3906
Sök

hur snabbt går era bilar??

Masterworks
16 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Masterworks skrev:
Vettemannen skrev:

Så fort som bilarna går kanske!!!!!

/Benny

Varför går dom så fort då? wink

Jadu, säg det. Jag vet inte!!!!

/Benny

Det e ju för att man ska kunna köra FORT!!!  cool

50 Inlägg
16 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Masterworks skrev:
Vettemannen skrev:
Jadu, säg det. Jag vet inte!!!!

/Benny

Det e ju för att man ska kunna köra FORT!!!  cool

Okay!!!!!!

Går du på anabola eller vad är det frågan om? Du behöver inte använda miljoner utropstecken när du säger nåt, okej?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Senast redigerat av Zeen_ (16 oktober 2010)

4 586 Inlägg
16 oktober 2010
s60 2.4 gör väl en 180 sedan vill man inte pressa mer

850n fick man inte ta upp här för den är trimmad
Senast redigerat av jocke_gronberg (16 oktober 2010)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
ja, jag va väll uppe i 220 iaf häromdagen med V70in, ja den är trimmad men nerställd under orginaleffekt pga att kopplingen är kass...

960in har jag väl nuddat 190mätarfart...

508 Inlägg
16 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Xoff skrev:
ja, jag va väll uppe i 220 iaf häromdagen med V70in, ja den är trimmad men nerställd under orginaleffekt pga att kopplingen är kass...

960in har jag väl nuddat 190mätarfart...

Ursäkta om jag låter moralisk men hur fan kan du hålla på att köra i dessa hastigheter när du är småbarnsförälder? Har du inte mer ansvar för ditt/dina barn?

/Benny

endel har huvet där arslet sitter.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
Jag har ju inte pojken med mig precis...

å 220 är är ju marchfart på motorväg när jag e själv, som mest har jag kört 270 med V70in...

Ni tror väl ändå inte att folk trimmar bilarna för att ligga i 110? bara för att svenskarna är så fega med sina hastigheter, kolla bara utomlands, vi säger autobahn tex, hur många småbarn tror ni inte åker över 200 varje dag där? varje dag! om jag nu ensam nån gång då å då kör fort har väl fan inte med saken att göra... men visst, folk gillar att klaga på allt! smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
och btw, tråden är 40 sidor lång å jag tror nog inte jag är den första småbarnsföräldern som har kört över 200...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
så du har aldrig kört i 200? Corvette dessutom?

Som sagt, jag tror inte att alla dessa trimmade bilar där ute aldrig går över 110, förälder eller inte...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Xoff skrev:
så du har aldrig kört i 200? Corvette dessutom?

Som sagt, jag tror inte att alla dessa trimmade bilar där ute aldrig går över 110, förälder eller inte...

Jag har nog kört max 140 tror jag och det på motorväg!!!!! Har ju ansvar för två barn och två barnbarn.

/Benny

Då måste jag ju fråga varför du har portade toppar och mycket vassare kammar? för att köra i 110? det tror jag inte ett skit på, men vill du fortsätta med dina personliga påhopp tycker jag att du får skapa en "hata Xoff" tråd eller via PM...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
skalman1 skrev:
Vettemannen skrev:
Xoff skrev:
Jag har ju inte pojken med mig precis...

å 220 är är ju marchfart på motorväg när jag e själv, som mest har jag kört 270 med V70in...

Ni tror väl ändå inte att folk trimmar bilarna för att ligga i 110? bara för att svenskarna är så fega med sina hastigheter, kolla bara utomlands, vi säger autobahn tex, hur många småbarn tror ni inte åker över 200 varje dag där? varje dag! om jag nu ensam nån gång då å då kör fort har väl fan inte med saken att göra... men visst, folk gillar att klaga på allt! smile

Näe.....fattar att du inte har grabben med dig, det vore väl fan om du hade det! Hur kul är det om din älskade grabb skulle förlora dig i en olycka bara för att du kör i 200?????? Tänk efter lite nu va!! Du har ett ansvar utan dess like när du är förälder!!

/Benny

Men folk måste väl få göra något dom vill själva också och inte vara enbart förälder.

