Hihi förr så skrev man ner allt på en lapp då man skulle ringa någon
jag vet väl inte om det är socialfobi men är jävligt kass på att komma på saker att snacka om. Men sen är det givetvis lite blyghet med. Men det går att jobba bort genom att ringa de jobbiga samtalen. Nu tvekar jag aldrig att ringa.
Dock är jag nu ganska självsäker och känner mig trygg i tystnad, Känner jag att jag inte behöver /vill prata så försöker jag inte ens. Kanske asocial har en annan innebörd
. De gånger man får orken till det kan man dock vara väldigt social.
Sen ett tips från glad amatör. Titta folk i ögonen och håll ögonkontakt när de talar med dig, jobbigt i början, men det är också bortövat. Jag vet själv hur jävla irriterande det är när någon börjar himla/kolla åt något annat håll när man talar till dem, Man känner att man har mer kontroll när man håller ögonkontakt, det visar självfötroende åt motparten och bara tanken på att denne ser att man har bra själförtroende ger högre självförtroende.
Detta ger jättemycket det lovar jag!
Sen är man ju såkallad norrlänning också.
Det finns såkallade betablockerare vad jag vet. Aldrig använt, men såg något tv program om konsertmusiker som använder sånt. lär väl typ finns på apoteket typ, kanske receptbelagda.