5 november 2009
Trådstartare
jag har ett problem med min golf 3. Den vill koka ibland. kan inte förstå varför, någon annan?
Jag och en kompis skulle åka och köpa en bil i sthlm. vi kommer nästan ända fram och bilen börjar koka. vi svänger in vid en mack som låg nära och stänger av bilen. kollar expansionskärlet och det finns vatten upp till min sträcket. väntar ett tag och öppnar sedan expansionskärlet och ser att vattnet sjunker. fyller på vatten och jag startar för att kolla så att den håller tempen och att fläckten skulle gå. och det gör den. då trodde jag att det hade varit dåligt med vatten så vi rör oss hemåt efter vi köpt bilen. kollade tempmätaren var 10 sec och den håller tempen mellan 70 och 80 grader som den brukar. när vi nästan är framme och ja har kört om en bil så kollar ja till på tempen igen och den står på 120 till 130 grader ändå kollade jag tempen max 10 sec innan, så det måste gått fort som fan. vi bogserar till närmsta mack och fyller på vatten eftersom den tryckte ur sig allt när den började koka. lät bilen stå på tomgång igen och kollade så fläkten gick och att den höll temp och det gjorde den.. kommer hem och märker att bilen går lite ryckigt. men vit ryker inte.
fattar inte vad det kan vara för fel... Någon annan som kan veta vad det är för fel?
kanske lite otydlig men hoppas att ni förstår ändå^^
Senast redigerat av djsnowman (5 november 2009)