltså en kompis på internet som har en kompis kompis kompis alltså?

hmm. ajustd.

Ja det var ju en lång och invecklad historia med många trådar. Men sens moralen var att det inte verkar nåt kul att åka med någon som ser syner.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
3 november 2009
"Fan jag tror att bromsen inte riktigt tar...."

Kompisen som låg i 200 blås.

Roligt värre det där.

Allt för den där jävla hatten!

VD :=)
90 Inlägg
3 november 2009
ichibon skrev:
"Oj jävlar var det en korsning där"
Blåste rakt förbi en stopplikt i 80 blås med hästsläpet bakom... Det kom ingen på den andra vägen och lyckligtvis gick det in en väg på andra sidan korsningen annars hade det blivit skogen. big_smile

Sen var faktiskt vindrutetorkaren sönder på min sierra också så vid rödljusen fick jag veva ner rutan, ta fram min flaska med spolarvätska, skvätta lite på rutan och dra torkaren några gången manuellt.

HAHAHA fy fan va bra alltså kan se det framför mig

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

Gréve
497 Inlägg
3 november 2009
MilleN skrev:

haha luta sig över på andra sidan fick jag göra i 2 veckor med min 142a för torkararmen hade gått av på förarsidan.. något jobbigt när jag hade lovat att köra en hel kväll när dom hade lovat att de inte skulle regna nå roll  lol

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
3 november 2009
Åkte med en före detta polare har man varit rädd ett par gånger.

Inte ordagrant med ungefär såhär.

"Jag har håller på och ta licens för att få köra racing. Så jag vet vad jag sysslar med."

Annat tillfälle...

Jag- "måste du ta innekurvorna, du ser ju inte om nån kommer"
Han- "jag har bra väghållning och jag är beredd på att kasta ut bilen"

minst sagt lagom svettigt att åka med där...
Senast redigerat av AcesHigh666 (3 november 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök