3383
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
12 Inlägg
8 februari 2010
#21
Inget fel på maskinerna snarare bränsleblandningen, som maskinen i projekt tråden uppskattades till 320hk med orginal spridare, säger sig själv att man ligger på gränsen.

NissanMotorsport
8 februari 2010
Trådstartare
#22
Berge-R skrev:
Inget fel på maskinerna snarare bränsleblandningen, som maskinen i projekt tråden uppskattades till 320hk med orginal spridare, säger sig själv att man ligger på gränsen.

Ja, de var ju fel bränsleblandning, vilka spridare bör jag köpa? någon länk?

12 Inlägg
8 februari 2010
#23
Beror lite på vilken setup du tänkt att köra. ska du byta spridare så måste du ju ha någon styrning till dem: chip, piggyback eller sprut. Nismo 555cc spridare finns några vettiga chip till även fast jag föredrar en mappning. de mesta i finner du på ebay. kan ge dig lite tips via PM om de skulle va något du undrar över

NissanMotorsport
8 februari 2010
Trådstartare
#24
Berge-R skrev:
Beror lite på vilken setup du tänkt att köra. ska du byta spridare så måste du ju ha någon styrning till dem: chip, piggyback eller sprut. Nismo 555cc spridare finns några vettiga chip till även fast jag föredrar en mappning. de mesta i finner du på ebay. kan ge dig lite tips via PM om de skulle va något du undrar över

Har en piggyback installerad redan.. och föredrar mappning även jag. Ska kika mer på dom spridarna du nämnde, kan kolla på fler och skriva ned dom här så får du ge smakråd sedan om du vill! smile tack

NissanMotorsport
9 februari 2010
Trådstartare
#25
Ja vet inte, ja hittar inga spridare direkt..hittar & hittar gör jag väl, men vet inte vilka ja ska använda mig av..ska jag satsa på ett par Nismo 555cc spridare då? eller rekomenderar någon andra? ska ju inte banåka, utan det är ju en gatbil så behövs inga direkt värsting grejer..

12 Inlägg
9 februari 2010
#26
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-Nissan … ccessories något sånt kanske.

finns rätt mycket att välja på. men runt 550-650 bör väl funka bra
Senast redigerat av Berge-R (9 februari 2010)

NissanMotorsport
9 februari 2010
Trådstartare
#27
Berge-R skrev:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-Nissan-600CC-Direct-fit-Fuel-INJECTORS-SR20DET_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem19b3a266e3QQitemZ110387947235QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories något sånt kanske.

finns rätt mycket att välja på. men runt 550-650 bör väl funka bra

aa tackar smile såg att nismo var god för 400+ hästar.. så 550-650 blir bra då smile har dock inga pengar nu, men det är ju enkelt att byta spridare fast man satt ihop motorn sen.. skadar väl inte så himla mycket om jag kör några vändor med orginal va? ingen hårdkörning och med laddtrycket ställt på 0,2 - 0,8 ?

12 Inlägg
9 februari 2010
#28
sålänge du inte laddar på så är det lugnt. brukar väl säga att man ska hålla sig under 0,9  med orginal spridare

NissanMotorsport
9 februari 2010
Trådstartare
#29
Berge-R skrev:
sålänge du inte laddar på så är det lugnt. brukar väl säga att man ska hålla sig under 0,9  med orginal spridare

okok, bra, då får dessa vänta ett tag..brukade köra på 1,2 i ladd förut..blir att låta bli..men det är svårt big_smile

något mer du rekomenderar att köpa in när man ska renovera hela motorn? helst bara sånt som är livsviktigt för motorn smile lager, packningar, kedja och sånna självklara saker har jag tatt med.. oljekylare bör jag ha..men dessa är väl relativt enkla också att montera dit när motorn är klar?

NissanMotorsport
10 februari 2010
Trådstartare
#30
Sådär då, nu har skruvandet tagit fart igen..nyss kommit in från kallgaraget, legat och mekat tongue så nu är motorn helt lös.

Ska försöka hitta en motorlyft att låna, sen blir det att tvätta motorutrymmet, byta ut diverse slangar och kablar som visar sig skadade m.m smile

NissanMotorsport
10 februari 2010
Trådstartare
#31
Berge-R skrev:
Inget fel på maskinerna snarare bränsleblandningen, som maskinen i projekt tråden uppskattades till 320hk med orginal spridare, säger sig själv att man ligger på gränsen.

Vad kan det mer ha varit som gjort fel bränsleblandning förutom spridarna? dålig mappning? (gjort av pbz)
den har ju även spikat en del, vad bör ja göra för att få rätt bränsleblandning samt att den inte ska spika?  är nybörjare me japanare, endast småmekat volvo tidigare smile

12 Inlägg
10 februari 2010
#32
NissanMotorsport skrev:
Berge-R skrev:
Inget fel på maskinerna snarare bränsleblandningen, som maskinen i projekt tråden uppskattades till 320hk med orginal spridare, säger sig själv att man ligger på gränsen.

Vad kan det mer ha varit som gjort fel bränsleblandning förutom spridarna? dålig mappning? (gjort av pbz)
den har ju även spikat en del, vad bör ja göra för att få rätt bränsleblandning samt att den inte ska spika?  är nybörjare me japanare, endast småmekat volvo tidigare smile

Säger ingenting om mappningen, är den mappad så ska de funka utan problem. Men de som oftast är problemet är att bilar byter ägare eller så tycker dåvarande ägaren att lite till kan man nog skruva upp laddet. sen ska ju tändning mm stämma. absolut ingen expert så det är rena spekulationer,
Senast redigerat av Berge-R (10 februari 2010)

NissanMotorsport
10 februari 2010
Trådstartare
#33
Berge-R skrev:
NissanMotorsport skrev:
Berge-R skrev:
Inget fel på maskinerna snarare bränsleblandningen, som maskinen i projekt tråden uppskattades till 320hk med orginal spridare, säger sig själv att man ligger på gränsen.

