Trevligt. Kul att du la upp filmen här Jimmy.
Alltid intressant att se kommentarerna. För det mesta så brukar såna hör videos va en grogrund för massa skitsnack vilket det är på snudden till att bli.
Som tur så finns det också folk som uppskattar det jag (och andra ungdomar) gör med dessa motorer som i grund och botten är motorblock från mopeder. Den enda Modifikationen jag har gjort i motorblocket är att porta till blocket så att det matchar spolarna till cylindern, mer en så är det inte. Resten är flera timmars pulande på inställningarna.
Även fast jag mer en gärna vill så har jag inte råd att bygga en motor till en bil för flera hundra tusen. Tar dom kunskaperna och tillgångarna jag har och bygger ihop racemotorer till mopeder istället.
Nu till filmen då..
Lite av dom problemen jag drogs med under kvällen:
-Läckage vid avgasporten.
-Fel avgasflens (stryper flödet av avgaserna).
-För snål förtändning.
-För fet bestyckad förgasare.
-Sliten koppling. Kunde bara dra allt till cirka 75% gas innan motorn börja slira.
Nu till matten:
Min FS1'a: 2,83 kg/hkr.
En 450 hkr Skyline har 3,52 kg/hkr att släpa på. Och Subarun hade knappast några 450hkr.
När jag endå är i farten så vill jag passa på att tacka för en ypperlig trevlig kväll med trevligt sällskap. Sjukt trevligt att man kunde få lite positiv respons efter racet mot Subarun.
Vill även passa på att tacka han som bjöd in mig så jag kunde få köra lite. Var definitivt roligare en nån seriös träff för mopeder jag har vart på.