ekelund88 skrev:
twin_cam skrev:
tkd_rille skrev:
Varför försvarar man ens en 740 de var gjorda för många år sen. Min 740 har ja kanske kört i 120 max med och fortare lär de inte gå för då lär jag somna och köra av vägen om jag ska accelerera till topphastigheten på kanske 150-160 ?
Vad är det för sport med att såga och dra rena lögner om en viss bilmodells prestanda, ny som gammal?
Ingen 740 jag har kört har haft några större problem att komma upp i 160 eller marcha 150, och ingen av dom har varit särskilt dramatisk eller instabil i den farten... Lite sidvindskänslig i 20 sekundmeter sidvind möjligen... Inte ens svänga lite i den farten vart särskilt dramatiskt...
EDIT: Ni får ursäkta, men jag ät trött på allt skitsnack om hur dåliga vägvagnar och hur trötta gammelvolvos är...
haahah hoppas du skämtar med dig :p vill se dig göra lite rattrörelser i den hastigheten med en 740 orginal
![smile](img/smilies/smile.png)
hugaligen säger jag jag har gjortde = en liten böj på¨motorvägenutanför eurostop vid halmstad 160-165 med en orginal 745 turbo kändes som att jag skulle välta
Vi får ju då utgå från att bilen är toppskick! inte 35000 mil med slut stötdämpare.
Jag maxade 185 med min 740GL som gått 36k mil och med totalslut stötdämpare. Inte speciellt läskigt eller ostabilt faktiskt. Då var snarare min golf 3 GTi mer ostabil dem hastigheterna om jag ska vara helt ärlig. Så så katastrofala är inte dem gamla volvohögarna
![smile](img/smilies/smile.png)
Senast redigerat av AcesHigh666 (22 januari 2011)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.