Och detta är ju inte vad tråden handlar om, utan bara bilarnas maxhastighet.

Vi vet väll nästan alla nu att det finns folk som inte har mycket bättre för sig än att sitta å klanka ner på folk i forumen... wink

50 Inlägg
16 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Xoff skrev:
Vettemannen skrev:

Jag har nog kört max 140 tror jag och det på motorväg!!!!! Har ju ansvar för två barn och två barnbarn.

/Benny

Då måste jag ju fråga varför du har portade toppar och mycket vassare kammar? för att köra i 110? det tror jag inte ett skit på, men vill du fortsätta med dina personliga påhopp tycker jag att du får skapa en "hata Xoff" tråd eller via PM...

Portade toppar och vass kam fanns på Vetten när jag köpte den och det var helt ovetandes. Det jag vill komma fram till är att det är lite oansvarit att köra i dessa hastigheter som du nämner för du har ju ansvar för ett barn. Tänk efter lite så förstår du säkert vad jag menar. Jag vet inte i vilken ålder du befinner dig men jag har passerat 50 och har inget behov av att köra i 200 och däröver men kan tycka att det är kul att kunna lägga lite lakrits och då passar det bra med portade toppar och en vass kam och därutöver har jag diffad bakaxel så jag kan lägga två spår samtidigt!!!!!! Nog om detta nu....jag tror nog att du förstår vad jag menar med ansvar!!

/Benny

Lägg ner tjatet nu, om du är ute för att agera polis på forumen så kan jag lugnt meddela dig att du har MÅNGA forum att gå igenom för att få alla att förstå hur "dumt" det är att köra i höga hastigheter, hela Tyskland måste ju vara stora idioter som kör så fort. Alla motorintresserade måste också vara klara för psyket enligt dig. Hellre möter jag någon i 200 km/h som antagligen håller koll och är medveten om farten än tant agda eller kanske t.o.m dig, som sover runt i 80-90 km/h med en telefon inkörd i örat.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
Klart jag gör, men man kan lika gärna bli nerskjuten på öppen gata idag, eller ihjälkörd av ett rattfyllo, eller så brister blindtarmen ffs... så att jag kört fort då och då ökar nog inte risken mycket att dö idag, alla skall vi dö någon gång, så enkelt är det, jag dör häldre ung å har kul på vägen än att bli gammal å rycka i en rullator de sista 10 åren av mitt liv å aldrig kört över 140... och om jag nu skall dö så är det ju bättre att dö så tidigt som möjligt för då kommer han ändå aldrig minnas mig...

957 Inlägg
16 oktober 2010
Helt seriöst  vem fan  kör 110 idag ?  jo tantar  över  50år typ . Varför  bygger man bilar som har  200hästar +  för  de  ska  väll gå  över  200km/h . EN enke grej  för  nötter som snackar  om köra lagligt  som till exempel kära    Vettemannen!!
Ja tror  inte  att  du  äger en  vette  för att köra  i 110 km/h.Att  folk  kör  i  200  250  300km/h  vet  bry  sig  ientigen  om man har  barn elller inte d et är  upp till var och en  av oss att tänka  om man vill köra så  fort elelr  ska man  köra i 110km/h Gör  som du vill och  låt  anta  gör hur fan de  vill  vill de  dö  pgv de  kör aldelse förfort  så  låt de  göra  det  leka  polis här är inte  något  bra  ide  och tråden handlar  om hur snabb går  våra  bilar

Kör hårt boys gasen i botten
Skrivningen är  inte  värdens  bästa   men men sad

957 Inlägg
16 oktober 2010
E det någon som är farlig på motorvägar  och valinga  landsvägar är de som kör  för sakta   som till exempel 
Motorväg:Har  set  hur många som helst som kör  80-90km/h  på motor vägen  hur kul  är det  vet jag  inte  har aldrig  gjort det  men hur farlig   är det  jo  en  stor del

957 Inlägg
16 oktober 2010
A  emn vafan det är  till var och än att  tänka på  om de har någon hemma som väntar på de eller  ska de  köra i 200+ och  smälla någonstans. Att man utmana ödeet   skulle ja  inte  tyckra  rikti  för du  kan göra de  i  100km/h  med . Vad  du kallar  för rejsa  i lägre hastighet vet ajg inte men  omd et  gäller  0-110km7h  då  behöver du inte rejsa helelr för det kan du  nästan räkna ut själv   om du vet  vad hans bil gör  0-100 och vad din bil  gör

