2755
Sök

bästa turbobilen?

100 Inlägg
20 maj 2005
#41
givetvis en rx7 någorlunda billiga att trimma me smile

gött att slippa uppgradera kolvar,stakar å annat lull lull

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom

11 Inlägg
22 maj 2005
#42
crillelundh skrev:
givetvis en rx7 någorlunda billiga att trimma me smile

gött att slippa uppgradera kolvar,stakar å annat lull lull

har du någon aning om hur mycket soppa en RX7'a drar när man trimmar den smile sjukt mycket kan jag bara säga.

1 327 Inlägg
28 maj 2005
#43
SAAB, då får du mest bil för pengarna.

Men har du pengar så det räcker så ska du ju köpa Supra, skyline eller så.


inkompetent
95 Inlägg
28 maj 2005
#44
kanske en opel speedster? har 147hk och väger bara 940kg. 0-100 på 5,9 sec orginal är ju hyffsat och trimma den lite så hänger ju inte en jävel med, inte på bana iaf. runt 200k får du väll ge för en fin.
o andra sidan är de ju en opel och ja vet inte om ja vill bli synt i en opel iaf. lotus elise är väll likadan fast dyrare...

2 122 Inlägg
28 maj 2005
#45
Volvo v70/s70 T5R dom är jäkligt fina och går bra

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

343 Inlägg
28 maj 2005
#46
Saab naturligtvis! smile

100 Inlägg
28 maj 2005
#47
Henke T skrev:
crillelundh skrev:
givetvis en rx7 någorlunda billiga att trimma me smile

gött att slippa uppgradera kolvar,stakar å annat lull lull

har du någon aning om hur mycket soppa en RX7'a drar när man trimmar den smile sjukt mycket kan jag bara säga.

det var väl ite snålaste turbobilen det handlade om heller smile

å alla trimmade motorer drar ju, vet inte om jag tycker rx7an drar så mycket mer än andra

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom

6 851 Inlägg
29 maj 2005
#48
Switch skrev:
SAAB TuRbo så klart!

9000 Aero/A50 klarar runt 600 hk utan att byta speciellt mycket delar.

600hk? vet att Saab klara mycke med org. saker, men jag har själv haft MÅNGA saabar och ska man upp till runt 600 så blir det endel man SKA eller BÖR byta.

Men jag kan hålla med att Saab är helt klart mycke hk. för pengarna. Man ska kanske inte kolla enbart va det kostar att köpa den. Hur dyrt är det med reservdelar, att trimma den för billiga pengar/hk. som oxå är hållbart m.m
Ta du Japanska bilar så är de knappast billiga att trimma eller att köpa reservdelar till..


fullt ös medvetslös
122 Inlägg
29 maj 2005
Trådstartare
#49
bmw e30 med audis 2,2 turbo??? hädelse skulle endel säkert säga men det kan bli verklighet...

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar

ninja_escort
29 maj 2005
#50
cossi !!! big_smile

6 Inlägg
8 januari 2006
#51
Ska man ha en bra turbo bil som man tänkt trimma, ska man ju kolla på hur många hk har den orginal vid vilket ladd. Lågt ladd och många hk är bra, för då är det en motor med bra luft flöde i. Vad kostar trimm delar. ingen bil är billig att trimma om man kommer över en viss gräns. Och alla turbo bilar har sina svagheter.

Saab motorerna tål väldigt mycke orginal, men har ganska kassa växel lådor, så 600hk kostar nog en hel del om de ska hålla länge..

Att få ut 500-600hk i de flesta turbo motorer kostar ju ganska mycke-- från 60 tusen och upp om de ska hålla. Sen kan man ju göra mycke själv och kanske få det lite billigare/köpa beg delar o liknande.

23 Inlägg
9 januari 2006
#52
Varför köpa turbo?? D finns sugmotorer me ett jäkla klös i! Köp en bil me V8 så får du känna på kraft!

129 Inlägg
9 januari 2006
#53
Precis som MRBMW535 sa !big_smile köp en v8!


Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
9 januari 2006
#54
dekoj skrev:
kanske en opel speedster? har 147hk och väger bara 940kg. 0-100 på 5,9 sec orginal är ju hyffsat och trimma den lite så hänger ju inte en jävel med, inte på bana iaf. runt 200k får du väll ge för en fin.
o andra sidan är de ju en opel och ja vet inte om ja vill bli synt i en opel iaf. lotus elise är väll likadan fast dyrare...

turbo medellerna av opel speedster har 200hk inte 147...de e icke turbo....turbon väger dock lite mer...


Moderator+
1 081 Inlägg
9 januari 2006
#55
Tiaz skrev:
600hk? vet att Saab klara mycke med org. saker, men jag har själv haft MÅNGA saabar och ska man upp till runt 600 så blir det endel man SKA eller BÖR byta.

Mycket och mycket, finns ju dom som kör med runt 600hk och orginal bottendel samt orginal trionic styrsystem så speciellt mycket att byta blir det ju faktiskt inte. Iaf inte om man jämför med andra likvärdiga bilar som utgångsobjekt.

Sen vad som är bäst? Ptja bäst ur vilken synpunkt?

mvh

Vem jag?

2lateuloose
543 Inlägg
9 januari 2006
#56
ville du ha en rolig bil som klår det mesta?

Bubbla med en 2L turbo boxermotor.. lätt, billigt, sleepermode,

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

12 Inlägg
10 januari 2006
#57
Saab


King Of The Road
154 Inlägg
10 januari 2006
#58
Buick Gnx måste ju va bland dom hårdaste turbo bilarna

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

412 Inlägg
10 januari 2006
#59
Vart kan man köpa cossie? och vad ligger dom i för prisklass?

258 Inlägg
12 januari 2006
#60
bästa turbo bilen är naturligtviss Toyota Supra Mkiv bara en turbo o lite spridare å vidare så får du det du intes tänkt på wink många hästar
snacka om att folk i supror kör runt på gatorna med runt 800-1000 hk å en supra org toppar runt
280-300 km/h 0-100km/h på 5,2 s det e org

och Volvo s60r awd inte dumt det heller
med dens rwd och 300 hk fartbegreänsad till 260km/h 0-100km/h på 5,6 s inte dumt
och o racespeed  i usa kör de en gt challange där får du se en s60r awd på runt 800-900 hk
i en 5 cylindrig volvo motor fast sj klart trimmad
och de som kör med den e inte alls person bilar som saab o bmw utan
den kör mot bilar som dodge viper corvette pontiac gto cadilac ferrari porsche och andra starka sport bilar wink
så mitt svar

VOLVO = wink SVENSK FETTING 
SUPRA wink  JAPANSK FETTING


Sök