3138
Sök

2012 film VS verkligheten o myter

Piratpartiet
339 Inlägg
12 november 2009
blacken skrev:
och dom lär säga samma sak som vi hänvisar till. Nämligen att Kol-14 metoden har sina brister och är uppbyggd på ett antagande att så förhåller det sig...

Så du hittade bara på när du skrev ditt tidigare inlägg?

blacken
12 november 2009
Alphasonic skrev:
blacken skrev:
och dom lär säga samma sak som vi hänvisar till. Nämligen att Kol-14 metoden har sina brister och är uppbyggd på ett antagande att så förhåller det sig...

Så du hittade bara på när du skrev ditt tidigare inlägg?

Nope det fanns på Mimers brunn. och fakum är att kol 14 metoden inte är så exakt alla gånger, vilket många forskare på senare tid har framhållit..

2 014 Inlägg
12 november 2009
Åter till topic eller så låses tråden.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Någon som har kollat på filmen i helgen?

Polestar
155 Inlägg
15 november 2009
Grabber skrev:
Någon som har kollat på filmen i helgen?

Jag gjorde det, tyckte den var bra smile Men ibland kunde det vara lite överdrivet. Filmen fick ju applåder efter filmen var slut så wink

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Då kan det vara värt att se den!

Läste recension att effekterna var grymma men fattigt innehåll annars... Dock dessa recensioner stämmer inte ofta o för/på alla...

Polestar
155 Inlägg
15 november 2009
Grabber skrev:
Då kan det vara värt att se den!

Läste recension att effekterna var grymma men fattigt innehåll annars... Dock dessa recensioner stämmer inte ofta o för/på alla...

Ja det tycker jag verkligen du ska göra. Om man jämför alla filmer som har gått på bio i år så är denna lätt den bästa i år smile Den kan vara vettig att se på med.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
17 november 2009
jag säger bara en sak.. lita aldrig på en svensk filmrecensent!

Team Insane Racing

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Malm3n skrev:
jag säger bara en sak.. lita aldrig på en svensk filmrecensent!

Så sant!!! Bäck eller Wallander är ju bäst enligt dessa typer... Som go´natt saga! big_smile

Livsnjutare
403 Inlägg
17 november 2009
tydligen var det ju ingen undergång, eftersom man kunde bo i africa efter skalvet enligt filmen:)

Gta Iv 31april

12 086 Inlägg
17 november 2009
Vilken skitfilm måste jag bara säga tongue
Sämsta B-filmen i år

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
17 november 2009
IMORN KÖR JAG TÅGET TILL AFRIKA.

biljetten kostar 100 000 000 kr, mat får ni fixa själva.  det e ju ganska rimligt pris om ni vill överleva världens undergång.

JUST NU BARA 2000 lediga platser KVAR. anmäl redan nu !  ( så får du sitta på framsätet )

---

men på det allvarliga sidan.  om man ska verkligen bli rädd att man kommer o dö 2012 då e det ju lika bra o ta självmord nu.   låt oss säga det e sant att det blir  "clusterF**k" på jorden, så varför inte se så mycket av världen som man kan ? varför inte njöta av dess skönhet medan man kan ? varför inte leva livet så gott man kan? varför inte se det positiva i alla problem? varför inte bli en bättre människa dessa sista 3 åren?

om jag vet att det är 100% säkert att vi dör, då kommer jag och resa runt jorden, njuta av livet, ta hand om min familj så gott jag kan, ser till att de oxå njuter av dessa sista år.

men om det e inte säkert? då förstätter jag det vanliga livet.

man vet aldrig vad som händer om 1 minut, jag kanske finns, kanske inte,

/Mr_Right

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Polestar
155 Inlägg
17 november 2009
JapMax skrev:
Vilken skitfilm måste jag bara säga tongue
Sämsta B-filmen i år

B-film? haha big_smile Då vet du nog inte vad "B-film" är tyvärr smile

Honda Performance Club
236 Inlägg
4 december 2009
säger bara så här. de sa aldrig att de skulle vara jordens undergång, de sa att något stort kommer att hända och att det skulle förändra mycket eller allt. det beror på hur man tolkar det. kan också betyda att människor kommer på ett sätt att lösa miljöprob... men vill man vara negativ och tolka det som värst så går det att tolka det till jordens undergång......

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

1 101 Inlägg
4 december 2009
Filmen var väll helt okej om man gillar den typen av film tongue, men att jorden skulle gå under 2012 eller att något annat stort kommer hända är väll bullshit som allt annat liknande man fått höra genom åren tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

-utan 940
1 728 Inlägg
4 december 2009
Jag kollade på den i går (laddade ner den) och jag tycker den var överhypad.
Överdrivna effekter som var dåligt gjorda mm.
En sån film man är glad att man inte betalade för att se på bio.

NissanMotorsport
11 februari 2010
Jag tror världens undergång kommer sluta med en sten från rymden ja smile men det gör inte så mycket, för då är nog halva världen rasat samman redan av alla sjukdomar, droger, vapen..

lite OP Men visst är det smått irreterande att inte veta vad som finns ute i rymden? tar rymden slut nångång? isåfall vad är det vid slutet och vad finns bakom? hur långt sträcker sig "muren" isåfall? om det fortsätter i ALL evighet så vågar ja knappt tänka mig va som finns där ute..tänk er, all evighet? blir knäpp big_smile

1 570 Inlägg
11 februari 2010
NissanMotorsport skrev:
Men visst är det smått irreterande att inte veta vad som finns ute i rymden? tar rymden slut nångång? isåfall vad är det vid slutet och vad finns bakom? hur långt sträcker sig "muren" isåfall? om det fortsätter i ALL evighet så vågar ja knappt tänka mig va som finns där ute..tänk er, all evighet? blir knäpp big_smile

Nej universum lär expandera som en ballong man blåser upp ungefär.

NissanMotorsport
11 februari 2010
M103 skrev:
NissanMotorsport skrev:
Men visst är det smått irreterande att inte veta vad som finns ute i rymden? tar rymden slut nångång? isåfall vad är det vid slutet och vad finns bakom? hur långt sträcker sig "muren" isåfall? om det fortsätter i ALL evighet så vågar ja knappt tänka mig va som finns där ute..tänk er, all evighet? blir knäpp big_smile

Nej universum lär expandera som en ballong man blåser upp ungefär.

Vad finns där innan det expanderar då? hur långt sträcker sig det? tongue

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 februari 2010
Lite trist att handlingen bitvis dränktes av specialeffekter, men i överlag en skaplig film. Tycker dock att både Day after tomorrow och The core är bättre i kategorin katastroffilmer.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök