2523
Sök

Har ni gjort några fynd på eBay ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Som topic.

Jag har handlat en hel del saker till min bil på eBay, mest LED lampor och sånt.
Tycker att det funkat klockrent och kommer fram snabbt och är oftast om inte alltid mkt billigare än i sverige.

Lägg upp bilder eller länkar på saker ni köpt på eBay så kanske andra kan göra samma fynd...

Inspiration comes standard

...!!!???
257 Inlägg
18 november 2009
Har inte varit överdrivet aktiv på eBay, men idag anlände faktiskt ett färdigskuret tint-kit till Eclipsen, köpt från denna säljare: Tint-pro.

Dock tog detta mycket lång tid, då mitt paket av någon anledning fastnade i tullen. Detta även fast objektet i fråga var deklarerat som Gift med ett värde på 26.98$ (plus frakt ~28$), alltså totalt under 500:-.

Så jag fick hosta upp med 195:- i tull/moms/frakt vid leverans, visserligen inte mycket pengar men inte blir  det roligare för det.

Känns ju lagomt roligt att betala mer än dubbelt av vad objektet kostade i frakt/tull/moms, men man ska väl inte klaga. Ibland klarar man sig, ibland inte. smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
jag har beställt en hel del småsaker senaste veckan, håller bara tummarna för att inget åker på tullavgift big_smile

Inspiration comes standard

12 086 Inlägg
19 november 2009
Jag har fyndat på ebay i 6 års tid, givetvis får man va på sin vakt men annars är de de bästa stället ever.
Tjänat tiotusentals kronor

32 Inlägg
19 november 2009
Håller med ovanstående, verkligen en guldgruva, men använd sunt förnuft!
Har handlat bildelar, kläder, verktyg mm för över 100k på sista åren med både kort och paypal och ännu varken blivit blåst eller besviken på grejerna. Kanske tur, eller så får man helt enkelt vara noga vem man handlar av...
Men tullen och momsen åker man ju på titt som tätt... rena lotteriet... men dom allra flesta gånger blir det billigare än här i Sverige iaf, så det kvittar ju...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2009
JapMax skrev:
Jag har fyndat på ebay i 6 års tid, givetvis får man va på sin vakt men annars är de de bästa stället ever.

Tjänat eller sparat? wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Gréve
497 Inlägg
19 november 2009
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TWO-CARB … 4179wt_826

ett par moderna förgasare och nya wirar till motorcykeln för en billig slant är ju inte alls fel, dom där med 30-tals modellen som sitter original på den är bland de sämsta skit som finns tongue

12 086 Inlägg
19 november 2009
te_wik skrev:
JapMax skrev:

Mvh Tommy

Orka va sånt tongue
Men när de ändå kom på tal så ha jag kanske varken tjänat lr sparat då mkt jag köpt från ebay skulle jag inte köpt om de inte fanns just där för bråkdelar av lokala priser tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2009
JapMax skrev:
te_wik skrev:
JapMax skrev:

Mvh Tommy

Orka va sånt tongue
Men när de ändå kom på tal så ha jag kanske varken tjänat lr sparat då mkt jag köpt från ebay skulle jag inte köpt om de inte fanns just där för bråkdelar av lokala priser tongue

Så om du inte hade hittat de på ebay så hade du mest troligt inte köpt saken i sverige då den är för dyr?
Då har du ju egentligen förlorat pengar eftersom du köpt en sak du egentligen inte skulle köpt.  wink Haha, nee nu ska jag ge mig. tongue

Ursäkta offtopic.

Ontopic: Jag har väl gjort några fynd på tyska ebay, audidelar framförallt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 november 2009
finns en tråd där vi kan samla tipsen...  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119649

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök