JapMax skrev:
Jag förstår ditt argument Kolvas, men skillnaden är för stor för att iaf jag ska välja det dyrare.
Ett enkelt singel HID 35W kostar 58 USD = 406kr för tillfället. Då är de fraktat till dörren.
Billigaste svensksålda som nämnts i den här tråden är 649kr+frakt (100kr?) då jag förutsätter att de flesta beställer sådant på postorder. Då ligger vi redan där med en skillnad på 349kr, säg att kittet skulle gå sönder. . Med vetskapen om att VVME säljer saker folk är nöjda med tvivlar jag starkt på att 2 av deras kit skulle hålla kortare tid är de för 649kr i Sverige.
Jag förstår fortf ditt argument, men i det här fallet håller det inte.
Ps. Fri handel är en utopi värd att sträva efter.
Det för 649kr är 55W och det du menar 35W för 406kr är väl utan tull?
Då ska vi egentligen jämföra såhär: 649kr - moms = 519kr + frakt
Då har vi en returfrakt på 100kr igen + formaliteter. Vid den här situationen hade det alltså varit billigare att köpa 2 kit från Kina från början
Returfrakten ska företaget stå för och jag tror att det andra kitet oxå kommer ifrån Kina och är ganska sameshit
Jag förstår ditt argument också men vill bara vrida lite på för att visa för & nackdelar med det.
Edit: fan vad jag är bråkig ikväll
Senast redigerat av kolvas (24 november 2009)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må