Är det någon som vet hur man gör för att stänga av torkaren till bakrutan på en Audi A6 tdi 2,7 årsmodell 2007??? Känner mig som Laura men jag får inte av den , köpte bilen häromdagen och har verkligen försökt läsa instruktionsboken men det är så många funktioner att jag inte går i land med detta otroligt irriterande fel. dessutom ligger torkararmen så långt ner att den repar lacken när den går... Det finns som funktion på bilen att torkaren går på automatiskt när man backar, det är möjligt att den har hängt sig eller om jag kom åt någon spak när jag backade...
Har för mig att bakrute torkaren sätts på automatiskt då du lägger i backen, så ja den kan ha hakat sig, ta av någon batterikabel och låt den vara av en stund...sätt sedan ihop så funkar det nog som det ska igen..
Audis spak är ganska krånglig. Tror det är en elektrisk spak så testa trycka den 1 gång från dig, dvs. mot instrument panelen, annars mot dig istället..
Om det nu skulle vara att den är automatisk under backning så lär det vara i samband med någon regnsensor eller liknande, verkar inte vettigt att du ska torka bakrutan mitt under sommaren i 30 graders värme
Hur som helst så ska isf den sensorn och även din backlamps-givare ha lagt av vilket verkar föga troligt.
Har för mig att du ska trycka på spaken till torkarna för att ställa bakre torkarn, värt ett försök att testa.
Kan bra vara att den lägger på torkaren bak varje gång du lägger i backen. Peugeot har så iaf men de går att få bort via stereo/färddator menyerna. Vet inte hur de är på audi men antagligen nåt liknande.