3679
Sök

Spridare och bränsletrycks frågor.

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
#1
hej!

jag tänkte köra med en 3 tums LMM på min b230ft motor och om jag har räknat rätt så borde jag ha 440 cc spridare vid 3 bar (grundtryck). tror ni att det kommer att funka eller kommer det inte att spela ihop rätt?

mvh

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#2
ingen?

040 RedLine
1 219 Inlägg
5 november 2009
#3
Många brukar ju kombinera 3" lmm med de "gröna" 968:a spridarna. De ger 465cc vid 3,8 bar.
http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=17&id=15

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

632 Inlägg
5 november 2009
#4
Eller så kan jag rekommendera dessa de flödar ungefär lika bra fast vid ditt bräsnletryck 3.0 BAR istället för 3.8 BAR

http://www.blocket.se/goteborg/Spridare … 14&w=3

Mvh/Tobias
Senast redigerat av Fire-Fox (5 november 2009)

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

040 RedLine
1 219 Inlägg
5 november 2009
#5
Fire-Fox skrev:
Eller så kan jag rekommendera dessa de flödar ungefär lika bra fast vid ditt bräsnletryck 3.0 BAR istället för 3.8 BAR

http://www.blocket.se/goteborg/Spridare … 14&w=3

Mvh/Tobias

Jag funderade också på dem när jag köpte mina, men kännst bäst att köpa riktiga Bosch så vet man vad man får:)

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

2 924 Inlägg
5 november 2009
#6
BrajjAxx skrev:
Fire-Fox skrev:
Eller så kan jag rekommendera dessa de flödar ungefär lika bra fast vid ditt bräsnletryck 3.0 BAR istället för 3.8 BAR

http://www.blocket.se/goteborg/Spridare … 14&w=3

Mvh/Tobias

men kännst bäst att köpa riktiga Bosch så vet man vad man får:)

Men det står ju att det också är Bosch med artnr 0280150558, stämmer inte det? roll

~ Life is short, have FUN! ~

040 RedLine
1 219 Inlägg
5 november 2009
#7
peegee skrev:
BrajjAxx skrev:
Fire-Fox skrev:
Eller så kan jag rekommendera dessa de flödar ungefär lika bra fast vid ditt bräsnletryck 3.0 BAR istället för 3.8 BAR

http://www.blocket.se/goteborg/Spridare … 14&w=3

Mvh/Tobias

men kännst bäst att köpa riktiga Bosch så vet man vad man får:)

Men det står ju att det också är Bosch med artnr 0280150558, stämmer inte det? roll

Oj ja föråt:$ Kollade inte riktigt vilka de var...
Någon som vet vad Bosch 968 flödar vid 3,0 bar?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

2 924 Inlägg
5 november 2009
#8
BrajjAxx skrev:
peegee skrev:
BrajjAxx skrev:

men kännst bäst att köpa riktiga Bosch så vet man vad man får:)

Men det står ju att det också är Bosch med artnr 0280150558, stämmer inte det? roll

Oj ja föråt:$ Kollade inte riktigt vilka de var...
Någon som vet vad Bosch 968 flödar vid 3,0 bar?

Det märkliga är att ja har för mig 968 spridarna också flödar ca 440cc vid 3 bar så jag förstår inte vad dessa Bosch 558 är för några? hmm

~ Life is short, have FUN! ~

040 RedLine
1 219 Inlägg
5 november 2009
#9
peegee skrev:
BrajjAxx skrev:
peegee skrev:

Men det står ju att det också är Bosch med artnr 0280150558, stämmer inte det? roll

Oj ja föråt:$ Kollade inte riktigt vilka de var...
Någon som vet vad Bosch 968 flödar vid 3,0 bar?

Det märkliga är att ja har för mig 968 spridarna också flödar ca 440cc vid 3 bar så jag förstår inte vad dessa Bosch 558 är för några? hmm

Skulle tro att det är säkrats att köpa 968:orna ändå...

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

402 Inlägg
5 november 2009
#10
968:orna flödar väl 465cc vid 3.8bar?


Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#11
Pinnenpabacken skrev:
968:orna flödar väl 465cc vid 3.8bar?

japp!

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#12
det är med linjär och progresiv btr.

varför kan man inte köra med linjär btr när man har turbo?
då ökar ju soppatrycket med laddtrycket för det går ju en vakumslan in i insuget.

402 Inlägg
5 november 2009
#13
Nagz skrev:
det är med linjär och progresiv btr.

varför kan man inte köra med linjär btr när man har turbo?
då ökar ju soppatrycket med laddtrycket för det går ju en vakumslan in i insuget.

