2900
Sök

Har blivit blåst på en affär

557 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Tja. Hade nu vilja ha tips på hur jag ska gå tillvägar.
Det är nu såhär att jag har sålt iväg min dator till en person som har funnits nära i min omgivning och har inte fått betalt för den ännu. Detta är nångång under dom första månaderna under -08 och har ännu inte fått några pengar. Enligt han så har lägenheten brunnit och datorn är illa skadad. Så hans polare gick in med den för nu över ett halvår sedan till ett dator företag nere där nere vart dom bor för att få den utvärderad efter skadorna för att försäkringsbolaget skulle få det på papper från en datorfirma. Och sen dess så har jag inte fått veta vad som händer och sker. Enligt dom så väntar dom ena gången på datorverkstadens uttalande och ena gången på försäkringsbolaget sen håller det på sådära. Jag känner mig blåst på affären. Hur ska jag gå tillvägar? Har kvar en kopia på datorn här hemma.

1 417 Inlägg
18 november 2009
Du ska ju ha betalt såklart.
Erat köp har ingenting med hans brand att göra. Oavsett vad datorfirman eller försäkringsbolaget säger ska du ha de pengar ni avtalat.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
18 november 2009
Åter igen.. Varför lämna bort innan man fått pengar?

En fråga som kommer att återkomma i all oändlighet.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
18 november 2009
Som Tokken sa; lämna aldrig iväg något innan du vet att du har pengarna.

557 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Jadu, till ens brorsa tycker jag att man ska kunna lämna men det gick ju inte det heller. Det är otroligt mycket pengar inblandat i det. Men hur ska jag gå tillvägar?

1 002 Inlägg
18 november 2009
TeamNorrland skrev:
Jadu, till ens brorsa tycker jag att man ska kunna lämna men det gick ju inte det heller. Det är otroligt mycket pengar inblandat i det. Men hur ska jag gå tillvägar?

Ring till han och säg att du SKA HA dina pengar NU.. Lyssnar han inte så åker du hem till han och säger samma sak..

...

83 Inlägg
18 november 2009
Lyssnar han inte får du skvallra till morsan din wink

557 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Problemet är ju att han bor 120mil neråt så tänker inte sätta mig på nått tåg, flyg eller köra ner.

Skvallra för morsan? Hon vet redan om hela affären från första början.

Fisketokig
2 997 Inlägg
18 november 2009
TeamNorrland skrev:

Jadu. Det finns väl ingen juridisk bevisning som pekar på att han skulle vara skyldig dig pengar. Du kan ju lika gärna ha gett honom den eller haft den där tillfälligt. Så den juridiska vägen kan du inte gå på.

Så det är väl bara att snacka fram en lösning.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 005 Inlägg
18 november 2009
Tokken skrev:
Åter igen.. Varför lämna bort innan man fått pengar?

En fråga som kommer att återkomma i all oändlighet.

Åter igen håller jag med dig!

till TS:

Ring honom, säg att han FAN ska ta o betala och att du skiter i att han har haft sönder sin dator (även om det var en olycka)

Förstår inte riktigt varför branden spelar någon roll? Ringer man bilbanken och säger att man inte vill betala sin skuld för att du var med om en olycka och bilen blev skrotad??

Är det mycket pengar - åk ner, knacka på dörren och gå inte därifrån utan pengar. Ta gärna med 4-6 kompisar. Det är förvånansvärt mycket som löser sig med ett par kompisar med sig - eller att ha pondus

557 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Igår när vi snackade med han så var han hög + full..
Tydligen så kan man inte lita på sin brorsa ens att pengarna ska komma.

Sök