Har en 855 -96a, 2,5 170hk, och skulle gärna se en bakvinge/spoiler till denna Är det möjligt att köpa en och sätta fast? Läste i någon PDF-fil för Volvo reservdelar att det fanns en vinge som man bara med självhäftande tejp klistrade på bakluckan/taket. Är det så enkelt? Finns den att köpa online på nätet? Något att tänka på?
kolla på realcar, tror dom hade några o välja på!!!
Naikon skrev:
Hallå.
Har en 855 -96a, 2,5 170hk, och skulle gärna se en bakvinge/spoiler till denna Är det möjligt att köpa en och sätta fast? Läste i någon PDF-fil för Volvo reservdelar att det fanns en vinge som man bara med självhäftande tejp klistrade på bakluckan/taket. Är det så enkelt? Finns den att köpa online på nätet? Något att tänka på?
Hur är det med lackeringen? Är knappt ett dugg bilkunnig (- ja, vafan gör jag här på garaget ), kan man lackera/måla den själv, eller ska den lämnas in till en bilfirma?
Hehe, köp en sån och lämna in till en lackerare. Det kommer bli fint! Limma den med Pl400 så sitter den garanterat. Min r-vinge på 940´n har hållt för mätaren ut iallafall
Den ska sitta med ett feste i gångjärnet eller vad de e under luckan. Jag trodde man skulle få ha den ifred om den satt riktigt men inte då. de va tydligen bara rycka av den men att bakrutan gick sönder sket idioten som ville ha en vinge i..
Köpte själv en beggad original takvinge av en kille på blocket. Fick med fästena som man skruvar fast vingen i gångjärnen med. Räcker det att bara skruva fast den, eller bör man limma med?