2447
Sök

Motorn bluddrar men går sedan upp i varv samt överväxelproblem

38 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Hejsan. Har tidigare skrivigt om min köra B21A föggemotor. Men jag undrar om inte topplockspackningen gått. Den går ojämnt på tomgång och drar jag på full gas så bluddrar den lite innan den krämar ur alla krafter den har. Kan det vara packningen eller är det något mera? jag misstänker även förgasaren som kan vara skitig.

Sen så var det överväxeln. När ja fick bilen var sladdarna till växelspaken inte inkopplad så jag exprimerade mig fram lite med att koppla in dom. Det slutade med att överväxellampan bara lyser om fyrans växel är i när jag slår på tändningen. Lägger jag i neutralen och sen fyran igen lyser den ej. Väldigt makabert.
Senast redigerat av Van-Vincent (15 november 2009)

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

49 Inlägg
15 november 2009
kolla så inte insugspackningen är trasig då går den orent. sen så ska overdriven bara gå att lägga i när 4ans växel är i tänk också på att kablarna till od,n inte ska ligga i hela tiden utan dom ska bara duttas ihop när overdriven ska i det är därför man bara får använda en återfjädrande knapp till overdriven

38 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
speedy_boy_89 skrev:
kolla så inte insugspackningen är trasig då går den orent. sen så ska overdriven bara gå att lägga i när 4ans växel är i tänk också på att kablarna till od,n inte ska ligga i hela tiden utan dom ska bara duttas ihop när overdriven ska i det är därför man bara får använda en återfjädrande knapp till overdriven

mja jag får kika på den ordentligt smile
jo jag vet men när jag la i neutral eller annan växel lyste inte överväxel lampan längre. Och kablarna sitter alla 4 ihop i en enda skarv. Fast det händer inget om jag trycker på knappen på växelspaksknoppen.

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

265 Inlägg
15 november 2009
Det låter som ditt relä till odn är dåligt eller fel i odn på lådan det är en tråkig växel det dära bra så länge den funkar
och apropå din bil Låter som att förgasaren eller  tändings fel Prova plocka ur gasaren och rengör den ordentligt kolla stift och så tar du en strobb lampa å mäter vad den är kolla sedan ROTOR ,Brytare tändkablar med mera Mvh / t

38 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
rossboss skrev:
Det låter som ditt relä till odn är dåligt eller fel i odn på lådan det är en tråkig växel det dära bra så länge den funkar
och apropå din bil Låter som att förgasaren eller  tändings fel Prova plocka ur gasaren och rengör den ordentligt kolla stift och så tar du en strobb lampa å mäter vad den är kolla sedan ROTOR ,Brytare tändkablar med mera Mvh / t

jaså. men jag hör att reläet tickar när jag slår på tändningen. hmm
Ja jag ska plocka ur den och rengöra den senare framöver men kan säkert göra det snart smile
Och tändningen har jag redan ställt in på 10 grader men det var lite svårt när motorn vandrade i tomgången. Rotorn såg däremot smått repig ut längst ut. Och jag ska byta allt detdär framöver smile

//Vincent
Volvo 244-DL B21A

265 Inlägg
15 november 2009
bra då tror jag du lös problemet det e volvo är känslig på det är ju fördelaren o gasaren om den slå åt hoppas det löser sig

Sök