2822
Sök

Råd om bluepower.se

39 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!
Behöver lite hjälp av kunnigt folk sad för någon vecka sedan beställde jag sidokjolar och front till min bil från detta företag, idag lycklig som ett barn på julafton öppnar man dörren och tar emot paketet, DOCK enbert sidokjolar, tar ut dom inspekterar och blir ledsen (visste att kvaliten skulle va lite sämre än perfekt) formena va snea hålen satt fel och fick ingen riktigt WOW känsla av det hela.

Dock hänger jag ut lite till och tänker "var fan har min front tagit vägen" så kontaktar deras msn support, konversationen :


Så dom kontaktade inte mig om att tillverkningen var slut eller så utan poff du kontaktar oss och tar reda på om vi har skickat sakerna (borde vara självklart men men..)
Enligt dom så ska jag betala 1300kr extra för att få den ANDRA kjolen som jag inte tycker var prisvärd och vänta 3 månader(blir troligen längre)...

Vad ska man göra? säga till dom att jag betalar frakt ni får tillbaka era snea jävla sidokjolar (bara tittat på dom) och be att få avbryta ordern och leta vidare från utlandet och kanske köpa där?

Tacksam för vettiga svar smile
Senast redigerat av Frittelito (16 november 2009)

57 Inlägg
13 november 2009
#2
Lägg upp bild på dom så man ser hur dom ser ut.

9 116 Inlägg
13 november 2009
#3
Är du inte nöjd så har du ju helt klart rätt att skicka tillbax prylarna. Frakten vet ja inte hur du får göra med, men man har ju i alla fall ångerrätt!


fälg fantast
1 086 Inlägg
13 november 2009
#4
lämna tillbaka grejerna, lägg lite mer stålar så får du riktiga grejer istället för skämt

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2009
#5
Klart du har ångerrätt, 14 dagar ger distansköplagen direkt, så du får väl stå för returfrakten då ja, och kontakta dem innan du gör de så du kanske får nåt RMI nummer så de inte tappar bort skiten


401 Inlägg
14 november 2009
#6
14dagar ångerrätt som redan nämndes... vadför bil har du?? är det ingen annan företag som har nåt?


39 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#7
Har mitsubishi galant 97:a, visst jag har ångerrätt men tycker inte det är mitt fel att jag skickar tillbaka kjolarna, kommer ju inte ha användning av dom eftersom jag inte har en front som passar på dom här(eller hittat ngn heller)
Men ska nog kontakta företaget igen och höra om frakt om jag skickar tillbaka.

Enda svenska företaget jag hittat som har detta till min bil, nästa ställa att få tag i fronten jag vill ha är usa och då blir frakten så förbannat dyr sad

Borde inte företaget ha kontaktat mig när dom fått reda på att fronten inte tillverkas längre och frågat mig om jag vill ha en annan eller om jag vill avbryta ordern? Jag tycker det varit det mest seriösaste men men, kommer ju aldrig köpa av dom i framtiden så.
Senast redigerat av Frittelito (14 november 2009)

39 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#8
**************
Senast redigerat av Frittelito (16 november 2009)

KHRacing
14 november 2009
#9
Om du ångrar dig med stöd av internetköpslagen (2 veckors ångerrätt) så får du själv betala returfrakten, men om du vill reklamera pga dålig kvalitet så måste du kolla på deras sida vad det står ang reklamationer. då skall de stå för returfrakten om de accepterar returen

39 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#10
***********
Senast redigerat av Frittelito (16 november 2009)

39 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
#11
tråd kan låsas problemen har löst sig


Sök