köp beemer så slipper ni problem Fasiken va mycket tamas verkar hjälpa er, fan va man längtar tillbaka till skolan
Hur går det med andra projekten? Turbo bmw:n och den andra lotusen?
Btw lär er tåla kritik! ni lär behöva det när ni kommer ut i yrkeslivet.
hahaha men de är ballt
Men bmw är inte lika kul jue! Roligare med denna då du får bättre väghållning än en bmw
Turbo bmw:en vetifan hur de går med.. ser inte ut som om de händer mycket med den. Lotusen går de bättre för! Dom har starta den och är nog inte så långt ifrån klar!
Fint det blev med de nypolerade delarna! Ramen ser kanon ut också, när blir det lack på den?
Keep up the good work
Jo det fanns lite glans kvar på dom
Det blir inte lack på ramen förens vi har svetsat klart allt och det inte finns nått mer att göra på den. Blir ju lite onödigt med färg om man ska slipa bort det varje gång man ska svetsa nått
Gutt med kommentarer och att ni tycker om bygget! Kan säga att vi har lagt upp detta på ett anat forum också. Får fan ingen respons där. Så vi tycker om kommentarer
Styrväxeln på hängd. Ska göras om till bump steer.
Varför vill ni ha bump-steer? Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.
Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?
Undrar samma sak! Är det nån justermån alls bak förutom camber?
MVH/Jon
Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls. Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.
Varför vill ni ha bump-steer? Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.
Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?
Undrar samma sak! Är det nån justermån alls bak förutom camber?
MVH/Jon
Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls. Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.
Tänkte mer på vilka verktyg/hjälpmedel ni använder På vilket sätt skulle det vara "effektivast"? bump-steer åt vilket håll? vet ni öht vad bump-steer är med tanke på det uttalandet?
Varför vill ni ha bump-steer? Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.
Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?
Undrar samma sak! Är det nån justermån alls bak förutom camber?
MVH/Jon
Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls. Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.
Aha okej! Nej casterjustering är ju inte fruktansvärt viktig bak, vissa påstår att ytterst lite bump-steer är att föredra om man tex har en bil som understyr! Medans vissa påstår att det absolut inte ska finnas men det är väl nåt man får prova sig fram till själv antar jag!
Undrar samma sak! Är det nån justermån alls bak förutom camber?
MVH/Jon
Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls. Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.
Aha okej! Nej casterjustering är ju inte fruktansvärt viktig bak, vissa påstår att ytterst lite bump-steer är att föredra om man tex har en bil som understyr! Medans vissa påstår att det absolut inte ska finnas men det är väl nåt man får prova sig fram till själv antar jag!
MVH/Jon
Je jag vet faktiskt inte hur bumpsteer funkar. Men vi får se vilket som blir bäst