3349
Sök

Ska man köpa Impreza eller Evo?

25 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Har funderingar på en impreza eller evo eller liknande, men vet inte vilket som är bäst.
Det ska vara en bil för 60-90,000
Vill ha 4wd
skapligt med effekt
har kollat på gammla GT men vet inte fördelarna /nackdelarna me dom,

Tacksam för tipps /råd

DalomRacing.webs.com Teamets hemsida

Avstängd
47 Inlägg
14 november 2009
Fjurre skrev:
Har funderingar på en impreza eller evo eller liknande, men vet inte vilket som är bäst.
Vill ha 4wd
skapligt med effekt

Tacksam för tipps /råd

en impreza GT borde du få i hyfsat skick för dom pengarna smile hade nog satsat på en sån

OEM <3
6 957 Inlägg
14 november 2009
Personligen hade jag satsat på en Evo 3-4 för dess pengar smile Nackdel Evo är väl Högerstyrd men det är
ju en vana. Har hört ngt om att växellådan i Imprezan inte gillar trim?!

Denna tkr jag verkar vettig:
http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubi … 13&w=3

OEM <3

4 822 Inlägg
14 november 2009
Fjurre skrev:
Vill ha 4wd
skapligt med effekt

Tacksam för tipps /råd

om du ska göre en rättvis gjämförelse mellan en impreza och en evo så ska du göra det med en STI och inte en GT och ska du ha en STI så får du vara berädd att köra högerstyrt då alla gamla STI:er är högerstyrda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2 924 Inlägg
14 november 2009
Enkelt, Evo bilarna är bättre än Impreza, helt klart! ....men Impreza har ju en viss charm med sin boxer...
Man kan oxå säga att valet beror lite på ditt mål... men för mig är valet enkelt som sagt.

~ Life is short, have FUN! ~

1 210 Inlägg
14 november 2009
Ingen som ger dig några vettiga tips här.. bara enkelt evo   eller självklart imprezia...

Inga vidare för och nackdelar där bara en massa förespråkare som tycker att evo är fetare än imprezia osv...

Ett tips från mig då som gillar båda modellerna men har dålig koll på + och - på dom.. är att googla på båda modellerna kanske hitta bra forum som bara håller sig till märket..

mvh/Micke
Senast redigerat av Ekis! (15 november 2009)

4 822 Inlägg
15 november 2009
Svenska Subaru Impreza klubben www.impreza.nu
EVOKLUB Sweden www.evoclub.nu

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

230 Inlägg
15 november 2009
En Evo är ju självklart *Drömmen* smile

1 210 Inlägg
15 november 2009
Christian S skrev:
Svenska Subaru Impreza klubben www.impreza.nu
EVOKLUB Sweden www.evoclub.nu

+1

55 Inlägg
15 november 2009
v50sport skrev:
En Evo är ju självklart *Drömmen* smile

Köp dig en ful liten ihop tryckt bil jävel då big_smile

Ointresserad.
936 Inlägg
15 november 2009
Evo Evo Evo!!!

Teabag appreciation club.

1 210 Inlägg
15 november 2009
Snitch skrev:
Evo Evo Evo!!!

Har du nån bil överhuvudtaget? lr kanske ska skriva körkort.. tongue

250 Inlägg
15 november 2009
Ekis! skrev:
Snitch skrev:
Evo Evo Evo!!!

Han måste väl inte ha körkort o bil för att ha en åsikt?

Jag hade valt Evo, kan inte särskilt mycket om någon av dom men tycker att dom generellt ser mycket bättre ut än Imprezorna

Volkswagen - Das Auto

En gång till nu
760 Inlägg
15 november 2009
Om du ska lägga pengar på bilen så rekomenderar jag STARKT att du gillar Helheten på bilen, det svaret kan bara och endast du bedömma dig till.

För mig är de ett självklart val att verkligen gilla designen på bilen man köper, för den perfekta och hållbaraste bilen finns helt enkelt inte!

så när du står där (i värsta fall) med en rasad låda eller motor osv så ska du känna att "de är den här bilen jag vill ha och att jag gör va som krävs för å få den att funka igen".

med de sagt så säger jag bara lycka till med bilvalet!

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

353 Inlägg
15 november 2009
i ditt läge hade jag nog tagit en GT enkelt och få tag på grejer! dom så kallade "fattigmansevona" högerstyrda av tidig model har varit mkt ras på! så ska du köpa en sådan så köp en som varit i sverige ett tag! kom ihåg att impezan är årsmodell 98- och om du ska ha evo så är det årsmodel -96 som gäller för dom pengarna! enda nackdelen med GT är väl lådorna men det håller om man inte trimma sönder bilen!

eller gör du som mig och ha en av varje:)

251 Inlägg
15 november 2009
Nu är man ju lite färgad då ;-)
Det du bör tänka på är vad du vill göra med bilen.
Ska du trimma osv så är kanske en gammelevo ett alternativ (om du kan tänka dig att sitta på fel sida). Om inte så är imprezan en riktigt trevlig bil.
Kan du nöja dig med ca 300hk och kör med insidan av huvudet så är fortfarande imprezan ett bra val.
Men har du fått för dig att trimma ännu mer så står du i valet att antingen skaffa en kralligare låda, nya kolvar och stakar osv, eller helt enkelt sätta dig på fel sidan i en evo.
Som sagt, det är en vanesak.
Hade du haft valet mellan en evo6 eller en impreza GT hade jag sagt evo6 på en gång då jag tycker att den är minst lika tuff som gt:n, plus i stort sett bara fördelar i motor och drivlina.
Men gammelevon tycker inte jag ens är i  närheten av imprezan vad det gället utseénde.

Alternativ om du kan tänka dig att sitta på fel sida är ju en impreza sti då den har minst lika bra prestanda som evo3 osv. Då är det även smidda stakar och kolvar i dessa motorer, och dom pallar betydligt mer pulver än orginal gt.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

1 210 Inlägg
15 november 2009
Puttski skrev:
Ekis! skrev:
Snitch skrev:
Evo Evo Evo!!!

Han måste väl inte ha körkort o bil för att ha en åsikt?

Jag hade valt Evo, kan inte särskilt mycket om någon av dom men tycker att dom generellt ser mycket bättre ut än Imprezorna

Nä helt riktigt men om nu TS vill ha vettiga + - för båda märkena och bra tips..

Tycker du då att Evo,Evo,Evo ger honom de??? därav min halvspydiga kommentar till vederbörande om bil/körkort tongue

om du blev ledsen för de så ber jag hemskt mycket om ursäkt..
smile

1 814 Inlägg
15 november 2009
Provkör båda så vet du.

Sök