kanske en opel speedster? har 147hk och väger bara 940kg. 0-100 på 5,9 sec orginal är ju hyffsat och trimma den lite så hänger ju inte en jävel med, inte på bana iaf. runt 200k får du väll ge för en fin. o andra sidan är de ju en opel och ja vet inte om ja vill bli synt i en opel iaf. lotus elise är väll likadan fast dyrare...
9000 Aero/A50 klarar runt 600 hk utan att byta speciellt mycket delar.
600hk? vet att Saab klara mycke med org. saker, men jag har själv haft MÅNGA saabar och ska man upp till runt 600 så blir det endel man SKA eller BÖR byta.
Men jag kan hålla med att Saab är helt klart mycke hk. för pengarna. Man ska kanske inte kolla enbart va det kostar att köpa den. Hur dyrt är det med reservdelar, att trimma den för billiga pengar/hk. som oxå är hållbart m.m Ta du Japanska bilar så är de knappast billiga att trimma eller att köpa reservdelar till..
Ska man ha en bra turbo bil som man tänkt trimma, ska man ju kolla på hur många hk har den orginal vid vilket ladd. Lågt ladd och många hk är bra, för då är det en motor med bra luft flöde i. Vad kostar trimm delar. ingen bil är billig att trimma om man kommer över en viss gräns. Och alla turbo bilar har sina svagheter.
Saab motorerna tål väldigt mycke orginal, men har ganska kassa växel lådor, så 600hk kostar nog en hel del om de ska hålla länge..
Att få ut 500-600hk i de flesta turbo motorer kostar ju ganska mycke-- från 60 tusen och upp om de ska hålla. Sen kan man ju göra mycke själv och kanske få det lite billigare/köpa beg delar o liknande.
kanske en opel speedster? har 147hk och väger bara 940kg. 0-100 på 5,9 sec orginal är ju hyffsat och trimma den lite så hänger ju inte en jävel med, inte på bana iaf. runt 200k får du väll ge för en fin. o andra sidan är de ju en opel och ja vet inte om ja vill bli synt i en opel iaf. lotus elise är väll likadan fast dyrare...
turbo medellerna av opel speedster har 200hk inte 147...de e icke turbo....turbon väger dock lite mer...
600hk? vet att Saab klara mycke med org. saker, men jag har själv haft MÅNGA saabar och ska man upp till runt 600 så blir det endel man SKA eller BÖR byta.
Mycket och mycket, finns ju dom som kör med runt 600hk och orginal bottendel samt orginal trionic styrsystem så speciellt mycket att byta blir det ju faktiskt inte. Iaf inte om man jämför med andra likvärdiga bilar som utgångsobjekt.
Sen vad som är bäst? Ptja bäst ur vilken synpunkt?
Buick Gnx måste ju va bland dom hårdaste turbo bilarna
Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
bästa turbo bilen är naturligtviss Toyota Supra Mkiv bara en turbo o lite spridare å vidare så får du det du intes tänkt på många hästar snacka om att folk i supror kör runt på gatorna med runt 800-1000 hk å en supra org toppar runt 280-300 km/h 0-100km/h på 5,2 s det e org
och Volvo s60r awd inte dumt det heller med dens rwd och 300 hk fartbegreänsad till 260km/h 0-100km/h på 5,6 s inte dumt och o racespeed i usa kör de en gt challange där får du se en s60r awd på runt 800-900 hk i en 5 cylindrig volvo motor fast sj klart trimmad och de som kör med den e inte alls person bilar som saab o bmw utan den kör mot bilar som dodge viper corvette pontiac gto cadilac ferrari porsche och andra starka sport bilar så mitt svar