2988
Sök

Team Loppans Lotus Seven!! Uppdaterad den 20 September!!

165 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
#61
Jeppiis skrev:
suck. Att ni började på den skalken wink

köp beemer så slipper ni problem wink Fasiken va mycket tamas verkar hjälpa er, fan va man längtar tillbaka till skolan tongue

Hur går det med andra projekten? Turbo bmw:n och den andra lotusen?

Btw lär er tåla kritik! ni lär behöva det när ni kommer ut i yrkeslivet.

hahaha men de är ballt smile

Men bmw är inte lika kul jue! Roligare med denna då du får bättre väghållning än en bmw smile

Turbo bmw:en vetifan hur de går med.. ser inte ut som om de händer mycket med den.
Lotusen går de bättre för! Dom har starta den och är nog inte så långt ifrån klar!

Jojo kritiken kommer nog att tålas!


2 788 Inlägg
15 januari 2010
#62
Fint det blev med de nypolerade delarna! smile Ramen ser kanon ut också, när blir det lack på den? tongue

Keep up the good work wink


165 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
#63
_Fredrik skrev:
Fint det blev med de nypolerade delarna! smile Ramen ser kanon ut också, när blir det lack på den? tongue

Keep up the good work wink

Jo det fanns lite glans kvar på dom smile

Det blir inte lack på ramen förens vi har svetsat klart allt och det inte finns nått mer att göra på den.
Blir ju lite onödigt med färg om man ska slipa bort det varje gång man ska svetsa nått tongue


297 Inlägg
19 januari 2010
#64
ser bra ut, Kämpa på smile


472 Inlägg
19 januari 2010
#65
ser välldigt intressant ut gillar erat arbete smile


165 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
#66
Gutt med kommentarer och att ni tycker om bygget!
Kan säga att vi har lagt upp detta på ett anat forum också. Får fan ingen respons där.
Så vi tycker om kommentarer smile


Med lem
768 Inlägg
20 januari 2010
#67
Gött o se att det händer lite! Fin skida med
Senast redigerat av robininfOCUS (20 januari 2010)

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

165 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#68
robininfOCUS skrev:
Gött o se att det händer lite! Fin skida med

Hahaha jo den ble allt fin tongue


38 Inlägg
21 januari 2010
#69
Detta kan bli intressant smile Så detta följer vi!


Med lem
768 Inlägg
28 januari 2010
#70
Nu jäklar jobbas de bra! Är det så bra att drivaxlarna hänger så? /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

165 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#71
robininfOCUS skrev:
Nu jäklar jobbas de bra! Är det så bra att drivaxlarna hänger så? /Robin

Du menar när dom inte är fast i spindeln? De ska inte göra nått då dom ska klara det. Dom är ju inte gjorda av plast tongue


1 291 Inlägg
29 januari 2010
#72
Noookie skrev:
Styrväxeln på hängd. Ska göras om till bump steer.

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?


3 259 Inlägg
29 januari 2010
#73
MattiasH skrev:
Noookie skrev:
Styrväxeln på hängd. Ska göras om till bump steer.

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (29 januari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

165 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#74
JonR skrev:
MattiasH skrev:
Noookie skrev:
Styrväxeln på hängd. Ska göras om till bump steer.

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.


1 291 Inlägg
29 januari 2010
#75
Noookie skrev:
JonR skrev:
MattiasH skrev:

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Tänkte mer på vilka verktyg/hjälpmedel ni använder smile
På vilket sätt skulle det vara "effektivast"?
bump-steer åt vilket håll?
vet ni öht vad bump-steer är med tanke på det uttalandet?


3 259 Inlägg
29 januari 2010
#76
Noookie skrev:
JonR skrev:
MattiasH skrev:

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Aha okej! Nej casterjustering är ju inte fruktansvärt viktig bak, vissa påstår att ytterst lite bump-steer är att föredra om man tex har en bil som understyr! Medans vissa påstår att det absolut inte ska finnas men det är väl nåt man får prova sig fram till själv antar jag!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

165 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#77
JonR skrev:
Noookie skrev:
JonR skrev:

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Aha okej! Nej casterjustering är ju inte fruktansvärt viktig bak, vissa påstår att ytterst lite bump-steer är att föredra om man tex har en bil som understyr! Medans vissa påstår att det absolut inte ska finnas men det är väl nåt man får prova sig fram till själv antar jag!

MVH/Jon

Je jag vet faktiskt inte hur bumpsteer funkar. Men vi får se vilket som blir bäst smile


196 Inlägg
1 februari 2010
#78
Tips : Gör det ställbart så kan ni ställa in senare , så ni inte gör fasta fästen och sen måste ni göra om det


165 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#79
Tysken|GBG skrev:
Tips : Gör det ställbart så kan ni ställa in senare , så ni inte gör fasta fästen och sen måste ni göra om det

Vad ska göras ställbart?


196 Inlägg
1 februari 2010
#80
Noookie skrev:
Tysken|GBG skrev:
Tips : Gör det ställbart så kan ni ställa in senare , så ni inte gör fasta fästen och sen måste ni göra om det

Vad ska göras ställbart?

Styrningen , så ni kan flytta den beroende på rideheight tex
Så ni kan ställa in det senare när den är belastad



Sök