Det går inte att besiktiga med turbo, eftersom volvo inte skriver avgascertifikat. Det går kanske att stoppa i en GLT-motor. Vet inte om det bryr sig om det.
Det går inte att besiktiga med turbo, eftersom volvo inte skriver avgascertifikat. Det går kanske att stoppa i en GLT-motor. Vet inte om det bryr sig om det.
Sant, men har erfarenhet av andra bilar att besiktningen brukar skita i vad det sitter i för en motor. Har ingen som helst erfarenhet av volvo 850 eftersom jag i sjävla verket är en V8 kille. Men detta är min sambos bil och det är så jävla seg. Så jag tänkte dra igång den som projekt nu under vintern.
Det går inte att besiktiga med turbo, eftersom volvo inte skriver avgascertifikat. Det går kanske att stoppa i en GLT-motor. Vet inte om det bryr sig om det.
Borde inte 3liters 204hk-sexan från senare 960 vara ett fränt alternativ?
Finns en del som skruvat i såna i 740 och dessa går ju rätt bra (lite lättare än 960).
Fysiskt möjligt, finns ett par som kör med T6or i 850, men det är trångt som attan om man vill få ner en sexa. Och så va vi tillbaks på det där att det inte "bara" är att besikta hur som helst...
Borde inte 3liters 204hk-sexan från senare 960 vara ett fränt alternativ?
Finns en del som skruvat i såna i 740 och dessa går ju rätt bra (lite lättare än 960).
Fysiskt möjligt, finns ett par som kör med T6or i 850, men det är trångt som attan om man vill få ner en sexa. Och så va vi tillbaks på det där att det inte "bara" är att besikta hur som helst...
Är inte ett "vanligt" motorbyte ganska simpelt med registreringen? Förutsatt att man inte bygger en massa egna motorutföranden. Kanske bara gäller äldre bilar iofs.
Borde inte 3liters 204hk-sexan från senare 960 vara ett fränt alternativ?
Finns en del som skruvat i såna i 740 och dessa går ju rätt bra (lite lättare än 960).
Fysiskt möjligt, finns ett par som kör med T6or i 850, men det är trångt som attan om man vill få ner en sexa. Och så va vi tillbaks på det där att det inte "bara" är att besikta hur som helst...
Är inte ett "vanligt" motorbyte ganska simpelt med registreringen? Förutsatt att man inte bygger en massa egna motorutföranden. Kanske bara gäller äldre bilar iofs.
Så fort bilen är inreggad efter 1/1 -93 så är det omöjligt att få igenom det utan intyg som man inte kan få tag i. Utan enda chansen man har är ombyggt / amatörbyggt fordon.
Som regga om den som ombyggt fordon minst, annars går det inte.
ja men det går iaf
Kan du bevisa det så gör du många lyckliga! (det finns tusentals GL och GLT-ägare som vill ha turbo)
Volvo AB vägrar skriva avgascertifikat, och då är det ganska kört. Men som Malboroman säger går det då att besiktiga som ombyggt fordon. Dock kräver ombyggt fordon att byggaren bygger om bromsar och gör omfattande modifieringar, jag vet inte exakt.
Som regga om den som ombyggt fordon minst, annars går det inte.
ja men det går iaf
Kan du bevisa det så gör du många lyckliga! (det finns tusentals GL och GLT-ägare som vill ha turbo)
Volvo AB vägrar skriva avgascertifikat, och då är det ganska kört. Men som Malboroman säger går det då att besiktiga som ombyggt fordon. Dock kräver ombyggt fordon att byggaren bygger om bromsar och gör omfattande modifieringar, jag vet inte exakt.
ja det går som ombyggt fordon... vilket intyg e det man ska ha när man byter från automat låda till manuel e inte det avgascertifikat ir minns jag fel?
jo det är ett avgasintyg man ska ha då och jag hade inga problem att skaffa ett när jag byggde om och reggade om V70:n jag hade ifrån automat till manuell.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.