3390
Sök

Golf mk3 GTI byta termostat!

128 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#1
hej nu e de så att det är termosat byte på gång tongue men e de så jälklit att  man måste ta bort motorfästet för att komma åt termostatet? smile Mvh:Martin


128 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#2
ingen som veet? tongue skulle behöva hjälp innan jag fryser ihjääl big_smile


128 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#3
någon?? big_smile??big_smile
Senast redigerat av gti_golf (12 november 2009)


128 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#4
liite hjälp häär tack big_smile


...has left the building...
4 474 Inlägg
3 december 2009
#5
Årsmodell? Vad har motorn för beteckning? Är det en 2.0 med 8V? Kanske en AGG elle ADY? Är det en 2.0 8V (AGG eller ADY. AGG fanns från ca 96 o några år framåt) så sitter termostaten "bakom" servopumpsfästet, med andra ord: bort med servopump samt fäste så kommer du åt!
Senast redigerat av dawwe (3 december 2009)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

128 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#6
2.0 8v ADY??!  .fast min e ju 96a så ja e osäker! vad skiller dom två? .
Senast redigerat av gti_golf (3 december 2009)


...has left the building...
4 474 Inlägg
3 december 2009
#7
Japp du måste bort med pump o fäste då termostaten sitter bakom/under...Ett tips är att du beställer ett nytt termostathus (plast delen), dessa kan ha sprickor o hur kul är det att byta termostat bara för att konstatera att plastdelen har sprickor, inget jag skulle snåla på iaf.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

128 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#8
ja just det! men vad jag såg så var det i aluminium!?. Men vad är skillnaden Mellan ADY och AGG?
Senast redigerat av gti_golf (3 december 2009)


...has left the building...
4 474 Inlägg
3 december 2009
#9
ADY och AGG har samma "kringutrustning", det som skiljer är kompressionsförhållandet samt insprutningsbox, iaf så här vad jag kan erinra mig på rak arm. AGG och ADY ser likadana ut vad gäller placering av termostat, vattenpump mm!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

128 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#10
ja se där där lärde ja mej någe nytt! men effekten e den samma?


...has left the building...
4 474 Inlägg
3 december 2009
#11
Japp! AGG skall dock vara något lite snålare påstås det...Jag har bilar med både ADY och AGG o upplever AGG som piggare. Den med ADY har jag haft ca 195km/h med på GPS så ADY går bra de med:)...(Båda bilarna är Passat kombi, AGG är den röda, har inga bilder på ADY här)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

128 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#12
ja see däär tongue ja har haft en kännsla av att min golf e snabbare än kompisens 94a! men ja har no tänkt att de e innbildning ;D . men kan du gå djupare inn på vilka delar som skilljer? tongue som spridare t.ex?


...has left the building...
4 474 Inlägg
3 december 2009
#13
Original så är termostathuset i "plast". På tidigare modeller (läs typ 1.8/2.0 -84 och framåt) så var det i metall, men jag är osäker på om man får modifiera själva slanganslutningen. De av plast har "snabb-anslutning", medan de av alu lär ha en vanlig "slangklämma"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
3 december 2009
#14
Kan rekommendera att som tidigare talare, lossa på servon + skruva bort termostathuset underifrån och ha en hink under.. De pissar ut kylarvatten. Jag blev dränkt i glykol, då termostaten sitter uppochner.

Mvh
Senast redigerat av Volvo_Thomas (3 december 2009)

Mvh Thomas

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 december 2009
#15
Regga dig på www.passat35i.de. Pojkarna där kan ALLT om AGG, ADY osv, kort sagt precis allt som gäller VW, och Passat 35i i synnerhet:)!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

128 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#16
dawwe skrev:
Regga dig på www.passat35i.de. Pojkarna där kan ALLT om AGG, ADY osv, kort sagt precis allt som gäller VW, och Passat 35i i synnerhet:)!

oki ska prööva på de tongue tack!


128 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#17
Volvo_Thomas skrev:
Kan rekommendera att som tidigare talare, lossa på servon + skruva bort termostathuset underifrån och ha en hink under.. De pissar ut kylarvatten. Jag blev dränkt i glykol, då termostaten sitter uppochner.

Mvh

okej tack för infon smile



Sök