957 Inlägg
16 oktober 2010
DU  ja har kanske inte haft  körkort  så länge nästan 3  år  men tro mej  vilka vägar  jag har  kört och var jag  har  kört igenom  det skulle du kanske aldrig  vågart  ens
Att det handlar om secunder  det  e  jo  sjävlklart ja  har  blåst förbi  en gång lastbil i 220   och ha la  i  80-90km/h   och det  gick  fort   sen har aj  blivit om körd  av  bilar som komemr i  så hög fart ner ja själv  körde lastbil så att  tro mej jag  vet  hur snabbt  det är

957 Inlägg
16 oktober 2010
Vettemannen skrev:
BadBoy89 skrev:
A  emn vafan det är  till var och än att  tänka på  om de har någon hemma som väntar på de eller  ska de  köra i 200+ och  smälla någonstans. Att man utmana ödeet   skulle ja  inte  tyckra  rikti  för du  kan göra de  i  100km/h  med . Vad  du kallar  för rejsa  i lägre hastighet vet ajg inte men  omd et  gäller  0-110km7h  då  behöver du inte rejsa helelr för det kan du  nästan räkna ut själv   om du vet  vad hans bil gör  0-100 och vad din bil  gör

Oftast är det inte bara dig själv du utsätter för fara utan många runt omkring...har du tänkt på det!!

/Benny

ja det är självklart att man gör det  men rejsa  det  gör man  inte  där det  finns mtk folk   ska man  köra  i  rikti hög fart  så  ska det  oftast vara  där det inte fins mtk  bilar  ja  kör  aldrig  i 200  när det  är värsta   trafiken  vi  16:00  liksom

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
Ok, vettemannen, du har haft ditt körkort i 36 år, kan säga att jag har inte haft det i 36år men bläcket har väl hunnit torka...

om vi vänder på frågan då, trots min ringa körkortsålder har jag många många tusen mil bakom mig (va resande montör de 4 första åren med körkort) bilen fick vad en "svennson" kallar årsservice varannan månad, så jag har många mil bakom mig (å skall vi då prata erfarenhet så är ju mil bättre än år!)

å då kan jag med handen på hjärtat säga att jag har ett par tusen! mil bakom mig som gick i över 200kmh...

så vem av oss har då mest erfarenhet i att köra fort?

EDIT: jag kan förstå tanken med att sitta å klaga på folks körstil på ett forum, men ge dig då på småbarnen som tar sin orginal 740 GL, proppar den full med sina polare å ger sig ut i vad bilen pallar på smala skogsvägar... inte på en som har en v70 preppad för hastigheten å god erfarenhet...
Senast redigerat av Xoff (16 oktober 2010)

2 011 Inlägg
16 oktober 2010
Denna tråden verkar ha spårat ur.

Det är inte farten som dödar faktiskt. Det är stoppen!!!!!!

Du dör inte för du kör i 200......Nä inte 300 heller, men krasch bom bang ner till noll kanske du vilar för evigt.

Sen är jag med i din tanke Benny smile
Senast redigerat av Clintan66 (16 oktober 2010)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 oktober 2010
Som sagt, jag förstår din tanke, det gör jag, men det finns väldigt väldigt många där ute som behöver budskapet mkt mkt mer än vad jag behöver... wink

Jag har så klart testet mina bromsar, å 200-0 är nog inte många meter mer än vad en opreppad bil har 110-0, visst, vi pratar många meter reaktionsträcka innan, men jag kör inte 200+ på en väg där ett ev hinder ens kan inträffa, för att jag skall avnjuta 200+ krävs motortrafikled (eller bättre) med viltstängsel vid tidpunkter där det inte finns någon trafik, då skall det vara en fågel eller småvillt men då har jag vettet att inte försöka väjja... jag har erfarenheten, sen kan man säga vad man vill...

Men vi lägger ner nu som sagt wink

MVH

Sök