2227
Sök

Vevhusventilation b230

556 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#1
min 230fk har börjat trycka ut oljestickan, så jag plockade isär vevhusventilationen..

om man tar å gör rent burken med diesel. å kollar så att de inte är tätt någon stans, är man grön då eller?
tycker de såg bra ut och verkade inte vara tätt någon stans :S

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

935 Inlägg
14 november 2009
#2
Marbu skrev:
min 230fk har börjat trycka ut oljestickan, så jag plockade isär vevhusventilationen..

om man tar å gör rent burken med diesel. å kollar så att de inte är tätt någon stans, är man grön då eller?
tycker de såg bra ut och verkade inte vara tätt någon stans :S

Har samma fel fast olja trycker ut ur boxen hmm


556 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#3
ingen som vet va de kan vara????

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

4 001 Inlägg
14 november 2009
#4
det är förbränningstrycket som går ner i vevhusventilationen, är motorn pystrimmad?
troligtvis en kolv som har gett upp eller kolvringar.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

556 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
#5
kolvas skrev:
det är förbränningstrycket som går ner i vevhusventilationen, är motorn pystrimmad?
troligtvis en kolv som har gett upp eller kolvringar.

nej, det är den inte. finns de något sätt ja kan kolla om det är så?, att någon kolv eller kolvring gett upp?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

4 001 Inlägg
15 november 2009
#6
Marbu skrev:
kolvas skrev:
det är förbränningstrycket som går ner i vevhusventilationen, är motorn pystrimmad?
troligtvis en kolv som har gett upp eller kolvringar.

nej, det är den inte. finns de något sätt ja kan kolla om det är så?, att någon kolv eller kolvring gett upp?

ja, gör ett komptest, det borde kunna avslöja en del iaf.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

283 Inlägg
15 november 2009
#7
hade samma problem på min, gjorde komptest och alla visade perfekt. så jag sänkte laddtrycket och då flög den inte upp. nu när jag har höjt laddtrycket så har den inte flöget upp än så länge, så det vette fan va det va för fel:)

556 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
#8
bear_volvo skrev:
hade samma problem på min, gjorde komptest och alla visade perfekt. så jag sänkte laddtrycket och då flög den inte upp. nu när jag har höjt laddtrycket så har den inte flöget upp än så länge, så det vette fan va det va för fel:)

körde me 0.6 i ladd ett tag. och ändå åkte den ut :S

har vekligen ingen lust att plocka isär motorn sad

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Gréve
497 Inlägg
15 november 2009
#9
tycker det låter so om nån kolvring är slut, komptest som någon sade tidigare låter som en bra idé... hur långt har motorn gått?


556 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
#10
den har gått 25 tusen, och tror inte den har varit speciellt pukad..

ja köpte den av en kompis som har haft den i 2 år.. så har ja börjat pille endel me den. ni ser ju på min sida vad ja har för setup..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 november 2009
#11
under oljefällan sitter de ett rör som går ner i oljetråget å bubblar i oljan, detta röret brukar täppa sig själv efter många mil å då är de skitsamma om vevhusburken är nytvättad
kan vara detta som behövs bytas


556 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
#12
under oljefällan?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 november 2009
#13
Marbu skrev:
under oljefällan?

japp, går ner i blocket.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

556 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
#14
montera ner oljetråget för att komma åt?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

283 Inlägg
15 november 2009
#15
tror dem menar slangen som sitter under vevhusburken:)

556 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
#16
oljefälla, vevhusburk? är de samma sak lr?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 november 2009
#17
Marbu skrev:
oljefälla, vevhusburk? är de samma sak lr?

ja oljefälla/vevhusburk är samma sak.

Ja du måste riva ner oljetråget för att kunna byta slangen då den sitter fast med EN skruv nere vid oljepumpen...lite segt med allt jobb för att bara lossa en skruv sen...dom slangarna har en tendens att skruva sig själva å täppa till sig samtidigt som dom blir som hårdplast...


556 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
#18
kollade lite på slangen som går ner i tråget.. blåste genom den och inga tecken på att den är tät..

om de nu är en kolv eller kolvring som läcker kompression, borde inte en fungerande vevhusventilation ta hand om de? de är la mycket lättare för gaserna att ta den vägen i stället för genom oljestickan?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
17 november 2009
#19
går din vevhusventilation ut genom ett filter, eller går den in på sugsidan av turbon som original?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

556 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
#20
den går som orginal

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!


Sök