Proggressiv btr är bara en nödlösning för att man har för små spridare, är bättre att
ha RÄTT spridare och linjär tryckregulator.wink


Allmänt efterbliven
542 Inlägg
5 november 2009
#14
BrajjAxx skrev:
peegee skrev:
BrajjAxx skrev:

men kännst bäst att köpa riktiga Bosch så vet man vad man får:)

Men det står ju att det också är Bosch med artnr 0280150558, stämmer inte det? roll

Oj ja föråt:$ Kollade inte riktigt vilka de var...
Någon som vet vad Bosch 968 flödar vid 3,0 bar?

413cc/min får jag det till när jag räknar på det...om det är 465cc/min@3,8bar smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#15
Pinnenpabacken skrev:
Nagz skrev:
det är med linjär och progresiv btr.

varför kan man inte köra med linjär btr när man har turbo?
då ökar ju soppatrycket med laddtrycket för det går ju en vakumslan in i insuget.

Proggressiv btr är bara en nödlösning för att man har för små spridare, är bättre att
ha RÄTT spridare och linjär tryckregulator.wink

okej men man borde ju kunna styra det rätt bra endå men linjär?
jag menar det är vell bara ställa grundtrycket så att den går bra sen sköter ju laddtrycket hur mycket bränsletrycket ska öka?

men jag har 3LMM och så tänkte jag köpa ett par spridare som flödar 440cc vid 3 bar.

kommer det att funka med en linjär btr?

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#16
Nagz skrev:
Pinnenpabacken skrev:
Nagz skrev:
det är med linjär och progresiv btr.

varför kan man inte köra med linjär btr när man har turbo?
då ökar ju soppatrycket med laddtrycket för det går ju en vakumslan in i insuget.

Proggressiv btr är bara en nödlösning för att man har för små spridare, är bättre att
ha RÄTT spridare och linjär tryckregulator.wink

okej men man borde ju kunna styra det rätt bra endå men linjär?
jag menar det är vell bara ställa grundtrycket så att den går bra sen sköter ju laddtrycket hur mycket bränsletrycket ska öka?

men jag har 3LMM och så tänkte jag köpa ett par spridare som flödar 440cc vid 3 bar.

kommer det att funka med en linjär btr?

? ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 november 2009
#17
Nagz skrev:
Nagz skrev:
Pinnenpabacken skrev:

Proggressiv btr är bara en nödlösning för att man har för små spridare, är bättre att
ha RÄTT spridare och linjär tryckregulator.wink

okej men man borde ju kunna styra det rätt bra endå men linjär?
jag menar det är vell bara ställa grundtrycket så att den går bra sen sköter ju laddtrycket hur mycket bränsletrycket ska öka?

men jag har 3LMM och så tänkte jag köpa ett par spridare som flödar 440cc vid 3 bar.

kommer det att funka med en linjär btr?

? ?

du kan vänta mer än 30 min mellan bumbningarna... sen sitter det en linjär original som funkar hur bra som helst.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

402 Inlägg
5 november 2009
#18
Nagz skrev:
Pinnenpabacken skrev:
Nagz skrev:
det är med linjär och progresiv btr.

varför kan man inte köra med linjär btr när man har turbo?
då ökar ju soppatrycket med laddtrycket för det går ju en vakumslan in i insuget.

Proggressiv btr är bara en nödlösning för att man har för små spridare, är bättre att
ha RÄTT spridare och linjär tryckregulator.wink

okej men man borde ju kunna styra det rätt bra endå men linjär?
jag menar det är vell bara ställa grundtrycket så att den går bra sen sköter ju laddtrycket hur mycket bränsletrycket ska öka?

men jag har 3LMM och så tänkte jag köpa ett par spridare som flödar 440cc vid 3 bar.

kommer det att funka med en linjär btr?

968:or brukar ju stämma till 3" lmm (77mm inv) på femcylindrigt, men vet inte säkert hur de
blir med fyra cylindrar, det blir ju en spridare mindre alltså mindre bränsle totalt sett.
Linjär btr funkar alltid om man har rätt spridare. Orig duger länge, den ger väl 3bar tror jag.


Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#19
aa jo jag har räknat lite nu att om man har 3LMM så ska man ha 424 cc spridare.
då har jag räknat att samma procent jag ökar luftmassemätaren ökar jag spridarna.
tänker jag rätt elelr helt åt skogen?

dock undrar jag om jag köper spridare som ligger på 440c kommer bilen gå för fett då eller e det en sån liten skillnad så det inte märks?

annars måste jag köpa en linjär btr och ställer ner soppa trycket så att dom hamnar på ungefär 424cc

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#20
Nagz skrev:
aa jo jag har räknat lite nu att om man har 3LMM så ska man ha 424 cc spridare.
då har jag räknat att samma procent jag ökar luftmassemätaren ökar jag spridarna.
tänker jag rätt elelr helt åt skogen?

dock undrar jag om jag köper spridare som ligger på 440c kommer bilen gå för fett då eller e det en sån liten skillnad så det inte märks?

annars måste jag köpa en linjär btr och ställer ner soppa trycket så att dom hamnar på ungefär 424cc

någon?


Sök