Vad kan det mer ha varit som gjort fel bränsleblandning förutom spridarna? dålig mappning? (gjort av pbz)
den har ju även spikat en del, vad bör ja göra för att få rätt bränsleblandning samt att den inte ska spika?  är nybörjare me japanare, endast småmekat volvo tidigare smile

Säger ingenting om mappningen, är den mappad så ska de funka utan problem. Men de som oftast är problemet är att bilar byter ägare eller så tycker dåvarnade ägaren att lite till kan man nog skruva upp laddet. sen ska ju tändning mm stämma. absolut ingen expert så det är rena spekulationer,

Ok tackar, blir att lugna sig lite me att ladda på för mycket tills jag har allting klart och att det funkar. Ska kolla efter någon närliggande firma som speciliserar sig på japanska bilar typ som japtuning m.m och be dom kika över bilen, tändningen m.m så man är säker smile

NissanMotorsport
15 februari 2010
Trådstartare
#34
Berge-R skrev:
NissanMotorsport skrev:
Berge-R skrev:
Inget fel på maskinerna snarare bränsleblandningen, som maskinen i projekt tråden uppskattades till 320hk med orginal spridare, säger sig själv att man ligger på gränsen.

Vad kan det mer ha varit som gjort fel bränsleblandning förutom spridarna? dålig mappning? (gjort av pbz)
den har ju även spikat en del, vad bör ja göra för att få rätt bränsleblandning samt att den inte ska spika?  är nybörjare me japanare, endast småmekat volvo tidigare smile

Säger ingenting om mappningen, är den mappad så ska de funka utan problem. Men de som oftast är problemet är att bilar byter ägare eller så tycker dåvarande ägaren att lite till kan man nog skruva upp laddet. sen ska ju tändning mm stämma. absolut ingen expert så det är rena spekulationer,

Hittade ett par spridare, JECS 740cc spridare.. några åsikter om dessa? smile från japtuning

392 Inlägg
15 februari 2010
#35
tråkigt med ras, men kul med uppdatering av motorn..ser bra ut! 
Lycka till med bygget!

NissanMotorsport
15 februari 2010
Trådstartare
#36
Hur mycke skillnad kan de bli med Driftworks lättade svänghjul? 5.2kg (orginal över 10kg).. något man märker av iaf? tongue

och någon som kan svara på om jag bör ha annat sprut me de saker jag ska uppgradera till? jag har ju en s-afc II installerad (piggyback) men vet inte om det har något me det att göra? tänker ju mappa om bilen och be dom ställa in piggybacken korrekt..

849 Inlägg
15 februari 2010
#37
NissanMotorsport skrev:
Hur mycke skillnad kan de bli med Driftworks lättade svänghjul? 5.2kg (orginal över 10kg).. något man märker av iaf? tongue

och någon som kan svara på om jag bör ha annat sprut me de saker jag ska uppgradera till? jag har ju en s-afc II installerad (piggyback) men vet inte om det har något me det att göra? tänker ju mappa om bilen och be dom ställa in piggybacken korrekt..

Angående svänghjulet så kanske du märker lite skillnad på låga varv, jag gillar dock inte karraktären som blir med lättat sväng hjul på en turbo motor, känns bättre o ha de lilla mer vridet faktiskt, lättat svänghjul är roligast på sug big_smile men de är min åsikt.

jag skulle rekommendera ett apexi pfc, ett riktigt standalone sprut
Kostar lite mer, men fan så mycket bättre smile

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu

NissanMotorsport
15 februari 2010
Trådstartare
#38
Spexarn skrev:
NissanMotorsport skrev:
Hur mycke skillnad kan de bli med Driftworks lättade svänghjul? 5.2kg (orginal över 10kg).. något man märker av iaf? tongue

och någon som kan svara på om jag bör ha annat sprut me de saker jag ska uppgradera till? jag har ju en s-afc II installerad (piggyback) men vet inte om det har något me det att göra? tänker ju mappa om bilen och be dom ställa in piggybacken korrekt..

Angående svänghjulet så kanske du märker lite skillnad på låga varv, jag gillar dock inte karraktären som blir med lättat sväng hjul på en turbo motor, känns bättre o ha de lilla mer vridet faktiskt, lättat svänghjul är roligast på sug big_smile men de är min åsikt.

jag skulle rekommendera ett apexi pfc, ett riktigt standalone sprut
Kostar lite mer, men fan så mycket bättre smile

jaså okej smile får kika på de lite mer då, vad andra tycker smile inte för ja inte tror dig, men kul om fler tycker lika som du så kanske ja avstår då.

okej smile men funkar mitt sug jag har nu ändå? jag ska ju inte köra bana, inte så mycket för att burna.. endast för små rödljusrace då å då smile

NissanMotorsport
20 februari 2010
Trådstartare
#39
Behöver åsikter smile vad tycker ni, ska jag ha svarta fälgar med silverkant? eller köra på som jag har?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/863157_6ydbrz.jpg

Eller som jag har nu..

https://www1.garaget.org/archive/15/14451/92224/92224-1472062.jpg

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
20 februari 2010
#40
Svarta svarta big_smile

Mvh Christian


Sök