7 november 2009
Trådstartare
Söker land och rike runt efter fälgar till en turbobreddad 911? Bak har jag 155mm nav till skärmkant och fram har jag 120mm och jag tänkt mig 17*10 bak och 8.5*10 fram. Behöver såldeds en fälgar med nästan ingen offset (runt 15mm) Bmw fälgar från e39/e60 passar ganska bra förutom 5/120 mönstret. Åkte till Intera med ett set Ronald dtm repilkor men godset var för tunnt för att borra i nya hylsor och han tyckte det va vansinne att lägg 10k på att svetsa om ett set skitfälgar. Kan någon rekomendea fälgar som går att borra eller en leverantör som har fälg men rimlig offset till 911 i 17", vill ha ekrade fälgar typ bbs rs/ dotz mugello eller liknande. Enda andra lösningen är Mantor spacers som med 5/130 in och 5/120 ut och sen köpa bmw e36/e46 fälgar (har inte hittar en lev som har 10" bak till dessa) med offset runt 30-40mm vilket desutom blir dyrare än att svetsa om fälgarna jag redan har. Har tittar på att splittfälgar dom går ju att få precis om man vill ha dom men att lägga 40k+ på ett set bbs lemans eller liknande är på tok för dyrt.
Tacksam för tips / Fredrik